Jump to content

To våpensøknader sendt i dag, hvilken rifle?


JanT

Recommended Posts

Da har eg sendt inn våpen søknad for 308w og 223, er det noen som har noen anbefalinger til hvilke rifle merke jeg bør se på??

Gjerne brukte...

 

Har ikkje planer om å bruke mer penger enn nødvendig!

 

Spessielt kjekt om noen har direkte erfaringer med det de anbefaler og evt kan friste med bilder...

Link to comment
Share on other sites

Tror du kommer litt kort med 6-7000kr for å være herlig...

 

En helt grei pakke på en Howa 1500 koster vel rundt 11.000kr. En Remington 700pakke koster vel også rundt det samme

 

 

Tja, jeg havna på 7300 kr for rifle (rem 700 bdl dm .308) kikkert og baser (redfield 3-9x50 på leupold std) og demper ferdig montert (sonic 45). Så det er fullt mulig vist du benytter deg av greie tilbud hær og der.

Link to comment
Share on other sites

Nei, selvfølgelig ikke :winke1: Burde nevnt det.

Han skriver i første post at han kan vurdere brukt. En kompis av meg fikk tak i en Rem 700 adl produsert høsten 2011 for 7000kr med Meopta artemis 2000 3-12x50 (tror jeg det var) så brukt er tingen om du ikke MÅ ha nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis du mener 6-7 lapper for hvert våpen kan du gjøre en hel haug med kupp på finn.no.

 

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26801918 - riflepakke fra Jaktdepotet til bra pris. både 308 og 223

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35052598 - helt ny Marlin, med rustrfitt løp og mekanisme

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35459104 - her får du omtrent rifla med på kjøpet. pluss du kan sikkert prute litt

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=34714687 - helt nytt våpen med kikkert

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35178765 - Dette er er innbruddspris. Pluss du kan sikkert prute den enda litt lenger ned..

 

 

Anbefaler å se deg ut noen merker, og studere hver enkelt deretter. Finnes side på side med info og testing av en hel haug med både rifler, dempere og kikkerter

her inne på kammeret.no. Når det er sagt, så vil du oppdage at en rifle som en person liker, er kanskje den verste en annen person har vært borti. Så

du har noen flotte timer foran deg ;)

Link to comment
Share on other sites

Skal ha en rifle i 223 og en i 308

 

Men er i stuss om jeg skal gå for to tikka t3 rifler eller evt remington 700 sps!

 

Eller er det andre i samme prisklasser jeg bør vurdere? (uansett må det være med synt stokk)

Link to comment
Share on other sites

Cz, bare fordi det er cz :grin:

De andre fordi du spesifiserte synt stokk 8-)

 

Har selv en eldre brno/cz, med treverk, og er godt fornøyd med den, sålangt......

Savage skal være gode rifler, samme med wetherbyen, men bortsett fra den gamle jeg har, som ikke er nerme det du ser etter, kan jeg ikke hjelpe stort med personlige erfaringer ol.

Link to comment
Share on other sites

Takk for utfyllende svar ;)

 

Ser etter eit søk her på denne rifla, at den har snellert avtrekk. Hva er forskjellen på det og direkte avtrekk uten kryp??

 

Ser også at bolten må moddes om man har kikkerten montert lavt!! Gjelder cz527 altså!! men ellers virket jo den grei, men 1:12 i twist!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde lett godt for en tikka t3.

 

Grunnen er enkel: Veldig god presisjon i løpet, lett, Lett å få tak i deler viss noe skulle skjære seg. Men det kommer det ikke til å gjøre. Opti lock montasjen er god. Dette er bilens svar på en Toyota. Den går å går. Eneste minus er hard plast stokk. Men dette hadde vert mitt 1. valg i den pris klassen =)

 

223 ville jeg også hatt i t3 for den har rifle stigning 1:8 det betyr du kan skyte tynge 223 kuler. Det er få andre i den pris klassen som klarer det =)

 

Mvh

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Må inrømme at jeg begynner å bli rimelig lei forhandlere Som lover å komme med pristilbud på konkrete rifler med tilbehør, men som aldrig lar høre fra seg! Selv etter å ha snakket med kundebehandler tre ganger i løpet av to dager der jeg har pressisert at jeg må ha pristilbudet samme dagen!

