Jump to content

Har kjøpt ny hagle. Hva mener dere om den?


Boblen

Recommended Posts

Hei kjære forumvenner.

 

Nå har jeg gått til anskaffelse av en ny hagle. Nå skal min trofaste Star Baikal få avløsning :D

Jeg har kjøpt en brukt Browning B325 kaliber 12 med 5 choker som det er skutt noen hundre skudd med og ser ut som ny.

Den ser slik ut:

 

B325.jpg

 

Jeg lurer på om noen av dere har noen erfaringer med den / hørt noe om den og om 8000,- var en OK pris for den.

Link to comment
Share on other sites

Flott hagle!!!!!!, ikke noe dumt kjøp dette, kunne tenkt meg ei sånn sjøl jeg, men Baikalen og Remington 11-87 får klare seg foreløpig. Siden det er lite fugl/småvilt for tiden, og storvilt jakten tar all min tid. Gikk mye på små vilt jakt i min ungdom på nitti tallet, og savner litt den tiden :cry: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener dette er noe av det beste du kunne kjøpt! For en mekanisme! Flott våpen! Grattis...

 

Jeg tror ikke det er mulig å få noe særlig bedre hagle til 8000, med det brukspreget(sett at blånering og løp er sånn som resten av våpenet så ut på bildet). Disse haglene går stort sett for mer enn 8000. Du har faktisk nå ei hagle som holder det gående mye mye mye lengre enn deg selv.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei,

Browningen har jeg tro på! Hadde denne ligget ute på finn i sommer da jeg var på hagle jakt hadde jeg kjøpt den tvert. Jeg endte opp med en winchester supreme. Bygd i belgia på samme fabrikk men med en litt enklere mekanisme. Er svært fornøyd med winchesteren.

 

mvh

tore

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har funnet ut at hagla er en sporting utgave (325 SP). Jeg visste ikke det når jeg kjøpte den, for det var ikke oppgitt. Det passer imidlertid veldig bra :) Skyter endel på leirduebane og jeg holder på med styrketrening, så den ekstra vekta er grei for meg også på jakt. Ikke mange grammene tyngre enn min gamle Star Baikal uansett.

 

Det jeg har funnet ut er at sporting-utgaven min har tykkere skinne (12 mm), justerbar avtrekker og det er et ekstra korn på midten av skinna. Den er også cirka 400 gram tyngre enn jakt utgaven. Det jeg lurer på er hvor den ekstra vekta ligger. Har sjekket på nettet men har ikke funnet svaret. Er det mere vekt i mekanismen, løpene, kolben eller flere steder? Noen som vet??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...