Jump to content

Langhold M24 Replica Rifle?


TrulsN

Recommended Posts

Hei Lurer på om dette lar seg gjennomføre :)

 

Har lyst å få bygget ei langholds rifle som ser mest mulig ut som en Orginal M24 i .308 eller hva med 300 winmag?

Ønsker en tung og lang RIG takk :)

 

Så det jeg lurer på om det er noen der ute som kan sette opp ei smørbrød liste på hvilke komponenter jeg trenger.

 

Har sittet utallige timer på nette og søkt og hadde vært litt kjekt hvis noen her inne har lyst å dele sin erfaring med å bygge en M24, må jo være et par stykker som har gjort dette her inne. Syns M24 ikke ser så ulik ei "jakt børse" (på bilder) og syns det bare er en fordel, da jeg ønsker det :) Har ikke lyst på sånn "tacticool" prosjekt riktig enda (kommer sikkert) men må ta en ting av gangen.

 

Noen som kan anbefale børsemaker til denne jobben, evt lar det seg gjøre selv å sette sammen?

Budsjett for noe sånt, har Blaser fra før av så vet at ting kan koste, evt hva kan en gjøre for å holde kostnadene "litt" nede?

Hvor får jeg kjøpt det jeg trenger?

 

Er helt i startgropen på et evt prosjekt så all info taes imot med åpne armer, må prøve å finne ut hva dette koster og hvor jeg kan bestille deler fra uten å vente forgjeves på ting.

Link to comment
Share on other sites

http://weww.snipershide.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1918347&page=1

 

Det blir veldig vanskelig å lage en M24 mht. å få tak i de rette komponenter. Importer heller denne http://www.gunbroker.com/Auction/ViewItem.aspx?Item=294654468 gjennom en seriøs forhandler her i norge.

 

Du klarer aldri å lage noe tilnærmet som også fungerer som originalen hvor løpet varer 20000 skudd uten betydelig degradering av presisjonen. Kjøp heller noe annet "taktisk" fra andre produsenter og da får du originalen.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke være med originale deler, Skal se ut som en M24 helst syns den ser så "Clean" ut ikke sånn "Swat" Look hvis du skjønner. Så ja se ut som en M24 er målet.

 

Må være "god nok" presisjon til 600-700 meter, tror det svake ledet blir skytteren i dette tilfellet ikke delene?

Så må jo være en langholsdrig eller så er det ikke noe vits å sette sammen en slik børse for meg.

 

Men som nevnt er jeg ikke imot å kjøpe noe som er ferdig laget fra en produsent heller.

 

Den gunbroker børsa hadde en heftig pris lapp :) Må vi opp i den prisen for å få dette til?

 

Derfor jeg laget linken, fordi jeg syns ikke jeg fant tak i de korrekte komponentene til å bygge ei slik børse.

 

Har sendt mail til Rafdal Våpen spent å høre hva han sier for noen :)

 

Takk for konstruktive svar og bare å diskutere i vei, bare håper dette er gjennomførbar og ikke blir for Umulig

Link to comment
Share on other sites

løpet varer 20000 skudd uten betydelig degradering av presisjonen.

 

Har du noen form for dokumentasjon på denne påstanden?

Hva er presisjonskravet til en operativ M24?

 

Ett 308W løp er utskutt etter 3000-5000skudd, når vi snakker om god presisjon.

Men du treffer nok en helfigur på 300m etter 20 000 skudd også.

Det er ikke noe spesielt med løpene i en M24, det er vanlige 5R løp som mange produsenter leverer.

Link to comment
Share on other sites

Det er enkelt å bygge noe som ser ut som en M24.

Kjøpe en remington tactical/police, ny stokk fra HS Presicion og en Leupold Mark4 m3 kikkert med tilhørende ringer.

 

Da har du en rifle som duger ut til ca 800-900m med god ammunisjon.

155grs Matchking eller Scenar i grei fart fungerer ut til ca 1km.

Link to comment
Share on other sites

Den snipershidedotcom diskusjonen/tråden ang M24 gikk etter 3 sider over til bare kverulering og krangling.

Skal lese videre men lover ikke godt, får håpe de kommer litt tilbake on topic etter hvert.

 

Vil det lønne seg å kjøpe en komplett Police modell eller en Tactical istedet for å finne delene selv å sette den sammen?

Får du solgt en stokk fra disse 2 modellene er det noe marked for det? Skjønner at den M24 har en HS precision stokk men hva heter modellen? Var så mange på nett siden deres og syns de alle så like ut.

 

45.000 for den børsa til Gunbroker var litt over budsjett, men det jeg lurte på er hvis du skulle gå for en 100% original M24 får du noen gang tak i reserve deler o.l? Å hvem i Norge kan evt hjelpe deg å få den til landet?

Link to comment
Share on other sites

Stokken som brukes er egentlig en HS PST-11 uten kinnstøtte som ikke produseres lenger. Vanligvis ligger M24 børsene på rundt 3500 dollar uten sikte og utstyr. Prøv å google deg fram til en forhandler i USA som har en slik til salgs og hør med importørene her til lands om de tar den inn. Deler til denne får du ikke fra Remington, men hør med Remington sine LE distributører i USA om det.

 

Her er en fin til deg. http://www.autoweapons.com/photos10/oct/remm24.html

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt låst til M24 syns M40 e fin den også :winke1:

 

Fant denne børsa da, begynner å likne på noe :D

 

http://www.gaprecision.net/mil-spec-rif ... -m-24.html

 

Noen som har noen meninger ang den børsa i linken over?

 

Hvordan går jeg fram for evt å få bestilt ei børse fra USA lar det seg gjøre som privat person eller har noen et firma eller to som kan gjøre jobben for meg? Høres litt enklere ut det siste.

 

Skjønner at jeg ikke får tak i Originale Remington M24 delene :trist:

Ser også ut som ei original børse blir dyrere enn jeg kunne tenkt meg

 

Mange bra svar til nå :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...