Jump to content

2nd Generation Swarovski Z6i


308nm

Recommended Posts

Det eneste jeg veit er at den nye modellen skal være en videreutviklet/forbedret utgave av den orginale z6i, og at den skal lanseres i USA nå i disse dager. Den blir nok å få på den europeiske marked i begynnelsen av februar.

 

Har ikke funnet noe test av kikkertene ...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du på hjemmesiden til Swarovski "signer up" på nyhetsbrevene så får du siste nytt så snart det dukker noe opp.

Ser ikke ut til å være den største "revolusjonen", men lysregulerings-switchen skal være noe slanket. Itillegg en slags lås på BT'en (i utgangsposisjon?) Og "Swarolight" en-detalj (batterispar) som antagelig er stort sett samme som Kahles (CSX) har hatt i noen år?

 

Ser også på Youtube at Swarovski lanserer et svar på Leupolds CDS-ratt: Custom BT kaller de den.

Du sender inn data og får en ferdig gravert ring (pr.50yds) som erstatter de løse BT-ringene. Snedig og pent.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fikk den nye Z6i Generasjon 2 i dag. 5-30x50 BT . Er akkurat ferdig med å montere den på K95 ( 257 løpet)

Lys tårnet er smekrere enn den gamle varianten. BT tårnet er litt endra, vet ikke om jeg liker endringen ennu.

 

Får skyte den inn på lørdag . Ta noen bilder å sammenligne med min gamle Z6i 3-18x50 BT

Link to comment
Share on other sites

Tenkte å kjøpe meg ny kikkert til rifle nr. 2.

 

Har fra før en Swarovski Z6i 2,5-15 x 56 BT, men vurderer nå å kjøpe en Z6i 5-30 x 50 BT.

Noen som har noen erfaring med denne? evt. hvilke andre typer anbefaler dere?

Skal brukes til revejakt, rådyr og toppfugljakt.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med nevnte kikkert,men har selv bestillt meg en Swarovski til en av di tre typen jakt du nevnte..revejakt.

Har bestillt en 8x56PF. Til revejakt og hjortejakt i skummring/grålysning tror jeg en slik kanske vil være å foretrekke? Om du finner denne i Norge,vet jeg ikke. Jeg fant den ikke..å ikke vet jeg prisen i Norge heller. Jeg handlet min fra UK til kr.6200.-

Til toppjakt har jeg ikke tenkt ut hva som vil være optimalt,men en Burris Rangfinder Eleminator kan jo være et altærnativ?

Link to comment
Share on other sites

Tenkte å kjøpe meg ny kikkert til rifle nr. 2.

 

Har fra før en Swarovski Z6i 2,5-15 x 56 BT, men vurderer nå å kjøpe en Z6i 5-30 x 50 BT.

Noen som har noen erfaring med denne? evt. hvilke andre typer anbefaler dere?

Skal brukes til revejakt, rådyr og toppfugljakt.

 

 

Har akkurat fått en Z6i 5-30 x 50 BT. Generasjon nr 2. Litt lengre enn min gamle Z6i 3-18 x50 BT SR er den men ikke mye ca 1 cm. Den nye lys tårnet mye smekrere enn det gamle på gen 1. Ulempe den leveres ikke med SR skinne. Får skyte den inn på K95 i morgen skrive litt mer hvis jeg får tid.

 

RbUZL6701527-02.jpg

 

6HJR9S100428-02.jpg

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med den swarovskien jeg allerede har, men vil ikke ha den samme kikkert`n på begge riflene, så tenkte derfor å kjøpe en med litt annen forstørrelse.

Merker på den kikkerten jeg allerede har at jeg skjelden har forstørringa på under 5x, så tror ikke det vil bli noe problem at den ikke går lavere enn det.

Har kikket litt på Zeiss også, men veldig fornøyd med den Swarovskien jeg har, så tror jeg vil ha det på kikkert nr. 2 også. :D

Link to comment
Share on other sites

Litt mer om Z6i 5-30x50 BT generasjon 2. Fikk skutt den inn på min K95 i dag. 257 wby løpet.

Siktet er meget skarpt over hele synsfeltet. Ingen vignetering som jeg kunne observere. Gode presise klikk på alle ratt. Windage 0.5 cm / klikk. Elevasjon 1 cm / klikk.

Enkel å skyte inn. Tårnet ,ballistic turret har totalt 46 klikk. Retikkelet ligger i 2. plan med de fordeler og ulemper det innebærer. Noe allroud sikte er det ikke ,men for de som vil ha en Z6 med høy forstørrelse kan siktet anbefales.

JM8E2E789935-02.jpg

 

5uRMZA507003-02.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Litt mer om Z6i 5-30x50 BT generasjon 2. Fikk skutt den inn på min K95 i dag. 257 wby løpet.

Siktet er meget skarpt over hele synsfeltet. Ingen vignetering som jeg kunne observere. Gode presise klikk på alle ratt. Windage 0.5 cm / klikk. Elevasjon 1 cm / klikk.

