Jump to content

NM 500M UNL dobbeltstevne Nidaros BSK.


338RUM

Recommended Posts

Nidaros Benkskytterklubb

inviterer herved til åpent Norgesmesterskap med dobbeltstevne i

Unlimited/Fri klasse 500 meter poengskyting

og

Unlimited/Fri klasse 500 meter gruppe

 

Stevnet arrangeres på Nidaros Skytterlag sin bane ved Jonsvatnet øst av Trondheim.

Kartreferanse til banen: 32 V 576370 7027215, N63.36542545 E10.52694756

 

 

Stevnene vil gå på

fredag 10. Juni (poengstevnet)

og lørdag 11. Juni (gruppestevnet).

 

Innskytningen starter klokken 12:00 på fredag,

og klokken 10:00 lørdag.

 

Banen stenges klokken 21:00.

 

Skyteprogram er for hver dag

3 x 10 tellende skudd, pluss alt av nødvendige innskytningsskudd.

 

Innskytning på elektronikkskiver, pluss at det er stålgonger opphengt på 500 meteren.

 

Påmelding til stevnet foretaes med e-mail til:

nidarosbsk@nidarosbsk.com

 

Mailen må inneholde:

 

Navn:

Kontakt mulighet: (e-mail adresse, eller telefonnummer)

Adresse:

Opplysninger om rekyldemper:

Kaliber:

Skytestilling: (valgene er liggende, eller sittende ved benk)

VIKTIG

Vi trenger opplysninger om skytestilling for å kunne sette opp lagene.

 

 

Stevneavgift: kroner 400,00 for de som vil skyte begge dagene.

Det er også mulig kun delta på ett av stevnene (gruppe eller poeng), avgiften blir da 200,00 kroner. Vennligst skriv på mailen om en kun skal delta på ett av stevnene.

 

 

Deltageravgift innbetales på konto: 4295.21.41788

 

En vil ikke bli ansett som påmeldt før penger er kommet inn på konto.

Siste påmeldings dato 01. Juni!!

 

Husk!: Legg ved navn på innbetalingen slik at vi kan holde orden på deltagerlistene.

 

Det vil bli matservering både fredag, og lørdag.

Det vil bli solgt Trøndersodd, med ”kakskiv” til kr: 50,00!!

Brus til kr: 15,00

Kaffe og kaker serveres også.

 

Vi satser på grillaften på Lørdagskvelden.

Vi holder grill, og grillkull, dere holder kjøtt/pølser godt humør etc etc…..

Drikkevarer ordnes av den enkelte.

 

 

Med tanke på overnatting:

 

Campingplasser i nærheten:

http://www.sandmoen.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

http://www.storsandcamping.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

http://www.oysandcamping.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

eller ta kontakt på PM på Kammeret.no ,

mail: nidarosbsk@nidarosbsk.com

 

 

 

Vel møtt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer, hvis jeg får support, og sjåfør. :oops: Med mitt "nye" kne så trengs hjelp til det meste unntatt å dra i avtrekkeren. Hvis formen fortsetter å stige som til nå, så ser det ut til at denne turen skal kunne la seg gjennomføre. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer, hvis jeg får support, og sjåfør. :oops:

Sjåfør skal det vel bli en råd med, men i hvilken grad legger du support? :mrgreen:

 

Skulle ikke forundre meg om undertegnede sender inn en påmelding til Nidaros BSK i løpet av de nærmeste dagene.

Link to comment
Share on other sites

hjelp til det meste unntatt å dra i avtrekkeren.

Hmmm, litt tvetydig det der. :oops: Trenger vi å skaffe deg en sykepleier? :shock::D

 

Uansett ser vi frem til å møte deg å Bamrud igjen.

 

Det samme gjelder selvfølgelig alle andre kjente og fremfor alt alle ukjente som så langt ikke har deltatt i noen av NBSK konkurranser.

 

Ta sjansen å treffe noe med samme interesse som Du og lær noe nytt. Husk på at det er fullt mulig at just DU har noe å lære ut og. :wink:

 

Her diskuterer vi åpent og det finnes ikke noen hemmeligheter i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

hjelp til det meste unntatt å dra i avtrekkeren.

Hmmm, litt tvetydig det der. :oops: Trenger vi å skaffe deg en sykepleier? :shock::D

Nå er vi jo så heldig at det er en videreutdannet sykepleier i Nidaros som forhåpentlig er på banen i dette tidspunktet.

