Jump to content

T/C Venture - tilbakekallelse fra S&W


Locasto

Recommended Posts

Kom over denne på et forum i dag:

 

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/ ... 7978_image" target="_blank

 

Kjøpte en slik av Winge våpen i vår, og den er på lista til S&W.

Har sendt en mail til Winge med spørsmål om hvordan å forholde meg.

Har dog lite håp om svar jfr. ubesvart mail fra september samt andres erfaringer med kontaktproblemer.

Er det noen som kjenner til denne feilen med Venture?

Link to comment
Share on other sites

Og hva var svaret fra winge ?

 

De svarte at de nettopp hadde blitt oppmerksomme på dette, men at de ikke hadde fått godt svar fra TC ang. alvorlighetsgraden av feilen som er funnet på et våpen.

 

Jeg ble også beroliget med at alle rifler solgt fra Winge til norske forbrukere er nøye kontrollert, og at det ikke er sett eller mottatt info om at det er noen fare med Venture, men at advarselen fra S&W må tas seriøst.

 

Jeg ble lovet oppfølging så snart Winge fikk mer håndfast info fra TC/S&W.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vart plutseleg merksam på denne moglege feilen då eg klikka meg inn på rifleshootermag.com

 

Sitat:

"During an internal technical review, Smith & Wesson determined that some of the sears used on Thompson Center Venture rifles produced prior to October 28, 2011, may not have been manufactured to specification. Because this could lead to an unsafe condition—the rifle could fire without the trigger being pulled—owners of the affected Venture rifles should stop using them immediately." :!:

 

Eg er ein nøgd eigar av ei Venture-rifle, den er ei superpresis (hol-i-hol) jaktrifle med ok justerbart avtrekk til ein hyggeleg pris. Men eg har diverre fått ei av riflene med mogleg feil på.

 

Berre så det er klart: Det er ingen bagatell at rifla kan gå av utan vidare ved normal handfaring.

 

Eg tek uansett ikkje sjansen på vådeskot og har parkert rifla. Fint for meg at eg ikkje fekk vita dette før etter jol... :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har snakket med Winge flere ganger, og hver gang får jeg beskjed om at dela er rett rund hjørnet. men dette ser ut som drøyer litt.

 

Så er vell bare å fortsette å jakte uten å ha noe liggende klart i kammeret, men ta et rolig og "stille" ladegrep når reven viser seg. Funket seinest i helga :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Siste nytt!

 

Dem har fortsatt ikke sett noe til avtrekkermekanismene!

Ser ut som om T/C er litt late med å sende av gårde, eit eller annet tollpunkt sitter å koser seg med delene eller at Winge er for dårlige til å mase!

 

Men en liten god nyhet er at jeg fikk en Mail fra grodås i sta at dem skal starte på produksjonen av GRS Skjefter til T/C Venture i mars!!!

Så da kan denne ellers gode rifla endelig få en god stokk isteden for den "billige" plaststokken,

 

Jeg skal hvertfall ha en til min!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja trur en GRS skjefte kommer til å gjøre susen på venture'n

Er faktisk innpå tanken om å bestille meg en venture til i et mindre varmit kaliber,får jo mye rifle for penga! Men får se hvor lang tid det drøyer med avtrekkermekanisnmene før, før man evt bestiller!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ringe Winge i dag.

 

Status var at delene var blitt sendt fra USA, men hadde blitt stoppet av US State Department, fordi noen papirer ikke var i orden siden det regnes som våpendeler og under eksportrestriksjoner.

 

Nye og riktige søknadskjemaer var blitt sendt inn, og de håper på å få frigitt lasten denne uken.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

T.o.

 

Som bekymret venture-eier telefonerte jeg med Winge om dette i dag. Han jeg snakka med kunne ikke bekrefte eller avkrefte om delene var sendt fra USA (dette visste en fraværende kollega bedre), men han sa at de snart kom til å sende ut et brev med instruksjoner og svarslipp til alle som har kjøpt rifla. Han sa videre at de kom til å utføre de nødvendige endringene på alle riflene i løpet av to dager når de fikk delene, riflene ville så bli returnert med det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ikke godt å si hva man skal tro om dette. Har snakket med de på tlf og sendt mail mange ganger,har også fått mange forskjellige svar. Nå sist så var vist delene på vei men noe sporingsnummer kunne de ikke oppdrive.Ble for litt siden også nevnt at jeg kunne heve kjøpet,men da jeg sendte mail om dette tilbake så ble det stille.Skulle så gjerne ha hatt rifla da det er på tide og starte med treninga. :( . Syns også det er svært lite info fra winge,ser ikke ut som de tar det så tungt.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett denne tråden før i dag, men forstod hvilken vei det bar etter å ha lest de første innleggene.

