Jump to content

Våpenkort på Kikkertsikte


Bullstaff

Recommended Posts

Tror det er "bemerket" tidligere, men allikevel..

 

La ut min Schmidt og Bender 1,5-6x42 på finn.no i går kveld!

 

Noe overraskende var det å få tilbake mail om at de krevde å se våpenkort til dette før godkjenning! Velvel... lite visste jeg at kikkertsikter nå var registreringspliktig, men du verden! Må vel søke i morgen da :lol:

 

Jaja, er ikke godt å gjøre jobben sin og ikke vite helt hvordan man gjør den..

Link to comment
Share on other sites

Finn.no - gir deg bedre priser enn hva kammerfolket er villig til å gi - samt hurtigere avsetning.

 

Men som nevnt - trenger man ikke å redegjøre for hva man skal selge på kammeret.no :wink:

 

Etter 22. - er jo finn.no blitt helt paranoid :roll:

 

Jeg la ut noen zebraskinn der - og fikk avslag (selv om jeg hadde solgt slike skinn i 5 år tidligere).

Men jeg fant en butikk i Oslo - som betalte mye mer pr. skinn enn hva jeg solgte for på finn.no - så finn.no gjorde meg en kjempetjeneste :smile: .

Og i tillegg - fikk jeg solgt alle jeg hadde - istedet for å selge et og et :D

 

Og da blir det penger til neste tur på mars/april :D

 

Men har ennå ikke funnet noen som har kunnet hjelpe kona med å bli kvitt endel afrikanske "lik".

Hun ønsker å få litt plass til familiebilder :roll:

Link to comment
Share on other sites

For å unngå problemer for ettertiden - så bør du påføre søknaden en rekke kaliberbehov, og slik at du får et multiscope-kort.

Rolig nå. Trådstarteren vil få problemer med å få godkjent framtidige ervervelsestillatelser for andre kikkerter siden han allerede har en som fyller flere behov.

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg at jeg sliter med ett bortforklaringsproblem på hvorfor jeg har en Schmidt&Bender PM2 når Delta kommer på døra.. For bevares, noen i DN har sett at slike kikkertsikter brukes i Call of Duty: Modern Warfare.

 

For vi vet jo hvor enkelte baserer sine "våpenkunnskaper" fra.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...