Men hjelp til alt annet enn å dra "i avtrekkeren" på egenhånd er litt drøyt syns jeg. :mrgreen:

 

Slapp av Arild. Jeg har vært på tur med multihandicappede tidligere også, så å få slept deg til benken skal nok la seg gjøre. :lol:

 

God bedring med nytt kne. Er det i titan, eller? Håper det. I reglementet til NBSF er det ikke nevnt, men i reglene for jaktfelt er det svært strengt angående tunge ledd som går i lås. .. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Detta ser lovende ut detta.

Neida, Bamrud, du skal slippe å hjelpe meg med intimpleie. Men når det gjelder bæring av utstyr so kan det fort bli litt problemer, spes når man må ha med et par krykker i tillegg.

Men det er god progresjon, så dette ser lovend ut. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå, folkens......nå må dere se til å finne frem langholdsriggene deres å melde dere på.....om ikke kanseleres stevnet grunnet mangel på interesse/påmelding.

Med så mange "rigger" som skyter klisterlapp-samlinger på 300 meter må det da vel være noen som er interessert å komme oppover å bryne seg på oss i Nidaros Benkeskytter Klubb.

Sånn det ligger ann nå ser det ut til å bli ett "rent" klubbstevne, og det var jo ikke tanken bak dette stevnet.

Link to comment
Share on other sites

Nå, folkens......nå må dere se til å finne frem langholdsriggene deres å melde dere på.....om ikke kanseleres stevnet grunnet mangel på interesse/påmelding.

Med så mange "rigger" som skyter klisterlapp-samlinger på 300 meter må det da vel være noen som er interessert å komme oppover å bryne seg på oss i Nidaros Benkeskytter Klubb.

Sånn det ligger ann nå ser det ut til å bli ett "rent" klubbstevne, og det var jo ikke tanken bak dette stevnet.

Å nei - noe rent klubbstevne må vi forsøke å forhindre. Nå er jeg påmeldt - og penger betalt.

"klisterlapp-samlinger" sier du :shock::forvirra: å - det var bare på 300m :lol: Ja, slike samlinger klarer jeg jo hver gang :sarcasm:

Link to comment
Share on other sites

Kjører glatt 6 timer for å stille med fabrikkrifle, en gratis kikkert og en kraftig improvisert (men satans tung) frontrest :mrgreen: , men rekker dessverre ikke frem før på fredagskvelden.

 

Avlyses stemnet så kommer jeg likevel og kaller det trening.

 

Håper å få hentet ny børse og rest før stemnet, men det er nok ikke operativt på noen måneder enda

Link to comment
Share on other sites

Det kommer sikkert noe folk rekendes som før.

Gleder meg til ei helg med 'kjerneaktiviteter' :)

 

På søndagen skal jeg vederkvege mitt legeme i Pirbadet og når kroppen er klar for det: Finne en restaurant med noe godt :D

 

Noen som har vært oppe og skutt noe tørrgran enda?

Link to comment
Share on other sites

En siste oppdatering.

Det er pr idag ( en dag før påmeldingsfristen går ut) påmeldt 22 skyttere.

Samtlige av disse er hjertlige velkomne til stevnet.

Skulle det fremdeles være noen som;

ikke har fått med seg annonseringen på dette stevnet,

eller plutselig har fått lysten på å være med å skyte på 500 meters hold sammen med en gjeng trivelige karer,

eller føler for å komme nordover/sørover for å tukte "Trøndebataljonen" i skyting på 500 meter.......

Det er ennå tid til å melde seg på!!

Vi har plass til flere

 

Til alle skyttere.........

Vel møtt!

Link to comment
Share on other sites

blir nok så jeg og en til dukker opp på torsdagskvelden, tar med lavo og slår oss for som sist, hvis det går greit? :) samtidig vil jeg oppfordre flere til å melde seg på ( dette er gøy, og vi er flere med reinspikka jaktrifler som møter opp)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på jobb, og usikker på om jeg rekker hjem for å lade og så dra opp. Er det mulig å evnt melde seg på kanskje dagen før, om jeg ser at jeg rekker det?

Hadde vært gøy å se om RWS'n er noe tess på 500 meter. Vil evnt da skyte begge stevnene.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på jobb, og usikker på om jeg rekker hjem for å lade og så dra opp. Er det mulig å evnt melde seg på kanskje dagen før, om jeg ser at jeg rekker det?

Hadde vært gøy å se om RWS'n er noe tess på 500 meter. Vil evnt da skyte begge stevnene.

 

:)

 

Jada, det må vi da klare å fikse. Pr.idag er det 24 påmeldte skyttere, så vi skal vel klare å "lure" deg inn på ei ledig skive.

Hvilken skytestilling?

Liggende, eller sittende ved benk?

 

Hilsen NBSK.

