Jump to content

Bruke praktisk rifle AR15 osv til annen konkurranseskyting


jimmyp0p

Recommended Posts

Har prøvd å søke, men finner ikke svar på spørsmålet.

 

Er det OK å bruke en rifle ervervet til praktisk skyting i for eksemlpel jaktfelt?

 

Jeg går med planer om en ren konkurranse-rifle nå, og er interresert i mulighetene til å kunne kombinere bruken i de grener jeg skyter og kommer til å skyte.

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke en rifle ervervet til praktisk skyting til alle skyteformer den er godkjent til.

(AR15) ikke godkjent til jaktfelt, ikke til DFS, er i grunnen ikke så mye annet en NROF, og NFPS som har øvelser der AR15 er kosher.

 

Hvilket er helt toppers, så man fylle godt opp i skapet :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det er kun rifler og kaliber godkjent for nordisk jakt som er godkjent brukt innen jaktfelt.
Du kan jakte alt du vil med en AR15 i Sverige og Danmark....

 

Det er vell pga Sverige ikke har så mange byrokrater, og teite politikere som i Norge.

Sverige har færre byrokrater og dobbelt så mange innbyggere som Norge, det hjelper.

Elgen driter vell i han blir skutt med an AR-10 eller en Remington.

Mest sannsylig så er vell da AR skytteren er praktisk skytter som har skutt noen tusen skudd med rifla si, mens normal jegeren bare har skutt skuddene til elg prøva.

Link to comment
Share on other sites

[quote name=

Sverige har færre byrokrater og dobbelt så mange innbyggere som Norge' date=' det hjelper.

[/quote]

 

Oj, trudde Sverige hadde verdens største offentlige sektor i forhold til innbyggartalet eg! Dette må du nesten vise kvar du har det frå! Og skyttarar i Sverige har vel minst like store problem mhht våpenlov som Norge? Vanskeligare å få kjøpe handvåpen (resultatkrav bl.a.) der enn i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...