Jump to content

Avfyring med rifle uten patroner?


isagang

Recommended Posts

om du studerer tennstemplet, ser du at det er kraftige saker. Du skal klikke mange år før du skader dette. Dessuten er det bare å ta det ut å sjekke det om du har mistanke om slitasje. Er en jobb som tar ca 1/2 min :lol:

Eneste som jeg ikke er helt sikker på ar om du kan utvide hullet der tennstiften kommer ut i sluttstykket. Men ser det som lite sansynlig....

Link to comment
Share on other sites

skal vel tåle det men legg inn en tomhylse da, brukte det i kragen hjemme, blir stor grop i den etterhvert men men, da treffer tennstiften noe,

 

ha et par hylser som du merker å får noen til å presse inni et projektil uten krutt. så den glir riktig inn i kameret når du tar ladegrep

Link to comment
Share on other sites

Tja, hvis du vil sjekke at du har kontrollerte avtrekk uten noe 'flinch', kan det være smart å kjøpe noen få klikkpatroner. Få noen til å lade et magasin til deg med en - for deg - ukjent blanding av klikk og skarpe skudd, og skyt i vei. På skytebanen, selvfølgelig. Ikke i stua.

Link to comment
Share on other sites

har alltid hørt at du ikke skal ta mange "tørre" avtrekk.

selv om det er solide saker,så betyr ikke det at det tåler å ikke få den motstanden den er laget for å få.

 

er da ikke uvanlig med slikt,ting som skal ha et vist trykk ect,og får den ikke det,så kan det ødeleggest.

en compound bue bør ikke avfyrest uten pil foreksempel

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde mange, mange klikk i Blaseren, uten klikkpatroner. Så var jeg på hjortejakt. 60 mil å kjøre og bruk av dyrebare feriedager. Stor var derfor overraskelsen da det sa "klikk" istedenfor "bang" da jeg siktet på en hjortekalv første dagen. Tennstempelet hadde røket tvers av, så der sto jeg uten fungerende børse...

 

Kun super service fra Våpenloftet i Førde gjorde at det ikke ble totalt bomtur. Jeg kommer til å bruke klikkpatroner i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...