Jump to content

Forlenge kjøpstillatelse


Steggen

Recommended Posts

Hei!

Har noen våpentillatelser som snart går ut. Får ikke kjøpt innen fristen, så jeg var innom kammeret for å høre om jeg kunne få forlenget de. Men nei, dette var ikke mulig, jeg må søke på nytt mente den ferske konstabelen jeg snakket med. Dette da de ikke kunne vite om jeg fremdeles bestod på vandelen sa han.

Syns det høres merkelig ut! Mener å ha hørt/lest at dette skal være mulig. Forhandleren jeg skal kjøpe hos mente også at det var feil.

 

Har noen av dere fått forlenget kjøpstillatelser? Hvordan går man eventuelt frem, og har vi noen rett til å få forlenget?

Link to comment
Share on other sites

Sitat fra Lovdata:

 

§ 3-6. Ervervstillatelsens gyldighetstid

 

Ervervstillatelsen er gyldig i 6 måneder. Gyldighetstiden kan etter søknad forlenges med 6 måneder. Forlengelse av gyldighetstiden gis ved påtegning på alle 3 eksemplarer av den tidligere gitte ervervstillatelse.

 

Så skriv et krt brev/søknad med hvorfor du ikke har fått kjøpt innen utløpstiden, så skal det gå bra.

Selv slapp jeg dette, og sa at jeg ikke hadde økonomi til å kjøpe innen utløpsfrist, men damen mente at den eneste som var gyldig grunn, var sykdom. Dette er HELT sikkert forskjellig praksis fra sted til sted som alt annet.

Jeg fikk omsider utsatt søknaden etter å ha argumentert litt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte i Drammen her i vår (Mars) og da mannen på våpenkontoret hadde noen spørsmål, så ringte han meg. Da sa han samtidig at "husk å komme innom med søknadene om du ikke har fått brukt de innen 6 mnd. så du får forlenget de". Så ...det er vel egentlig bare et pennestrøk ja.

Link to comment
Share on other sites

Fikk nettopp forlenget min egen søknad, per mail :D! Søknaden min var først innvilget av Politimesteren i Haugaland og sunnhordaland distrikt, men så meldte jeg flytting til Bergen og fikk et "dillemma"- hvem skal forlenge søknaden min... :roll:. Sendte mail til innboksen til Hordaland politidistrikt med spørsmålet, etter noen dager fikk jeg mail fra våpenkontoret i Odda om at de hadde hatt en samtale med Haugaland og Sunnhordaland p.distrikt og at søknaden nå var innvilget forlengelse. Fikk vedlagt skjermbildet i e-post som var registrert på meg og det aktuelle våpenet med forlenget dato (i tillegg til at jeg fikk skriftlig beskjed per mail om at søknaden var forlenget). Kan det bli bedre og enklere enn dette? NEPPE :D:D:D!

 

Så, ja, det går fint at an å få forlenget søknaden sin med nye seks måneder 8).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...