Jump to content

snart slutten på revejakten. Mange ble det ?


Tyren64

Recommended Posts

Ja nå stunder det mot noen stille mnd for oss revejegre.....desverre.

Hadde vært morro å visst hvor mange rev vi her inne har skutt siden jakten startet 2010.

Man skal ikke komme med noe utfyllende rapport om hvordan å nårtid, bare antall som er skutt i 2010 og antall skutt i 2011.

 

 

 

 

 

selv har jeg fått 1 stk 2010 og 3 stk 2011

Link to comment
Share on other sites

Kremt..så langt er det 12 mikkel som har bøta med livet.

I 2010 datt det 5 mikkel.

Men 6 hvalper pr tispe sunes jeg høres mye ut ja. 3 til 4 hvalper tror jeg er mere normalt :roll:

Men hvis du vil vite hvor mange rever som er skutt,så kan du titte å summere i tråden Predatorjakten 2010/2011 :D

Link to comment
Share on other sites

Mr.polare....tror langt fra alle melder inn reven sin der. Blir liksom "mye" med all poeng greiene også.

Kvamsgutten....som du ser så sier jeg at for hver revetispe som detter, så går det 6 stk rev. 5+1= 6 :lol::lol:

Vet dem regner gjennomsnittlig 5 hvalper pr tispe. I allefall på tamrev

Link to comment
Share on other sites

Har åpna endel tisper felt i mars/april i Oslo, Akershus og Østfold for å telle fostre. De fleste tispene i dette området har valper i seg på våren. Gjennomsnittlig størrelse på et valpekull var rundt 5 valper. Varierte mellom 3 og 7. Da tisper som ikke var drektige ble telt med, lå snittet på antall valper per tispe på rundt 4.

Link to comment
Share on other sites

tror ikke hun har så veldig god kunnskap om jakt, eller har sett så mye jakt i praksis. Men vi må holde oss for god til å komme med slike kommentarer som var skrevet under innlegget hennes. Om ikke, så senker vi oss på et nivå som er mye lavere.

Link to comment
Share on other sites

hun har nok rett i det hun sier, bare det at hun får det til å høres ut som dette er helt vanlig. Tror nok at alle som har drevet hijakt med hund, å da spessielt Terrier vet at det kan se ganske grovt ut når reven kommer med bikkja hengende fast i rompa. Men slikt kan skje, selv om det bare er i noen få prosent av tilfellene. Har jobbet mange år på slakteri, å der skulle man aldrig "bomme" på et storfe heller..........men det skjedde.

Bare så synd med slike mennesker at dem kan se mange jaktfilmer å være med på mye jakt som man aldrig hører om, men så snart dem ser en liten ting som ikke er helt "stuerent", så er det ramaskrik. Å da er det om å gjøre å få oss jegere til å stå fram som rene uhyrer....

Håper denne veterinæren får mulighet til å være med på jakt, å at hun kan se at det ikke er "vanlig" at slikt skjer. men hender det ikke noe spess, så får vi neppe høre mere fra henne heller :lol:

Link to comment
Share on other sites

NOAH i debatt med NJFF om revejakt for ungdom

" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Tror ikkje ho har hentet den infoen om jakta frå sine eigne auger, trur heller det er noke ho har blitt fortalt som ofte kan kallast "tomme fakta" Og å bruke ordet "drepe" syns eg er veldig sadistisk ordbruk når det gjelder jakt, kunne ha spart seg for det ordet der.

Beklager OT, men måtte berre sei det.

Link to comment
Share on other sites

Huff når jeg så den videon der ble jeg bare irritert :twisted:

Hun kjerringa der tror nok hun skal redde verden, ja :lol:

Jegerne var i skogen lenge lenge lenge før disse prippene var der..

Tror ikke dem helt veit hvordan naturen er egentlig.. Det er MYE lidelser blant dyrene også uten jegere innblandet. Men å ha slike synspunkter på jakt synes jeg er idiotisk.. Høres jo ut som det er tortur ut ifra hva hu kjerringa sier :evil:

Link to comment
Share on other sites

NOAH i debatt med NJFF om revejakt for ungdom

" target="_blank

 

OT: med denne linken vet vi jo at denne tråden vil skli ut litt... og alle vet at jaktmotstandere og dyrevernere har gjort seg opp meninger uten nødvendigvis ha tilegnet seg nok kunnskap. og at disse meningene er "fakta" man ikke kan motargumentere eller motbevise(dette delvis fordi de ikke er interessert i å delta for å bryte illusjonen). :(

Link to comment
Share on other sites

Har i allefall en til her¨gående som jeg håper å ta før det er slutt, men den er utrolig slu eller bare heldig. Sist den hadde vært der hadde piperen min vært nedsnødd :lol: gangen før det hadde jeg glemt piperen min oppe i stua når jeg gikk å la meg :roll:

Så alle gode ting er tre ......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...