Jump to content

CZ Shadow Vs Pardini i Presisjon


Drottinn

Recommended Posts

går ut ifra at pardini er mye bedre enn CZ Shadow i Presison skyting på blink?

 

hadde planlagt og kjøpe enn CZ Shadow, og delta i det meste som er mulig med det våpenet, utenom praktisk.

 

men hører folk fra klubben sier at hvis jeg vil heve meg på resultat lista (nøyaktighet skyting), så bør jeg kjøpe en pardini, med CZ Shadow så blir det mere flaks om man gjør det bra..?

 

selgere sier en ting, folk fra klubben sier noe annet.. klarer ikke og bestemme meg hva jeg skal kjøpe :trist:

 

men får prøve skyte litt med en trimmet CZ Shadow neste uke, så får se hvor treff sikker jeg blir.

får desverre ikke muligheten og teste en pardini.

Link to comment
Share on other sites

Våpenet vil nok ha noe å si, men da snakker vi heller om hvor godt avtrekket blir og hvor funksjonssikkert det er. Presisjonen skutt i benk er nok lik uansett hvilket våpen du velger.

 

Det du derimot må legge mest vekt på, er dine skytterferdigheter :-) men med ett godt våpen vil du nok krabbe noen poeng høyere og muligens være mer stabil over tid.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Fiberoptisk fungerer helt supert også i meget dårlige lysforhold FOR MEG!

 

Det er endel mennesker som ikke ser så godt, og som aldri har rørt et våpen med fiberoptisk som mener annet.

Det er også de som syntes det ikke fungerer, så du bør selv teste dette! Det er det eneste som virker for deg!

Link to comment
Share on other sites

Skal du skyte felt, er pardini gt9 eller gt45 i 9mm bedre en CZ, Forskjellen på de er at GT45 er litt større i grepet, ca 3mm, Hvis du har store hender er det valget. Hvis ikke GT9. Har både cz og pardini selv, og CZ brukes kun til praktisk. Mye bedre rekylopptak på pardinien, samt milevis forskjell i avtrekket. Pardinien er også 1 " lengre, slik at du får lengre siktelinje, Siktelinjen er også lavere. Skyter godt med Pardinien, Eneste alternativet er egentlig Sig 226 x-six fra mastershop. Den er allerede bestillt, og kommer om noen uker. Blir gøy med en ordentlig presisjons stålpang.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt CZ Shadow og har nå en Pardini GT9. GT9'n slår Shadow'n på alle punkter når det gjelder presisjon og skytefølelse / komfort for meg. Beste samling jeg har fått med støtte er 28mm center - center ( 5 skudd@25meter ). Var aldri i nærheten av dette med Shadowe'n. Liker Pardinien godt selv om jeg i disse dager vurderer å selge denne for å kjøpe meg en Sig Sauer P220 X-SIX i 9mm. Ikke fordi jeg er misfornøyd med Pardinien , er bare lysten på noe nytt. Har en klubbkollega som har en 220 i 45ACP og denne er nydelig å skyte med . Må jo bare bli bra i 9x19 ? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes jo en del helt greie 1911 9mm også. Første stevnet jeg skjøt med min kones 6" STI Targetmaster i 9x19 ble jeg faktisk kretsmester i militærfelt i Oslo (Heldigvis skjøt ikke bromark i Oslo krets :wink: )

 

Men, du får en meget bra psitol i CZ SP01 serien, og råd til mye treningsammo før man kommer opp på samme pris som STI, Sig Sauer eller Pardini i prisnivå.

Link to comment
Share on other sites

CZ vs. Pardini? ....og innspill om 1911-greier.....

Før du tar ditt endelige valg mellom disse bør du absolutt teste blåserør og sprettert også - gode alternativer til en rimelig penge.

....eller kjøpe deg en ordentlig pistol og oppleve ekte skyte-glede.

 

 

Hva er du legger i ordentlig pistol da?

Link to comment
Share on other sites

blir en CZ på meg, har bestillt Aliminium skjefter i svart hos CZ costume.

 

og jeg blir nok ikke nr 1 med den pistolen nei, men har sett CZ shadow brukere slått pistoler som koster 3 gang så mye.. så det er nok ikke bare pistolen det kommer an på.

 

bare gå inn på youtube og se hva noen klarer med en vanlig glock.