Enkel å skyte inn. Tårnet ,ballistic turret har totalt 46 klikk. Retikkelet ligger i 2. plan med de fordeler og ulemper det innebærer. Noe allroud sikte er det ikke ,men for de som vil ha en Z6 med høy forstørrelse kan siktet anbefales.

JM8E2E789935-02.jpg

 

5uRMZA507003-02.jpg

 

En smekker Kiplauf ble plutselig ikke så smekker lengre........

Link to comment
Share on other sites

 

En smekker Kiplauf ble plutselig ikke så smekker lengre........

 

 

Med den munningsblåsten og drønnet den der hadde før demperen kom på tror jeg 8x75RS og hans spotter hadde blitt hørselskadde uten den rørbiten frampå :lol:

 

En dag må vi ta bilde med to børser, min Baikal og den Blaseren :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det som er en normal reaksjon når noen fleiper litt med en skrivefeil man har gjordt, er å flire litt av seg selv.

 

Alt annet, er å ta seg selv litt for høytidelig. (ta det som et vennskaplig råd)

 

Vel Amatør jeg mente jo denne

Nei, da har du jo ingen pengeproblemer.

 

Vel drøy og OT etter min smak

Link to comment
Share on other sites

Ser du ikke fleipen i det?

 

Vet du ikke hvilken skrivefeil jeg sikter til?

 

Vel vel Amatør du tok ikke den med " Pengeproblemer " den var vel OT etter min smak.

Sitter og lurer hvorfor skal du kommentere ting du ikke har , Du har sterke meninger om dobbelt rifler . Du har ingen .

Du deltar i en tråd Z6i gen 1 og 2. Du har ingen ....... Jeg er lei av synsere som mener masse om ting og tang de ikke har erfaring med.

 

Hva rådyr jakta koster vel vel ,,, jeg leier den uansett. Den er verdt hver eneste krone

Link to comment
Share on other sites

8x75RS, uten synsere er kammeret.no et lite attraktivt sted for mange og et forum er vel fattig uten klager, sytere og synsere!

amatør, 10000 kroner er en rådyr bukk for de fleste :wink:

 

Fine bukker er morro ,,, 10K vel vel dyrere enn hva jeg har erfart,,, mye dyrere. 10K er over hva vi her oppe betaler for et godt terreng. Denne bukken er Norsk. Pga asymetrien kun sølv.

3131135240_637d34965e_b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ser du ikke fleipen i det?

 

Vet du ikke hvilken skrivefeil jeg sikter til?

 

Vel vel Amatør du tok ikke den med " Pengeproblemer " den var vel OT etter min smak.

Sitter og lurer hvorfor skal du kommentere ting du ikke har , Du har sterke meninger om dobbelt rifler . Du har ingen .

Du deltar i en tråd Z6i gen 1 og 2. Du har ingen ....... Jeg er lei av synsere som mener masse om ting og tang de ikke har erfaring med.

 

Hva rådyr jakta koster vel vel ,,, jeg leier den uansett. Den er verdt hver eneste krone

 

Her bommer du grovt, Amatør har meg bekjent en Z6i, i tillegg til endel andre kikkersikter i høyere prisklasse. Han vet hva han snakker om.

Link to comment
Share on other sites

 

Fine bukker er morro ,,, 10K vel vel dyrere enn hva jeg har erfart,,, mye dyrere. 10K er over hva vi her oppe betaler for et godt terreng. Denne bukken er Norsk. Pga asymetrien kun sølv.

3131135240_637d34965e_b.jpg

 

 

Drømme drømme... Gleder emg til 10 august jeg! :D Beklager OT...

Link to comment
Share on other sites

8x75RS,

 

Akkurat nå, går du på undomskolen, og du vet ikke at du har fått klistret en lapp med "spark meg bak" på ryggen. De største skøyerene følger oppfordringen og sparker deg bak, noen mer enn en gang. De andre barna går og småflirer. Jo sintere du blir, desto høyere blir latteren.

 

Det slutter ikke før du enten oppdager lappen selv, eller du roper på læreren. Læreren vil fjærne lappen, samtidig som han vil slite med å la være å flire selv.

 

 

 

Jeg håper du snart skjønner hvorfor du er ufrivillig morsom, og ler litt av det selv. Det er ikke vondt ment.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe grunn til å lage fuss over Amatørs kommentar.

 

Jeg også gliste litt første gang over skriveleifen og betydningsforskjellen på "rådyr jakt" og "rådyrjakt". Dusteorddelingen i dagens editorer lager mye tull. Slik jeg leste denne intuitivt var at man trengte z6i til veldig kostbar jakt.

 

Fra gamledager har vi jo kommafeilklassikeren: "heng ham ikke, benådet!" vs "heng ham, ikke benådet!"

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe grunn til å lage fuss over Amatørs kommentar.

 

Jeg også gliste litt første gang over skriveleifen og betydningsforskjellen på "rådyr jakt" og "rådyrjakt". Dusteorddelingen i dagens editorer lager mye tull.

 

Nåja... det å skylde på editoren er litt som å skylde på banken når kortautomaten viser "ikke godkjent"... det er sjelden der feilen ligger :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...