Jump to content

Justerbart baksikte til Beretta Cheetah i kal .22


Woff

Recommended Posts

Venter spent på rapport om hvor mye høyere LPA-siktet er kontra originalsiktet.

Jeg vil også anta at siktet er såpass bredt at det vil stikke en god del ut på sidene av sleiden.

 

Hmmmmmmmmm

Ser dere bare problemer, såååå måååå dere ikke bytte sikte :mrgreen:

 

Klart siktet er høyere enn den "flisa" som står der originalt. (en den går i kassa )

Men det kan løses ved å sette det nye siktet lavere i sleiden enn det gamle svalehalesporet gikk.

Bredden kan justeres med en 9" vinkelsliper :lol:

 

Hvis det største problemet er at dere ikke vil "ødelegge" originalvåpnet, dvs at det ikke kan settes tilbake til originalt useende...

Så syntes jeg dere skulle legge fra dere tankene om et mer funsjonelt og konkuranse innrettet sikte og våpen :D

Link to comment
Share on other sites

Det må være noe riv ruskende galt med meg og min lille Beretta :D

 

Pistolen min går rett som ei snor med billig bulk pakket Federal (High velocity copper-platet HP)

Siktene synes jeg fungerer greit. At de ser ut som småflis ved første øyekast er jeg enig i, men når man løfter opp og sikter er "siktebildet" vel så bra som f.eks. de orginale siktene på en 4" Smith revolver med Partridge front.

Skulle lyset være slik at man ser de hvite prikkene, så soter jeg dem bare bort.

Avtrekket plager meg heller ikke. Det er ikke supert, men det fungerer greit og jeg lar det være. Det kan jo komme av at jeg skyter styggmye DA med revolver og skammelig lite finpistol, og dermed har lavere krav i fingrene :D

 

Eller er det stor forskjell på disse små pistolene? Har jeg bare vært heldig?

Link to comment
Share on other sites

Venter spent på rapport om hvor mye høyere LPA-siktet er kontra originalsiktet.

Jeg vil også anta at siktet er såpass bredt at det vil stikke en god del ut på sidene av sleiden.

 

Hmmmmmmmmm

Ser dere bare problemer, såååå måååå dere ikke bytte sikte :mrgreen:

 

Klart siktet er høyere enn den "flisa" som står der originalt. (en den går i kassa )

Men det kan løses ved å sette det nye siktet lavere i sleiden enn det gamle svalehalesporet gikk.

Bredden kan justeres med en 9" vinkelsliper :lol:

 

Hvis det største problemet er at dere ikke vil "ødelegge" originalvåpnet, dvs at det ikke kan settes tilbake til originalt useende...

Så syntes jeg dere skulle legge fra dere tankene om et mer funsjonelt og konkuranse innrettet sikte og våpen :D

Har ingen betenkeligheter med å herpe våpenet så lenge det blir funksjonelt og ikke ligner grisen etterpå.

Hvor mye lavere kan siktet monteres uten at man kommer i konflikt med tennstift osv. ?

Har tenkt å få fikset avtrekket i løpet av vinteren, så da kan kanskje siktet tas i samme slengen om det fins en god løsning.

 

Så en oppdatering på løp:

Fikk en telefon fra Schou i dag ang. lengre løp.

Joda, det lot seg fikse, men det spørs jaggu om det er det store poenget.

Man får vel sånn cirka 1 cm. lengre løp om våpenet skal gå i kassa, men det blir en dyr cm.

Løpet kommer seg på drøyt 2000,- så det blir neppe så aktuelt for meg.

Link to comment
Share on other sites

Det må være noe riv ruskende galt med meg og min lille Beretta :D

 

Pistolen min går rett som ei snor med billig bulk pakket Federal (High velocity copper-platet HP)

Siktene synes jeg fungerer greit. At de ser ut som småflis ved første øyekast er jeg enig i, men når man løfter opp og sikter er "siktebildet" vel så bra som f.eks. de orginale siktene på en 4" Smith revolver med Partridge front.

Skulle lyset være slik at man ser de hvite prikkene, så soter jeg dem bare bort.

Avtrekket plager meg heller ikke. Det er ikke supert, men det fungerer greit og jeg lar det være. Det kan jo komme av at jeg skyter styggmye DA med revolver og skammelig lite finpistol, og dermed har lavere krav i fingrene :D

 

Eller er det stor forskjell på disse små pistolene? Har jeg bare vært heldig?

 

Jeg satte på et annet sikte pga det originale var vondt å se i sollys.

Spesielt forsiktet.

Skulle det gjøres noe med, så kunne jeg like godt bytte baksiktet også. :wink:

Dessuten gikk den ca 10 cm til høyre på 15m avstand.

 

Liggende å vippe på ei palle, med skiva på 70m i Vestskogen gikk ikke i skiva i det hele tatt :?

Link to comment
Share on other sites

EL Gringo:

"Hvor mye lavere kan siktet monteres uten at man kommer i konflikt med tennstift osv. ? "

 

Vet ikke hvor mange mm det kan være, men om du tenker på om det nye siktet er så stort at våpenet ikke går i kassa, så har du en god del mm til gode i forhold til hvor lett den går i kassa med originalsiktet .

Kommer du i konflikt med tennstempel og / eller dens returfjær, man det tas ut litt i en bue på undersiden av siktet 8)

Men da begynner det å bli mye dill og mekk :?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så redd for plassen i kassa.

Her er det plenty å gå på.

