Jump to content

video fra Stage 6 KM Standard Moss SIG x-five i action


SIGBoy

Recommended Posts

Snasent! har siklet litt på en slik pang selv, men jeg må vel omtrent selge alle ruger pistolene mikne for å få råd til en sånn :mrgreen:

 

Ser forøvrig ut til at du kan se litt på mer med tommelplasering på høyre hånd 8) Kan hende du kan få litt tettere treffbilder om du løfter de opp til å ligge parallellt med venstrehånd tommel.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha kvittet meg med alt av håndvåpen var jeg overbevist om at jeg var ferdig med pistolskyting for godt. Nå ser det derimot ut til at gode kollegaer er i ferd med å overtale meg til å starte opp igjen med praktisk. Denne snutten fikk det til å krible litt ekstra :D !

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjøt mye omvendt av dette her, det samme gjorde de andre på squaden.

 

De 4 første skjøt jeg fra høyre mot venstre fordi en mente at det er raskest for høyrehendte. Men personlig passer jeg på å variere dette med å skyte fra høyre eller venstre (dersom det ikke har noe å si) = ikke få noen vane = bedre forberedt uansett hva som møter enn.

 

Sprang så til lengste hjørne å skjøt mot nærmeste skive i fart (her skjøt jeg ikke bare Alfa = jeg skjøt idiotiske ekstraskudd = bortkastet tid for lite)(høyrehendte har best kontroll på våpenet når enn beveger seg sideveis fra høyre mot venstre, en har også mulighet til å jobbe med våpenet under bevegelsen, f.eks mag shift). Magskift, vindu, stål (gir deg tid til å lappe om du bommer på stålet), høyre skivestativ nederst og så øverst (skiver som står overfor hverandre skytes best nedenfra og opp), samme på venstre skivestativ, mag dropp, springe til høyre, mag isett, skyte stål for å sette igang svinger, skyte venteskive til høyre (du har bedre kontroll på når du skyter svinger (her hadde jeg lagt i en patron bak/frem i magasinet = kluss som løste seg uforventet enkelt)), skyte svinger.

Link to comment
Share on other sites

Glemte stål, og fikk en Mike på svingeren, Er tross alt nybegynner, Tok kurset i slutten av Oktober, så kan jo ikke regne med å være verdensmester ennå. Treffer bra, men føler det er et hav å gå på når det gjelder tid. Bør kanskje ta litt mer sjanser. Ble nr 3 på stage 8 (tror det var 8eller 9) på Mio, Ble overasket da det ble bare alfaer og at det i tillegg gikk så fort. Problemet er bare at det er 12 stager, og det holder ikke når en får Mike og noshoot her og der. Mike er lett å lappe da.

 

Men Videoen ble bra. Brukte det nye GoPro HD outdoor, men hodestropp. Et sinsykt rått kamera. Eneste jeg savner er at LCD kan monteres på armen så en ser lett hva jeg filmer. Det blir garantert flere filmer da det er morsomt med gode tilbakemeldinger.

 

Hyggelig.

Tom Robert

Link to comment
Share on other sites

Syntes dette så veldig bra ut. Hvordan man løser stagene på blir jo litt individuelt. Noen ser jo den "rette" løsningen umiddelbart, men det kommer nok med erfaring håper jeg. Likte skytetakten din, sliter med å holde en fin kadens selv. Tror det er veldig smart å filme egne stager, lettere å se egne feil da. Til kun å ha skutt praktisk siden oktober, så er jo dette langt over snittet bra etter min vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Praktisk er en utrolig spennende skyteform, og man må bruke knotten litt for å løse øvelsene på en god måte. Og det er ingen grunn til å holde seg unna stevner om man bruker litt tid på magbytte og den slags. Fomling er helt ok så lenge man fomler på en trygg og sikker måte. Man lærer mye av å delta på stevner og alle har vært nybegynnere en gang. Gjør man feil får man garantert gode tips i fra de eldre og mer drevne skytterene. Det er ingen som er for dårlig til å delta så lenge man har lært nok til å gjennomføre en stage på en trygg måte :D

 

Bra film og fin stage :) Du spurte om kommentarer og jeg støtter et tidligere innlegg her i tråden. Få venstre hånden din helt inn til pangen og venstre tommel på langs av ramme/sleide. Høyre tommer hviler du oppå venstehånden, den og på langs av sleiden.

Link to comment
Share on other sites

Pistol skyting ser gøy ut, har lyst å begynne med dette sjøl.

 

Ikke gjör som meg, brukte 20 år för jeg gjorde noe med det og nå har jeg mistet 20 år av pistolskyteglede :(

 

Kom deg snarest til nermeste pistolklubb :wink:

 

Til trådstarter, mere videos :popcorn:

Skyter du forresten for klubben i Moss?

Link to comment
Share on other sites

Skyter for klubben i Moss, og er helt enig med det med tommelen, Sliter litt med trekket, og når andre hånden skal inn i grepet. Jeg må trene mer på det, en annen fordel med å få det til er at magrelease antakelig går fortere da venstre hånd er på magutløseren. Kommer flere videoer.

Link to comment
Share on other sites

Når du griper pangen nede i hylsteret så trør du hånden helt oppunder beavertail, gjerne litt markant og "brutalt". Fold fingrene rundt grepet og la høyre tommel ligge oppover langs sleiten. (tommelen peker forrover mot skivene når pangen står i hylsteret).

På vei opp legger du venstre hånd inntil grepet og legger så høyre tommel oppå ventrehånden. Når pangen kommer opp i skytestilling kan du danne deg en illusjon om at begge tomlene skal strekke seg mot skiven og lede pangen.... Garantert at du kommer til å finne siktene dine fortere og du kan skyte fortere. Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her fulgt trikset ditt med grepet. Press mot beavetail, høyre tommel opp til venstre hånd treffer grepet, ned med høyre tommel mot skivene. Ble bedre rasker og mer presisjon ut av det. Ser dog at hylsteret mitt sitter for nær kroppen, så det er liten plass til tommelen når pangen er i hylkstret. Jeg sliter med at det ikke bare er langs veggene på banen det er noen bilringer. Har bestilt et AA racemaster hylster til Sigen, får bedre plass da. Tusen Takk for tips.

 

Det er et utrolig bra miljø på stevner, Så godt som alle er meget hyggelige og hjelpsomme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...