Jump to content

Zoli kombi-hvilken avtrekker?


Desert-Beagle

Recommended Posts

Uansett hvor mange ganger Jørun Lien skriver at han ikke liker kombier med rifleavtrekket fremst, er det dette som er standard.

 

Tyskerene bruker ikke kombier som støkkjaktvåpen, da bruker de drillinger. Og de har som regel hagleavtrekk på fremste, om ikke riflen er valgt inn. Kombier er mer rifler med mulighet for hagleskudd, i motsetning til drillinger som er hagler, med mulighet for rifleskudde.

 

Uansett kan børsemakere bygge om en kombi, slik at du får det som du vil.

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvor mange ganger Jørun Lien skriver at han ikke liker kombier med rifleavtrekket fremst, er det dette som er standard.

 

Tyskerene bruker ikke kombier som støkkjaktvåpen, da bruker de drillinger. Og de har som regel hagleavtrekk på fremste, om ikke riflen er valgt inn. Kombier er mer rifler med mulighet for hagleskudd, i motsetning til drillinger som er hagler, med mulighet for rifleskudde.

Ja dette er standard, men i mellomeuropa, ikke i Norge. De fleste som er blitt importert til Norge har rifleavtrekk på bakerste.

Om det er bra? Hvis du er primært ute etter fugl passer det bra.

Hvis du bruker kombi til posteringsjakt er rifleavterkk foran med snellert et bedre valg.

 

Uansett kan børsemakere bygge om en kombi, slik at du får det som du vil.

Nei, det lar seg ikke gjøre etter at baskylen er blitt termisk behandlet. Dette svaret har jeg fått direkte fra Zoli fabrikken.

Link to comment
Share on other sites

Uansett kan børsemakere bygge om en kombi, slik at du får det som du vil.

Nei, det lar seg ikke gjøre etter at baskylen er blitt termisk behandlet. Dette svaret har jeg fått direkte fra Zoli fabrikken.

Da går det kanskje ikke å bore nye hull til tennstempler, men man kan jo få laget to nye avtrekkere. Det er ingen ting som ikke er mulig, men det kan bli for dyrt.
Link to comment
Share on other sites

Okei. Det varierer litt skjønner jeg. Jeg vil ha rifle på bakre avtrekker. Hva Jørund Lien eller andre sier har ikke noe med det å gjøre. Må være lov å ikke være ha akkurat samme behov, ønsker og erfaring som andre. Grunnen til at jeg vil ha rifle på bakerste er at jeg har jakta med hagle med to avtrekkere i over tjue år. Derfor ser jeg ikke bortifra at jeg i kampens hete kan være uheldig å sende avgårde ei riflekule, når planen skulle være hagle en haglsverm. Det er den enkle grunnen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...