Jump to content

Ny Hensoldt 3,5-26x56 og 4-16 ZS


Torf

Recommended Posts

Spurte Zeiss på villmarksmessen i går.

den nye 3.5-26x var ventet til sommeren.

men dessverre kommer den bare med vanlig Mil Dot retikkel i Europa. USA får nok noen andre varianter også.

 

havner vel på ca 30 lapper

 

Kommer allerede i sommer ja... Det blir festlig!

Spørs om jeg ikke må gå for en slik:)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kommer allerede i sommer ja... Det blir festlig!

Det vil forundre meg ganske mye om dette siktet kommer allerede nå i sommer. Vi fikk forespeilet tidligst til høsten, så vi får se.

Har allerede prøvd å få tak på en prototype, men da var det bråstopp gitt :mrgreen:

 

Har imidlertid klådd på og titta gjennom det og det var saker må jeg si.

Måtte bestille den litt eldre broren til dette nye siktet. Hadde det vært å få tak på pr dags dato så hadde nok 3,5-26x56'en havnet på ei eller annen rifle her i huset, for så bra inntrykk gjorde denne potente "dildo'en"

 

Som dere ser på bildet under, er ikke dette et sikte på ultralette rifler i reinsfjellet.

w8lu2p.jpg

 

4 meters elevasjon på 100 meter. Det er rimelig mye elevasjon. Mindre behov for tilta rail da :mrgreen:

Dette er definitivt siktet sitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

I langholds-skytter miljøet er vel ikke akkurat pris et argument vi bruker veldig mye for å få tilgang på det utstyret vi vil ha tak i.

 

Enten har man "finansielle muskler" nok som Røkke kaller det.....eller lar man være å kjøpe. Så enkelt er det faktisk.

 

Absolutt det råeste en får tak på, om ikke veldig lenge.

 

For de som har råd.....løp og kjøp :!:

Link to comment
Share on other sites

MSR retikkel burde vel være innertier. ?

Er litt mer på Horus retikkel jeg da, men det er veldig smak og behag merker jeg.

Horus krever litt tilvenning og virker nok litt mer optimalt på noe lengere hold.

 

Må man vere veldig god å skyte for at dette vidundret til 36000kr utgjør mye ut til ca 1500m?

Kontra en til halve prisen?

Bør hverfall være såpass god at man ser dette siktet utgjør en positiv forskjell i skyteopplevelsen.

Slipper hvertfall tenke på og regne ut hvor mye tilt en trenger i basen evt skinna, for å nå dit eller datten :mrgreen:

 

Jeg personig definerer ikke dette siktet som et vidunder, men som et verktøy......for å nå et mål, evt løse en oppgave :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er enda en kikkert som kommer til å få en god del oppmerksomhet fremover.

 

Kanskje en utfordrer til Hensoldt 4-16?

 

 

Trijicon TARS 3-15x50, FFP, 44 MIL elevasjon og pris ~3400 dollars

 

http://www.trijicon.com/na_en/products/product3b.php?pid=TARS103

 

http://www.trijicon.com/resources/downloads/2012_Trijicon_TARS.pdf

 

 

 

-H

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...
Det er Tinex som selger Hensholdt i Norge. Men de selger til Politi og forsvar, punktum

 

Dette er feil.

Hensoldt importeres av Tinex og de selger til sivile gjennom sitt forhandler nettverk.

 

Eurooptics eksporterer ikke slike sikter grunnet ITAR regler.

Astrosweden selger ikke Hensoldt til sivile.

Greatprice.se er ikke offisiell Hensoldt forhandler slik at du vil få trøbbel med evt garanti og oppfølging. Samt at denne kikkerten krever sluttbruker dokumentasjon som de ikke har mulighet til å utstede.

 

Hensoldt et dyrt men slik er det desverre med optikk beregnet på offentlige innkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...