Jump to content

Sauer 200str, GRS skjefte


7.62x63

Recommended Posts

prate med representanten for grs på nm og da sa han at det skulle komme en oppdatering på 200str stokken.det skulle freses et spor i søylene så den gikk lettere og jeg mener han sa stokken skulle komme med vanlig stokk form bak så det blir mer vekt bak i stokken. vurder og bruke grs stokk nå til sauern da det er veldig greit og kunne justere stokk lengde. det skulle vist komme med en beddeblokk i stokken også mener jeg det ble prat på.mulig det er andre her som sitter på mer info her.likte stokken veldig godt og prisen er kurrant

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

bare send den til meg så skal jeg skyte litt med den ubedda og så sender jeg den tilbake til deg med en vurdering av om den må beddes eller ikke ;)

 

Orginale sauerskjefter er ikke beddet fra fabrikk. Men mange velger å bedde dem fordet, noen med en gang, andre etter en stund. Jeg har 2 sauere fra 1991 som ikke er beddet enda. Den ene samlet 22 mm på 200m her om dagen (5 skudd)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Litt gammel tråd men jeg velger å spørre her i stedenfor å starte en ny.

Hvordan er kinnstøtten utformet på GRS stokken? Sluttstykket vil vel ta i om man hever den nok og det er greit nok, men er det noe i veien for å evt frese/pusse bort matriale slik at det ikke er noe problem ved ladegrep? For demontering er det greit at kinnstøtte må senkes så det ser jeg ikke som noe stort problem.

 

Jeg har nemmlig den merkelige kroppsfasongen at jeg alltid må ha ganske høy kinnstøtte. Orginalstokk med Spuhrfeste er ikke lavt nok til at jeg kan ha kinnstøtten så høy som jeg "må" ha den til at det ikke blir konflikt med sluttstykket.

Link to comment
Share on other sites

Sluttstykket vil ikke ta i kinnstykket når du tar et vanlig ladegrep. Men når du skal ta sluttstykket ut av børsa vil jo dette i utgangspunktet ta borti. Det fine med GRS er at du har en knapp som du hurtig kan justere høyden på kinnstykket med. Da er det bare å senke det ned, så får du sluttstykket ut. Bare å huske/merke høyden du behøver på kinnstykket, så er det gjort i en fei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...