Jump to content

Hagle gis vekk.


Nordpeak

Recommended Posts

Har en gammal Baikal o/u som ikke blir benyttet lengre. Den har hvert med på litt av hvert og ser egentlig ikke helt utrolig fin ut :smile:

 

Kolben har hvert gjennom noen modifikasjoner og siste forsøk er ikke engang ferdig......

 

Uansett, hagla gis vekk til en ung spire som trenger et utgangspunkt for en skikkelig hobby og fritidsaktivitet.

 

Invilget kjøpepapirer fra blåskjortene :lol: er en selvfølge så klart.

 

Om du trenger eller vet noen som trenger så hiv deg på tråden her så trekker jeg "vinneren" før helga:)

Link to comment
Share on other sites

Som lyn fra klar himmel! :shock: Jeg trenger ei hagle! har planer om å kjøpe, men blir nok ikke før om et års tid...

Har lånt pappa si i det siste, men trenger ei sjøl da han vil også jakte litt ( :roll: ) Går ei Natur basert linje på VGS som og har spesial felt innen jakt og fiske så den kommer til og bli brukt mye (om jeg vinner) :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner ei som sårt vil ha sin egen hagle.

min kone :D

Budsjettet ser ikke ut til å strekke til på en god stund enda desverre (hipphurra for EUkontroll), og siden kvinner aldri eldes må hun da sies å være ung :D (hun er faktisk under 30 da)

 

Hun har allerede vært på opplæringsjakt på fugl og rådyr og dette har gitt mersmak så en donasjon vil ikke støve ned i våpenskapet.

 

sist men ikke minst så har hun jegerprøven og godkjent våpensøknad på en kalier 12 over/under hagle.

 

Ja så må vi ikke glemme hvor mye pluss jeg får i margen :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Flott tiltak! :)

Etter å lest stich_it sitt innlegg fikk jeg også lyst til å nominere min kjæreste, hun tok jegerprøven i fjor og har etter det vært på en del turer etter rype og skogsfugl, men da har hun enten lånt hagle av meg eller av sin far. Og som student er ikke økonomien all verden, så jeg tror hagla vil bli flittig brukt!

Link to comment
Share on other sites

Skriver for min sønn på 16 år. Han tok jegerprøven i fjor og har i år vært med på elgjakt (med følge) hadde flere sjanser men skaut ikke noe da han ikke syntes skuddvinkel var bra i ett tilfelle og to andre tilfeller så var det litt urent skuddfelt. Han har vært med på småvilt jakt med lånt hagle i høst så siden han går på skole så er budsjettet til våpenkjøp litt snevert. Han sparer men har egentlig lyst til og kjøpe seg drever eller dachs først.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trenger hagle!

Jeg har hatt jegerprøva siden jeg var 16 år, men er fortsatt student og 21 år. Har derfor ikke fått spart meg opp penger til en hagle. Denne høsten ble jeg igjen med på gåsjakt. Jeg må låne hagle, de gangene jeg er så heldig så jeg får låne en :)

 

OMSF

Link to comment
Share on other sites

Vinneren kåres om få minutter :D:D

 

Grattulerer til sønn av æljstudsare :D:D

 

Årsak til utvelgelsen:

 

Æljstudsare kan virke å være noe våpenkyndig og kan derfor hjelpe "kvalpen" med videre modifikasjon på kolben før hagla er klar til bruk.

 

Litt arbeid må påregnes før bruk og det er derfor viktig, mener jeg, at det også er en far inn i bildet her slik at modifikasjonene ikke utføres uforsvarlig og i all hast. Og ikke minst at det er en god mulighet for litt far og sønn aktivitet:))

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

DER VAR DET AVGJORT:))

 

 

Vinneren kåres om få minutter :D:D

 

Grattulerer til sønn av æljstudsare :D:D

 

Årsak til utvelgelsen:

 

Æljstudsare kan virke å være noe våpenkyndig og kan derfor hjelpe "kvalpen" med videre modifikasjon på kolben før hagla er klar til bruk.

 

Litt arbeid må påregnes før bruk og det er derfor viktig, mener jeg, at det også er en far inn i bildet her slik at modifikasjonene ikke utføres uforsvarlig og i all hast. Og ikke minst at det er en god mulighet for litt far og sønn aktivitet:))

Link to comment
Share on other sites

jepp, et flott tiltak. har en kompis jeg ordnet rifle og kikkert pluss turutstyr av givere her på kammeret, støtter dette fullt ut og kreditt til giverne. håper det er ærlige og flotte folk som får dette og ikke profittører, men jeg er rørt og glad over slike personer fortsatt finnes som gir bort ting de ikke trenger til mere trengende:-) jeg er stolt over slike tiltak kan skje her, la en verdig person bli glad og lykkelig. god helg til dere alle :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...