 

Får flash back til da jeg prøvde å kjøpe TC Encore fra Winge. Stadig nye løfter om snarlig levering, og så viste man ikke hva som skjedde, eller man trodde man hadde problemer med eksportpapirer... Jeg holdt på i et år før jeg kanselerte bestillingen min, håper for deres del at det går raskere.

 

Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg begynt å se meg om etter reserveløsninger til jakten som starter om bare et par måneder.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Winge kunne hatt et bedre service-rykte. Min reserveløsning var derfor å ikke sende inn rifla før jeg fikk bekreftet at delene var kommet. Nå driver jeg og treningsskyter. Er veldig nøye med hvor jeg peker rifla når jeg kamrer skuddet - er min måte å være ansvarlig på i ventetida :shh: Skal skyte opp til uka, så er i hvertfall det gjort til Winge vet noe mer. Er ikke noe skjedd hos Winge innen jaktstart, blir rifla jobb for min lokale våpensmed. Da er utbedringen og fabrikkgarantien hos Winge avskrevet som tap for min del. Våger ikke å jakte med den, så da er det jo greitt å ha en gammelmauser baki skapet - svikter aldri... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Siste nytt på mail i dag, de har fått bevis på at delene er sendt, de ligger på et mellomlager i europa, og vil bli sendt snarest.

Får krysse fingrene for at delene dukker opp snart.

Kjenner jeg blir stressa med tanke på at oppskyting nermer seg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

 

Som privatperson kan forsendelser bestilt fra USA ta fra en uke til en mnd., og man kan som oftest følge varen underveis.

 

Det er vanskelig å forstå at en importør/forhandler ikke klarer å få tak i de delene som skal til, og ikke aner hva som skjer.

 

Det er nå 8-9 mnd. siden feilen ble oppdaget, og en løsning burde vært på plass for lenge siden. I stedet har vi fått en rekke lovnader/håp om datoer de nye delene skal komme, uten at noe skjer.

 

Noen gjør en alt for slett jobb her. Om det er Winge som importør eller TC som leverandør er ikke godt å vite for sikkert. Sånn som saken har utviklet seg får begge til å stå i et dårlig lys med tanke på fremtidige kjøp.

 

Jeg gir nå opp håpet om å kunne bruke min Venture på jakt til høsten, og begynner å planlegge nødløsninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke si noe positivt om Winge sin håndtering i denne saken, men det bør være en smal sak å få hevet kjøpet på disse riflene.

 

Problemet er vel at Winge hele tiden har lovt at det snart skal løse seg, så sitter man der og håper slik at man skal slippe å betale for ny våpensøknad og slippe styret med å skaffe seg ny rifle. I tillegg er man låst litt inne hvis man har kjøpt demper og kikkertsikte (pakke), da er jeg usikker på om Winge går med på å heve hele kjøpet (kjenner desverre ikke forbrukerrettighetene godt nok på dettee punkter heller). Om dette er taktikk for å spare penger eller om de tror på lovnadene selv er jeg usikker på, hvem som taper på dette er uansett klart, det er kundene.

 

Winge har dokumentert de mange lovnadene på nettsidene sine, på tross av de åpenbare brutte løftene har de ikke klart å foreslå en god løsing, eventuelt nevnt heving av kjøp for sine kunder før dette ble en parodi.

 

Om det er Winge alene eller T/C S&W som burde ha rydda opp er jeg usikker på.

 

T.o har jeg kjøpt to våpen hos Winge og begge gangene har det vært mye problemer.

Link to comment
Share on other sites

Siden vi er litt konkurrenter skal jeg ikke si noe om denne saken spesielt.