Link to comment
Share on other sites

Liste over påmeldte ja....skaviseee...har vi det?

Joda, pr idag ser den slik ut.

Skulle det være noen som har meldt seg på og ikke finner seg på listen......SKRIK UT!

 

Ps: Savner fremdeles innbetaling fra endel!

 

1. Knut Inge Olsen begge dagene sittende ved benk

2. Tor Bang Haagensen begge dagene sittende ved benk

3. Ståle Kvalheim begge dager sittende ved benk

4. Krister Bertilsson begge dager sittende ved benk

5. Kåre Inge Viken begge dager sittende ved benk

6. Ketil Brevik kun Lørdag sittende ved benk

7. Anders Lilleby kun Lørdag sittende ved benk med brems

8. Tor Erik Wibe begge dager sittende ved benk

9. Jørgen Løe kun Lørdag liggende tofot med brems

10. Erik Lund begge dager sittende ved benk

11. John Flatby begge dager sittende ved benk

12. Håvard Todal begge dager liggende

13. Frode Knutsen begge dager sittende ved benk

14. Geir Grøtan begge dager sittende ved benk

15. Arne Årvåg begge dager sittende ved Arnebenk

16. Rune Haukås begge dager liggende

17. Erik Dahl begge dager liggende

18. Arild ”Buster Støen begge dager sittende ved benk

19. Glenn Hagen begge dager sittende ved benk med brems

20. Jan Olsson begge dager sittende ved benk med brems

21. Kenneth Placht begge dager liggende m lyddemper

22. Olav Risstad kun Lørdag sittende ved benk

23. Jørn Hagemo begge dager sittende ved benk

24. Kjell Hågensen begge dager sittende ved benk

25. Finn Ole Bamrud begge dager sittende ved benk

26. Carl Marius Michelsen kun Lørdag sittende ved benk.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Denne skytingen får jeg bare mer og mer interesse for, ser veldig artig ut, så ikveld har jeg gjort avtale med børsemaker rafdal om å bygge langholdsbørse til meg :D

 

Bare så synd å at jeg må vente 4 mnd på løpet :(

 

Så da er det bare å smøre seg med tolmodighet og begynne å kjøpe inn utstyr og ladekomponenter etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Da er alle skuddene skutt, all "baijnnskapen" over vindens krumspring ytret.

Nå er det grilling og "lygar-bankett", alle forklaringene på hvorfor det gikk som det gikk under dagens - og gårsdagens skyting skal fremlegges, og vurderes av de andre deltagerene. :roll:

Så skal vi alle forklare hva vi skal gjøre til endringer på oppsettet til neste års skyting........for da, ja da skal vi iallefall skyte bedre enn dette året! :mrgreen:

 

Resultatlister vil komme etterhvert som bankettens ettervirkninger avtar........ 8)

 

Vel skutt til alle deltagerene, håper dere alle hadde ett trivelig langholds-stevne her oppe hos oss.

 

Nå er det grillet filet, og en liten skvett rødvin som venter.

Link to comment
Share on other sites

Her kommer litt bildemateriale, og resultatlister ifra dobbeltstevnet 2011.

 

Resultat_poengstevnet.jpg

Resultatlisten ifra Fredagens poengskyting.

mini-110.JPG

Her de tre beste: Nr 1. Tor Bang Haagensen Nr 2. Kåre Inge Viken Nr 3. Glenn Hagen

 

resultatliste_gruppe.jpg

Resultatlisten ifra Lørdagens gruppeskyting

 

mini-119.JPG

Fire lykkelige, og trivelige vinnere.

Her fra venstre Nr 1. Erik Lund Nr 2. Finn Ole Bamrud Nr 3. Kåre Inge Vike og John Flatby med premie for stevnets minste gruppe.

 

Så litt bilder ifra stevnet:

mini-089.JPG

De fleste skaut ifra benk.

mini-093.JPG

Her avdelingen for liggende skyting.......noen skyter, andre prøver å bedømme vinden.

mini-097.JPG

Jørgen "in action".

mini-091.JPG

"Kaffekroken".....

mini-087.JPG

"Værstingskikkertsiktet" til Krister.....80 ganger på max! Krister skaut forøvrig 100 i første serien!

mini-101.JPG

Undertegnede hadde fått nytt sikte som ble montert på rett før stevnets andre dag....funket som pokker....kunne se 6mm kulehull på 500 meter!

Toppoptikk! Takk til Jaktfall for eminent service.

 

mini-102.JPG

Utrolige kjekke tårn for denne typen skyting, idet det fort blir endel skruing etterhvert som vinden skifter imellom seriene.

