Jump to content

57 grains kuler til 308.


Mr.Polar

Recommended Posts

Det finnes lettere kuler beregnet på pistol. Det fungerer greit til lette puseladninger men jeg har problemer med at de blir for kort for kulesetteren.

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Categories/9315/652/19785/9015/9203&OrderBy=NameOrAlias

 

Nå bruker jeg sierra varminter 110grs med suveren presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Nå bruker jeg sierra varminter 110grs med suveren presisjon.

Jeg har testet litt med Speer 110 grains kuler med en utmærket pressisjon,men min ladder klager på at dem er så"tværr i ræva"at dem er vanskelige å få ned i hylsehalsen.

My+pictures.0968.jpg

Men jeg synsest den laddningen er helt knall,men leter etter flere og gode altærnativ slik at jobben blir lettere for han som ladder til meg :)

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Lapua hadde noen 4,7 grams kuler på 90 tallet en gang. Dem var bare et hult "skall" - husker dem gikk greit i brno 601'en, og kråkene ble"v-max'ifisert". Virker som dem har gått ut av produksjon

Lages kun det som selger i dag, forståelig men litt synd. Hadde sin sjarm.

Link to comment
Share on other sites

Da har Lapua fått mail fra meg. Jeg skal holde dere informert :)

Stig,

 

Thank you for your inquiry of Lapua products.

 

I have worked for Lapua until now 12 years but never heard or seen we have had 57 gr. and 77 gr. bullets in cal. .30.

 

Can you specify this a little bit more? Do you have any idea when we had those bullets available? DO you still have those?

 

Regards,

 

Erkki Seikkula

Sales & Marketing Manager

 

LAPUA Cartridges and Components

VIHTAVUORI Powders

SK Cartridges

Nammo Lapua Oy - P.O. Box 5 - FI-62101 LAPUA, FINLAND

Mob: +358 50 532 8122

www.lapua.com

 

Så hva skal jeg da svare han/hun :roll: ?

Link to comment
Share on other sites

Fikk svar fra Lapua nå..

 

Stig,

 

Yes - sorry. I did not think enough before I gave my answer to you.

 

L403 has disapeared from our product range appr. 20 years ago and at the moment we do not have any plans to bring it back.

The .30 G477 6,5 g / 100 gr. HPCE bullet has taken it's place.

 

The 7,62 ALS 3,7 g / 57 gr bullet is still in our production. That bullet is time to time manufactured and sold to Finnish Defence Force and some part also to the civil market.

At the moment we do not have it in our stock.

 

Regards,

 

Erkki

---- alkuperäinen viesti ----

Lähett.: Stig Berntsen

Lähet.: 03.09.2011, 12:31

Vast.ott.: Seikkula, Erkki

Aihe: Vedr: Feedback from Lapua website

 

Disclaimer | Nammo AS and Subsidiaries | 2011

 

Så da er det ikke helt umulig å skaffe en lett kule til 308,men hvordan? Å ikke har dem den inne heller akkorat nå..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Man skal få kjøpt den 57 grains kula å. Man må bare finne ut hvem som har den for salg :roll:

Magne Landrø er importør av Lapua. Men i.f dem fleste(forhandlere)jeg har snakket med,så handler dem ikke fra han siden han legger prisene vell høyt. Å det kan virke som han har"monopol"på Lapua i Norge i.f dem.

 

Eller så må man ta en tur over til et av nabo-landene å forhøre seg på div artikkelrellaterte butikker :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...