Jump to content

Sauer 200 STR McMillan SSG 3000


Kjell Olav

Recommended Posts

Det er tydeligvis bare å fortsette å skyte med denne pipa, så bytter jeg når den tid kommer. Da er det bare å krysse fingrene for at en får ei som er like god som denne har vært.

Desverre ingen garanti for det. Jeg har hatt 4-5 piper som fulgte med nye sauere(Y-merket), og sikkert det tre-firedoble antallet sauer byttepiper (W-merket), å tilfeldighetene (om det er tilfeldig da) er at alle de orginale pipene (Y-) har hatt meget god presisjon, mens ikke alle byttepipene(W-) har vært like gode.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Bare å kjøre på. Har ingen betydning.

For å få stokken presentabel, bør en kamuflere det originale hevarmshakket om en flytter utfresingen for hevarmen over på andre siden.

 

Frese ut og feste/lime på en bit aluminium.....bearabeide og lakkere opp med eks duracote. Da blir det sansent og ser ut som "hel ved"

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut:-) vet ikke om hendene og kunnskapene mine er kyndige nok. Men tenker evt å slenge inn stokken til børsemaker/DFS service stasjon og få den beddet. Børsemakeren kan kanskje gjøre dette i samme slengen :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvor mye trekker dere til skjefteskruene på McMillan skjeftet montert på sauer 200str? Eller har det ikke så mye å si på denne type stokk, bare at de sitter godt?

 

En annen ting: bruker man de orginale skjefteskruene fra saueren på mcm- stokken også? Eller trengs noen andre?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

NRB89

 

Ja, det er bare å glede seg.

Børsa er stabil over tid og leverer meget bra presisjon. Min blir hovedsakelig brukt på 500 m og det er stort sett gjøken bak kolben som avgjør om det blir treff eller ikke. :mrgreen:

 

Har også vært ute og luktet på 1000m.

Link to comment
Share on other sites

Her er noen serier skutt med ett S&L løp som har fått 3000 skudd med 140 grs kuler i 800 m/s og ca 1500 med maksladet 140 grs kuler med N19 krutt (825 m/s i 60 cm løp ved 0 grader )

10 skudds serien er skutt på 500 meter med rano FMJ, samme med stålplata (3 skudd)

de andre er på 100 meter

 

8643852616_41b622284a_z.jpg

 

Siste tur på banen avsluttet jeg økten på stål, med å skyte 3 skudd på 200 meter på papp (18 mm)

Da hadde løpet fått ca 100 skudd siden siste puss, og demper'n var såpass varm at jeg ikke kunne ta på den

 

8940614482_a567d29f09_c.jpg

 

Kaldskuddet er stabilt, det samme er treffpunktet igjennom ei skyteøkt.

 

Så langt viser ikke løpet tegn til å ha noen synkende formkurve.

 

John

Link to comment
Share on other sites

Er 2-3000 skudd vanlig for en 6.5x55?

 

Trodde 6.5x55 holdt generelt lenger med god presisjon.

Eller lader du den veldig hardt?

Kommer veldig an på hvordan man lader, hvor nøye man er med puss og hvor store krav man setter til utgangshastighet, presisjon osv. Generelt har mine 6,5 løp som har fått normale ladninger holdt 5-7000 skudd.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hadde ei lita økt på 500 meteren i dag med Abarth og 30Ihmsa. For det meste skyting på stål, men Frode hadde også hengt opp 3stk 500-UNL skiver på samme hold.......noe som brått ble til en konkurranse da Frode foreslo at den med minste gruppe skulle slippe å rydde og bære utstyr.

 

Men hvem pokker skal gå kilometeren for å se hvem som slipper ryddejobben? Joda, det ble så alle gikk, og alle ryddet..... :mrgreen: Men, jeg har noe tilgode til neste gang... 8)

 

Den gamle godladningen til medium langhold skuffet ikke. 8g Scenar og en passe dose N150 leverte igjen.

normal_20130811_131148.jpg

 

normal_20130811_132205.jpg

Frode måler, sånn ca 63-64mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
On 6/2/2013 at 8:48 PM, NRB89 said:

M67:

 

Den er levert til børsemaker for å freses ut til bolt (links). Han mente den ikke trengtes å beddes. Skulle bare gjøre den hvis han så at dette var nødvendig...

 

 

Gammel tråd nok en gang; Noen som har frest ut Mcmillan stokk til 200 str slik at den passer links siste tiden? Noen som vet ca pris?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...