 

Håper alle som var med og skaut hadde ei fin skytehelg.

Link to comment
Share on other sites

Håper alle som var med og skaut hadde ei fin skytehelg.

Helt herlig! Deilig å reise til Trondheim å banke noen trøndere på hjemmebane. :D

 

Takk for en knallfin helg med trivelige mennesker og mye bra skyting. Godt jobba nok en gang av Nidaros Benkeskytterklubb. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Undertegnede hadde fått nytt sikte som ble montert på rett før stevnets andre dag....funket som pokker....kunne se 6mm kulehull på 500 meter!

 

 

Eksisterer det noe regelverk som hindrer det å sette opp f.eks. en svart søplesekk bak skiva? Det ville jo antagelig ha hjulpet betraktelig på å se hullene uavhengig av hvordan lyset står?

Link to comment
Share on other sites

sette opp f.eks. en svart søplesekk bak skiva?

Såvidt jag vet er det ikke noen sånn regel som forbyr det.

 

hjulpet betraktelig på å se hullene uavhengig av hvordan lyset står?

Ikke kan jag ta gift på de men trur ikke det hadde hatt noen positiv innvirking på Jonsvatnet da det er fjell/vegetasjon rett bak skiver.

 

For øvrig ble det brukt et vidt spekter av forskjellige kikkersikter i forbindelse med stevnet og jag trur det var stor enighet om at lyset hadde alt å si da det kom te å se kulehull på 500m.

 

Men en vel så viktig ting er forskjellen mtp øyne til den enkelte bruker…Noe en ikke kan kjøpe for penger, dessverre. Testet med mine monitorbriller uten noen hell.

Link to comment
Share on other sites

Eksisterer det noe regelverk som hindrer det å sette opp f.eks. en svart søplesekk bak skiva? Det ville jo antagelig ha hjulpet betraktelig på å se hullene uavhengig av hvordan lyset står?

Dette er et krav på HV og LV 100-200. der er det et MUST å se kulehullene sine.

Men når holdet bli 500 meter er det ikke alltid vi ser hullene uansett farge på skiva eller hva som er bakgrunnen. Lyset er viktig, men det er ofte mirage som gjør at skiva bare blir "grøt" .

Link to comment
Share on other sites

Da er også jeg kommet hjem etter litt forsinkelse oppe i Rendalen.

Jeg vil få takke "Nidarosgutta" for nok et bra gjennomført NM - både i poeng og "Gruppe".

Mye bra skyting - på trots av at også denne gangen var "Nidarosvinden" vanskelig og tolke, og i perioder var også miragen plagsom.

Gratulerer til alle medaljevinnere.

Takker også for en sosial og flott avsluttning på stevnet med grillaften lørdags kveld ( :wink: - natt for noen) på standplass med et imponerende fyrverkeri. Det var ikke "Nidarosgutta" som fikset dette fyrverkeriet - men "Tormedhammeren" viste kreftene sine den kvelden - et flott skue for den som ikke er skvetten for flerrende lyn.

Har endel bilder som jeg håper jeg skal få lagt ut når jeg får tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Osse. Det er "ikke" - gjenntar "IKKE" :winke1: - hukommelsen det er problemer med. Men derimot den "Forb........" PC`en som har vært ute av drift. Fikk nytt modem i dag.

Så får vi se om" jeg har tid" :winke1:

 

Nå er det vel også gått så lang tid at det hele er uaktuelt :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nå er det vel også gått så lang tid at det hele er uaktuelt

Nååå, jag vet ikke de. Jag syns dette er en merkelig tråd. Må vel være den første langholdskonkurransen i kammerets historie som ikke har bilde på en ende skive!

 

Og her har vi i tillegg tatt i bruk den nye poengskiva! De må jag gjøre noe med så her er mine 500m poengskiver.

 

Dette er min første serie:

normal_DSC07602_%28Large%29.JPG

 

Andre ble ikke stort dårligere den:

normal_DSC07604_%28Large%29.JPG

 

Å så kom raset: :forvirra:

normal_DSC07605_%28Large%29.JPG

 

Jag hadde dere i sekken gutter men glømte å knyte te skikkelig. :( Men det er kun å ta nye tak neste gang. :lol::mrgreen:

 

Jag er mer enn fornøyd med resultat som jag ser som en stor revansje i forhold til mitt resultat i Numedal, der jag greide å sette seks skudd utenfor skiva. :trist:

 

"Bringing home the wood" te sør om Dovre..

normal_DSC07607_%28Large%29.JPG

 

En fornøyd gjeng. :)

 

Ser dere vel i Numedal igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...