 

Men til informasjon til brukerne - ref en annen tråd her for tiden angående registreringspliktige deler fra USA. Av erfaring kan jeg si at om alt går på skinner vil en normalforsendelse ta minimum 2 mnd. Dette er gitt at leverandøren har delene/varene en etterspør umiddelbart så snart lisensen på de aktuelle varene er klare.

 

Altså 1 år er lenge - 2mnd ekstremt raskt.

Link to comment
Share on other sites

Ja ting tar tid hos wingevaapen, jeg prøvde iherdig å få pristilbud på to våpen pakker i over en og en halv uke, søknadene hadde jeg i nevene og var klare til å sendes!

Lovnader om pristilbud ble gitt tre ganger pr tlf, til slutt ga jeg opp og gikk for å handle hos en stor forhandler som gav meg tilbudet på dagen og leverings dato en og en halv uke etter bestilling!

 

Det som er synd her er at wingevaapen er ikke den eneste store aktøren som er dårlig på kundebehandling!!

 

Når det gjelder tc venture saken så er det bare å kjøre saken til forbrukerombudet og få saken løst!

 

Og om noen lurer på hvem jeg fikk god service og godt tilbud av kan dere sende meg en pm!

Link to comment
Share on other sites

Har ein kompis som har venta på sin venture veldi lenge no.med lovnader å nye frister kvar gong han har ringt.Va å henta ein sprell ny swarovski z6i 2,5-15*56 bt til han idag frå ein annen forhandler.Eine å aleine pga at ting tar lang tid,å det med å telefon å love det du holder er ein hekkans u ting kan det virke som..

Link to comment
Share on other sites

Hei. Hadde kontakt med winge på e-post for noen dager siden for eventuelt å heve kjøpet,og fikk da beskjed om at man får tilbake penger kun for rifla.Kikkert og lyddemper må man altså beholde eller selge hver for seg.Jeg fant da ut at jeg heller må vente på rifla selv om det er dritt kjedelig :twisted: .Det siste som ble sagt av winge da var at de trodde delene skulle komme til den 15 juli.Men nå tror jeg ingen ting lenger før rifla er hjemme. Er det noen som vet om man kan kreve noen form for kompensasjon siden dette har tatt så lang tid ?.

Link to comment
Share on other sites

Om det er kjøpt en pakke der kikkert og demper er inkludert, må nok Winge ta tilbake hele pakken. Om utstyr er kjøpt separat eller hos en annen forhandler, kan man bare glemme å få tilbake annet enn for våpenet.

Men.. Hvorfor ikke kontakte forbrukerombud/rådet?? Da trenger man ikke lure... Sitter en med dokumentasjon i form av mail, snailmail osv der det fremgår at frister ikke er blitt holdt, og spesielt over så lang tid som dette tydligvis har tatt, skulle det ikke være store problemet å få et godt svar fra disse. De kan jo også svare på hva du som kunde må akseptere og forholde deg til i slike tilfeller der varer blir tilbakekallt.

Link to comment
Share on other sites

Kikkert og lyddemper må man altså beholde eller selge hver for seg

Jeg skjønner at de prøver å strekke marginene, det er vel ikke akkurat bonanza i norsk våpenbusiness, men dersom kjøpet gjaldt en fullstendig pakke med kikkert, demper, tofot, eller hva det nå måtte være, kan de ikke kreve at du skal beholde "det som virker". Det ville være som om en bilselger skulle ta tilbake bilen fordi den har en vesentlig og farlig defekt, men krever at du skal beholde takboksen og de fancy felgene md LED-lys da det ikke er noe feil på disse.

 

Hvis de holder på denne praksisen ville jeg som kunde enten a) krevd at de leverte et tilsvarende produkt (altså en annen rifle) eller b) refunderte hele kjøpssummen inklusive forsinkelsesrenter. Såvidt jeg kan se har heller ikke kundene fått et erstatningsvåpen i den tiden som selger har brukt på å rette feilen (i den grad feilen er rettet), slik loven gir kunden rett til - her er det vel folk som har gått glipp av jaktmuligheter, slik at det må regnes som en vesentlig ulempe for kunden.

Link to comment
Share on other sites

Ringte Winge i dag, og dem har fått delene inn på lager. og han informerte om at dem skal starte på dem fortløpende, så blir en tur ned til moss og levere rifla nå ja.

 

Skal bli godt å få denne saken ut av bakhuet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...