 

mye av det han her gjør på denne videoen og andre, tror jeg ikke du klarer med din SIG :wink:

 

 

uansett jeg skyter mest for morro sin skyld + og møte folk.

 

så om jeg får en bra pistol rett ut fra eska for 7500,- så synes jeg det høres bra ut.

 

valget er jo egentlig mellom Cz Shadow eller MP9 pro til meg.. men etter mye lesing fra forumer verden rundt,

så har jeg kommet fram til at CZ er det beste valget for meg.. + extra digg om jeg klarer og slå noen pardini brukere ute på stevner :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

mye av det han her gjør på denne videoen og andre, tror jeg ikke du klarer med din SIG :wink:

" target="_blank

 

 

:wink:

Hadde nok blitt skuffet om jeg ikke hadde holdt følge med SIG`en. Han tryller jo ikke. Men det var grei skyting til å være med de siktene Glock har å tilby.

Link to comment
Share on other sites

da bør du se de andre videoen han har, han er helt rå med glock, han tester litt andre våpen også, men skyter best med glock! tror han blir sponset med to millioner av glock-ikke så rart med de skyte ferdighetene+ youtube følgere.

men vet ikke om det er sant.. uansett, det er ikke bare pistolen det kommer ann på :wink:

 

nei han tryller ikke men skyter jævli bra, bedre enn mange SIG/Pardini brukere her til lands, og det med en glock, hvilken som helst glock+han er ca 70år så har sikkert ikke verdens beste syn heller.

Link to comment
Share on other sites

der ser du :wink:

 

har mye med skytteren og gjøre ikke bare pistolen..

 

men så klart det hjelper med en veldig bra pistol ang de extra poengene man kan hente.

 

uansett, jeg skyter for gøy! og ikke for og komme på toppen av lista.

 

må bare finne ut om jeg skal bytte ut sikte til stillbar baksikte + om jeg bytte ut front FO sikte mot jern sikte?

 

ulemper jeg ser i dette er at, den stillbare baksikten til shadow ser ut som den sitter veldig høyt på pistolen og da må jeg på med et front sikte som er 7mm/7,5mm - kommer ikke til og se innærheten så pen ut som den orginale CZ Shadow rett ut fra boxen :?

Link to comment
Share on other sites

OT men trådstarter la ut linken selv:wink:

Hickok45 er ifölge han selv, ikke sponset av Glock eller andre. Men han har på senere tid blitt sponset med ammo og får låne, pröve og lage youtubefilmer med våpen fra forskjellige bedrifter. Sist var det vel Advanced Armament som lånte han noen lyddempere og ammo.

Hickok45 er Glockman, men det virker som om ham liker og skyte med ALLT! Jeg har i hvert fall ikke sett noen video enda der han direkte klager på noe våpen. Men han har kommentarer på det han mener er bra og det han mener ikke er bra på de våpnene han pröver.

 

Life is good!

Link to comment
Share on other sites

Har Glock selv, vunnet to militære NM med den. Krever endel trening før det sitter, men det er siktene som er det største hinderet for god skyting synes jeg.

Nå er det noen år siden jeg var med på militært NM (som jeg aldri har vunnet) men bortsett fra det første året jeg var med*, så har Glock alltid vært det eneste tillatte våpenet. Bare for å sette prestasjonen litt i perspektiv...

 

 

 

* Da jeg debuterte i 1991 var det også tillatt å skyte med P-38 og Luger med kort pipe.

Link to comment
Share on other sites

OT men trådstarter la ut linken selv:wink:

Hickok45 er ifölge han selv, ikke sponset av Glock eller andre. Men han har på senere tid blitt sponset med ammo og får låne, pröve og lage youtubefilmer med våpen fra forskjellige bedrifter. Sist var det vel Advanced Armament som lånte han noen lyddempere og ammo.

Hickok45 er Glockman, men det virker som om ham liker og skyte med ALLT! Jeg har i hvert fall ikke sett noen video enda der han direkte klager på noe våpen. Men han har kommentarer på det han mener er bra og det han mener ikke er bra på de våpnene han pröver.

 

Life is good!

 

 

går rykter om at han får mye penger av glock, men vet ikke for sikkert så klart. og han skryter aldrig like mye om andre våpen slik som han gjør med glock.. som han sier selv, hadde han måtte valgt et våpen av alle - så hadde det blitt glock.

 

men han snakker aldrig drit om andre våpen, peker ut små feil bare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...