Jump to content

Nye hurtig øvelser ?


Bromark

Nye hurtig pistol øvelse  

68 members have voted

  1. 1. Nye hurtig pistol øvelse

    • Absolutt, en klasse for SP/SR er kjærkommen og ønskelig
      44
    • Nope, vi har altfor mange pr i dag og trenger ikke flere
      24


Recommended Posts

Hurtig militær/revolver viser seg å vøre veldig populære for de som ha slike våpen. Ett problem mange skyttere møter er aktivitetskravet fra myndighetene, her har disse to øvelsene gitt oss skyttere mulighet til å innfri aktivitets kravet også utenfor feltløypa.

 

Jeg stiller meg selv følgende spørsmål, hva med å innføre en klasse for spesialpistol / spesialrevolver også på lik inje med revolver/militær. Det ville gitt oss en unik mulighet til å kunne innfridd aktivitets kravene ennå bedre noe som alle ønsker. Det er ikke mange stevner pr år hvos man kan skyte med disse våpenene, mulighet for å benytte disse på banen ville da vært en fordel for alle skyttere der ute som eier flere våpen.

 

Selv har jeg våpen til alle feltøvelsene, men sliter med å få nok starter med alle sammen pr år...pga alt for få stevner hvor jeg kan benytte disse våpenene.

 

Hva tror dere? Kunne dette vært ett forslag som FKP kunne fått innsendt til årets konferanse ??

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Nei, ikke flere øvelser. Myndighetene ser heldigvis mer og mer på aktivitet, men er lite interessert i hvilke klasser du skyter (unntatt 10 starter med våpenet for å få reservevåpen).

Vår (NSFs) utfordring er å få flere av de passive skytterne ut for å skyte approberte stevner i de øvelsene som allerede finnes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er en veldig god ide, Bromark. Det er vel ikke noe problem at skyttere i spesialpistol/revolver skyter under samme kommando som fin/grov og revolver/militær? Ikke noe mer-arbeid. Bortsett fra å sette de(oss :wink: ) opp i nevnte klasse. Forøvrig veldig bra med tilskuddet av hurtig militær/revolver! Selv om mange av oss skyter mye med disse våpna i felt, er hurtigprogrammet et kjærkomment tillegg. Og god trening!

Link to comment
Share on other sites

Bra forslag. Ser ikke helt problemet med å ha flere øvelser innenfor pistolprogammet (vi må jo ikke ha flere våpen selv om det kommer flere øvelser... :wink: ) - det gir jo klubbene mulighet til å arrangere flere stevner inne på banen (innendørs eller ute med kunstlys) i deler av året hvor det ellers er stille på feltsiden. Så vil det det antagelig gjøre skiveskyting mer attraktivt for ihuga feltskyttere som mener det holder å treffe innafor svarten. For hurtig spesial felt kunne man jo også vurdere kortere avstander f.eks 15 meter der det er mulig. Stående fri skytestilling er vel det mest hensiktsmessige.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...