Jump to content

Sako 75 vs Sako 85


Hisbotten

Recommended Posts

Har fått eit bra tilbud på Sako 75 i links utgave,6,5 x 55.Ny rifle frå forhandler.Regner med att den har lagt på butikken ei stund....

Så langt som eg har forstått det er dette forgjengeren til Sako 85.

Kva er forskjellane-likheter?

Har fått med meg att Sako 85 har kontrollert mating og rettstokk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er den stolte og lykkelige eier av en sako75 i 6,5! Dette er en utprøvd modell som jeg er sikker på at mange vil anbefale, så også jeg. Børsa mi har vært med meg i mange år og jeg kan ikke drømme om å bytte den ut med noen annen. Kjærlighet...

Presisjonen er upåklagelig. Hva mating angår har ikke jeg hatt noen problemer med min de 6-7-8 årene jeg har hatt den.

Lykke til med valget av børse!

Link to comment
Share on other sites

Er en ihuga Sako fantast, eier selv to stk 75 modeller. (300WM og 375H&H).Ikke noe å lure på, hold deg til denne modellen. Skjønner egentlig ikke hvorfor de i det hele tatt kom med den nye modellen, men etter hva jeg har hørt skal den være billigere å produsere. Forstå det den som vil. Kontrolert mating er ikke så big deal, aldri hatt problemer med mine ihvertfall..

 

Sako 75 rules.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne er både Sako 85 og 75 utmerkede våpen. Det samme gjelder de eldre modellene fra Sako. Personlig liker jeg både stokkformen og nettskjæringen bedre på 75´n enn på 85´n, men begge er gode valg. Hvis jeg skulle ha kjøpt en ny Sako 85 i dag, måtte det ha blitt denne:

http://www.sako.fi/sako85models.php?deluxe

Ikke mye Tikka-preg over den, uten forkleinelse for Tikka, som også er svært gode våpen i en litt rimeligere prisklasse enn Sako.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Sako 85 har vel også en annen løsning på utløsing av magasin, slik at det skal være vanskeligere å miste. Uten at dette er noe stort problem på 75 etter min erfaring. Har mista ett magasin, men det skyldtes nok en god porsjon snø/is i magasinbrønnen. Har bare godt å si om 75.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...