Vil helst unngå så mye dill og mekk, men en tur til børsemakeren er jeg ikke skremt av.

Jeg lurer på hvordan det blir seende ut med et såpass stort sikte på den knøttlille sleiden ?

Det er mulig det går greit, men jeg innbiller meg at det blir mye gods hengende ut over sidene på sleiden.

Så spørs det hvordan det blir med heving av forsiktet ?

Vil godset bli svekket pga. varmen fra sveising, eller vil ikke godset ta skade ?

Går ut fra at hele greia må reblåneres etterpå, men det er ikke noe problem i seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Sterk anbefaling til Gringo`n :

 

Kjøp deg et nytt våpen,,, med justerbart sikte, så du slipper å bekymre deg om noe (alt) ser rart ut eller ikke blir estetisk perfekt :mrgreen::mrgreen:

Det kan du bare glemme.

Funksjon kommer uansett foran estetikk, men det fins en grense for hvor jævlig ting bør bli seende ut.

Det er en av årsakene til at jeg pleier å sette bort jobber på våpen til folk som virkelig kan det istedenfor å rasere sakene med fila på egen hand.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Det er riktig at det sitter hardt,ja. Men med dor og hammer går det! Har vært med og justert 87èn til en kamerat.

 

Hardt satt den! Men jaggu ble det bra også :D

Men "vært med å justert den" var vel en liten underdrivelse...... Du gikk jo tilverks med en stor tung hammer og mord i blikket! hehe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

:) Jeg har mottatt en løsning på dette problemet via mail fra en bruker her inne:

Frontsikte er bygget opp så det passer med høyden på det nye baksiktet,

som igjen er av type Millet, det passet ikke helt med bredden på sporet i sleiden så vi måtte frese

av det litt i bunnen, men vi mener dette er det beste alternativ pr. idag.

2w2n3ar.jpg149cwet.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

:wink: Hvis det er noe interesse for denne saken fortsatt så har Børselars et sikte som fungerer meget bra.

Jeg var innom der i går og fikk satt på et "LPA TPU Beretta 92F / 87" justerbart baksikte. Dette siktet bygger IKKE mer enn orginalsikte og kan fint benyttes uten å gjøre noe mer med pistolen!

Gleder meg til å prøve dette på bana!

Link to comment
Share on other sites

:trist: Da må jeg nok gi dere rett.. Og Petter B. får stryk! Han SA at jeg ikke skulle trenge å gjøre noe mer, men med høydejusteringen i bunn ligger samlinga 20 cm over senter på 25 meter og da er dette ikke brukbart..

Må nok reklamere på dette skjønner jeg!

Link to comment
Share on other sites

Dette spurte jeg han om et par ganger på Mysen i sommer og han bekreftet at jeg ikke behøvde å bygge på kornet. Men uttalelsen stemmer sikkert hvis jeg ikke spesifiserte skyteavstanden? Dette går vel 'midt i' på 318 meter? Men da blir det upraktisk uansett! :P Hvordan ble kornet bygget opp El G? Ser for meg litt tyggegummi formet og tusjet svart?

Nå passer ikke orginalsiktet heller, her er det nok utvidet litt... :cry:

Link to comment
Share on other sites

I vår gikk jeg til det skritt å lage nye sikter på "vesletassen" min- en Beretta m71. Ville beholde lommepistol-looken, så jeg filte til nytt fast skur og nytt korn. Sløyfa de inn i de originale svalehalespora. Bedre å lage nytt korn om det er for lavt. Resultatet er lettere å få pent da.

Link to comment
Share on other sites

Det gamle kornet på min er frest bort og nytt korn er laget fra bunnen av og loddet på plass.

Det er blånert på skikkelig måte.

Bestilte korn med god undercut for å unngå reflekser, og siktebildet er glimrende.

Det du kan gjøre om du ikke vil sende våpenet inn som reklamasjonssak, er å få noen til å skjære et spor inn i kornets bakkant og slå inn en kile for å bøye opp kornet, men personlig ville jeg sendt det inn og få gjort det skikkelig.

Etter mine beregninger må kornet ditt bli 1,3mm høyere om du skal treffe i senter.

Jeg ville ha økt til minst 1,5mm, helst 2, for å ha noe å justere på ved bruk av annen ammo, en hand kontra to hender osv..

Link to comment
Share on other sites

Takk for bra tilbakemeldinger! :D Jeg har ikke noe videre lyst til å gjøre større inngrep på pistolen, så jeg får vurdere hva som skal endres.. Antagligvis kommer vel orginalsiktet tilbake på plass.. Limt fast? :( Liker ikke å bygge på kornet, hadde jo håpet at dette siktet var lavt nok som lovet!

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt problemet med å få endret kornet.

Petter B. gjør det kjapt og enkelt.

Stå på ditt når du gir beskjed om at han gjør jobben kostnadsfritt siden han påsto at du ikke trengte å endre høyden på kornet.

Pistolen blir enklere å ha med å gjøre med justerbart sikte, og det er det som teller.

Skulle du på et senere tidspunkt ønske lavere korn, av en eller annen grunn jeg ikke ser, er det bare å ta fila fatt.

Link to comment
Share on other sites

:) Du har utvisomt rett i det. Kan trygt si at jeg ble LITT skuffet da dette overhode ikke fungerte! Tydligvis trodde vel Petter at dette ville fungere ettersom han ikke sa noe om å bygge på kornet. Jeg får kontakte han og høre hva han foreslår.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...