Jump to content

"Fulle" magasiner til tørrtrening


Øystein

Recommended Posts

Noen som vet hvor man kan skaffe seg magasin med lodd/vekter i slik at de veier rundt det samme som et fullt magasin? Tenker på til bruk for hjemmetrening slik at vekten blir tilsvarende lik det et ladd våpen har.

 

Tenkte til CZ Shadow, men kan vel være andre som ser det samme til andre våpen?

 

Tanken på å bruke ekte skudd frister ikke, blir et uhell til slutt da hvis man leker med ladde skudd i våpenen uansett hvor forsiktig man er og legger f.eks klikkpatroner øverst.

 

Robert Voegel hadde et slikt til sin Glock på kurset han holdt før Kongsvinger Open.

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Klikk uten motstand er null stress joggedress... Er vel 22-våpen dette er et problem, da nåla kan treffe kanten på kammeret og stuke opp denne om den er litt for lang.

Jeg har klikket sikkert bortimot 10 000-vis av klikk med Shadow og Infinity, ingen av disse har tatt nevneverdig skade av det så vidt jeg kan se.

 

Nå er uansett ekstra tenn-nål noe man har i rescue-kit. :)

Link to comment
Share on other sites

I sin tid tok jeg .458 kuler og ladeti 9mm magasinet. Gikk akkurat i dobbeltstack, kulene lå enkeltvis. Fylte på til passe vekt.

 

Ved trening med fulle dummymagasin til praktisk, vil jeg anbefale at du er obs på hva magasinet faller på. det har langt høyere vekt enn et tomt, og det kan få fløger direkte mot hardt underlag. ( Been there :roll: )

Link to comment
Share on other sites

De magasinene er også løsningen på et ikke-eksisterende problem. :P - En ting som KANSKJE er et poeng med de, er å ikke slippe magasiner til 1100 kroner stykket i betongen hver gang du tørrtrener, men til CZ er jo ikke det noe stress. :P - CZ Magasiner koster jo det samme som disse dummymagasinene til SVI/STI... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ser ikke fordelen med "riktig vekt til tørrtrening", da magasinene veier "greit" mer og får mye mer fart ut av pistolen full av dummykuler enn tom, som somregel er da man dumper magasinene. En annen ting er jo at magasinene skamslås med mindre man har en pute man sikter på, el.lign..

 

Men må gjerne komme med gode begrunnelser på hvorfor disse punktene (aller helst farten på magasinet) skal være positivt til trening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tenkt med på trening av trekk fra hylster, samt generell grep og avstrekkstrening med tørrklikk. Det er da greit at våpenet veier rundt det samme som det gjør på stevner og trening, slik at du blir vant til riktig vekt og bevegelser.

 

Magasinbytter har ikke vært (for me) noe spesielt av hensikten :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...