Jump to content

Påkjørt og drept


gaupejeger

Recommended Posts

I går skjedde det, min drever/dachs blanding ble påkjørt og drept under jakt.

Tok ut hare 500m over fylkesveien, jaget mellom skogen og fikk nok ett tap i veien.

så han rotet litt opp og ned langs veien og plutselig fikk jeg ? på garmin, midt i veien.

kjørte så ned, og så Leon ligge livløs på veikanten.

Bilen som kjørte på hadde kjørt sin vei. Var ikke noe annet enn å ringe kjerringa og si som det var, Leon er død, og jeg begravde han med en gang.

1time etter at loen ble påkjørt kom en bil kjørene, og det var den uheldige. heldigvis fikk jeg greie på at han var død momentant. og har ikke lidd noe.

 

Er jo så forbanna typisk, passerer 1bil der i timen og den skulle da Leon greie å treffe.

 

Triste greier.....

 

For meg så var jo leon vært ganske mye, godkjent ettersøkshund, og en helt ok jakthund. og en meget trivlig og sjarmerende hund som ungene elsket.

Er som ett familiemedlem som har gått bort.

 

Typisk, hunden i sin beste alder, og kjempe form, så mye tid jeg hadde med han i skogen, og vips så er egentlig hele jaktsesongen med hund spolert.

går fort fra himmel til helvetet, lørdagen jaget han hjort i 15km før den ble påskutt og jeg måtte inn på stålos for leon og avlivet hjorten, en kjempe opplevelse for hunden.

og 2 dager etter en den selv på evige jaktmarker.

Savner deg Leon...

 

 

Er det noen som vet om en god jakthund som trenger ett nytt hjem, så send PM

Link to comment
Share on other sites

kjempetrist. Mista bikkja mi for 3 uker siden på samme måte, så vet hvor tøft sånt kan være.

Jeg gikk og bestilte en ny valp med en gang, det hjelper.

Hvis du er interessert i strihåret dachs, er det såvidt jeg vet èn hann-valp igjen i samme kull som jeg kjøpte fra, med Kvilestads Fibbe ( omtrent beste dachsen i norden) og en meget bra mor også. Tror den siste valpen har en liten haleknekk, så den kan du få en god pris på.

Anbefaler Kennel Moltemyra og Jan Clausen, meget hyggelig fyr.

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett den grusomme prisen vi må være villig til å risikere desverre :trist: . Jeg har mista 3 dachser, hvor av 2 under jakt(forsvinning og drukning) og en som måtte avlives 2 mnd etter hoggormbitt. Ingen ble mer enn 3 1/2 år.. Ble så oppgitt at jeg ikke orka å ha hund mer.. Men etter 5 år, var lysta tilbake, og nå har jeg en 18 mnd gammel herlig Beagletispe. Får bare håpe det går bedre denne gangen. Vet akkurat åssen du har det nå, gaupejeger. Ikke allright nå...selv om jeg ikke bruker K ordet om dyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...