 

Er snakk om total sum på nærmere 20000kr å gjerne mer, men nå begynner virkelig min tolmodighet å forsvinne!

 

Frister virkelig å ta kontakt med annen forhandler selv om de er noe dyrere!

Link to comment
Share on other sites

Må inrømme at jeg begynner å bli rimelig lei forhandlere Som lover å komme med pristilbud på konkrete rifler med tilbehør, men som aldrig lar høre fra seg! Selv etter å ha snakket med kundebehandler tre ganger i løpet av to dager der jeg har pressisert at jeg må ha pristilbudet samme dagen!

 

Er snakk om total sum på nærmere 20000kr å gjerne mer, men nå begynner virkelig min tolmodighet å forsvinne!

 

Frister virkelig å ta kontakt med annen forhandler selv om de er noe dyrere!

Gmax selger nå Savage axis i 30-06 for 2499. Ser ut som det også følger med en Tasco world class 3-9x40 (og sikkert montasjer, jeg fikk ihvertfall det når jeg kjøpte rifle der). Hvis det faktisk er full pakke, så er det imo ikke noe å lure på engang. (Tar forbehold om at jeg ikke har prøvd savage axis, men hvor ille kan den være?)

 

Sikkert et tids- og lagerbegrenset tilbud, men du kan helt sikkert betale nå og la dem ta vare på rifla til søknaden din er i orden. Politiet bør heller ikke ha noe problem med at du vil endre kaliber fra 308 til 30-06.

Link to comment
Share on other sites

Uaktuelt å jakte med 3006, plenti kraftig nok med 308 og nesten ubegrenset mulighet for kapping av løp!

 

Men det der var eit godt tilbud, men er vel en grunn til at tilbudet gjelder 3006, lite kjøpt kaliber fortiden sikkert ;)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte weatherby vanguard s2 i 308 hin dagen, på grunn av utrolig god omtale de aller fleste steder på nettet. Den billigste og samtidig en av de beste som er å få fatt i til en billig penge ( i følge alle anmeldelsene, kommer meg ikke på skytebanen før mandag så har ikkje fått prøvd den ennå), kostet 5999 på xxl.

Link to comment
Share on other sites

Hei JanT!

 

Du har kanskje kjøpt rifle alt? Jeg skrev akkurat til Gordon rundt det samme temaet så jeg kan jo sende noe av det samme til deg også.

 

Jeg brukte selv masse tid på første valg av rifle. Men samtidig er det halve morroa spør du meg;) Når det gjelder kalibervalg så er jeg enig med deg. 308 holder til det meste! Finn en rifle som passer DEG fremfor dyre rifler. De skyter som regel rett frem uansett. Legg heller litt mer penger i en god kikkert.

 

Mitt valg ble en Howa 1500 Houge. Skytemessig får du MASSE rifle for pengene. Den har danket ut langt dyrere rifler i tester. Noe jeg liker med den er den "gummierte" overflaten som gjør at du får et godt grep i rifla uansett hvor kald og stiv du er i hendene etter flere timer i regnvær. Det eneste negative jeg kan si med Howaen er at jeg kunne ønske meg litt bedre sluttstykkegang. Men slik er det vel i den prisklassen...

 

Ellers ser jeg at Weatherby Vanguard er nevnt her. Jeg har aldri skutt med denne. Men i mine hender kjennes den i hvertfall veldig god ut.

 

Legger ved en liten test hvor Howa knuser mange go-rifler..

 

http://www.testfakta.se/Mediaarkiv/Doku ... /16464.pdf

 

 

Mvh

Fuzzy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...