Jump to content

Brukte fabrikkammo hylser noe å ha?


Rayl

Recommended Posts

Har tenkt og begynne og lade selv så har tatt vare på alle brukte fabrikkammo hylsene jeg har skjøte i mitt eget kammer. Er mest billigammo som Winchester 55gr full metal jacket, FIOCCHI 55gr full metal jacket, Remington UMC 55gr.. er kal.223 det er snakk om.

 

Lurer egentlig på om disse hylsene er noe å ta vare på og lade om igjen til treningsammo?

 

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

FIOCCHI 55gr full metal jacket

 

Disse kan jeg tipse deg med en gang om at du ikke får inn vanlige Federal small rifle-tennhetter i. Hettelomma er for liten.

 

Men kjøp inn noen tilsvarende tennhetter fra CCI. De er vel pittelitt mindre, og bløtere i metallet, så de går inn som smør i hanske (eller var det hånd i hanske= :mrgreen: )

 

Har selv lada godt over hundre av disse.. Er vel merka med G.F.L om jeg ikke husker helt feil.

Link to comment
Share on other sites

FIOCCHI 55gr full metal jacket

 

Disse kan jeg tipse deg med en gang om at du ikke får inn vanlige Federal small rifle-tennhetter i. Hettelomma er for liten.

 

Men kjøp inn noen tilsvarende tennhetter fra CCI. De er vel pittelitt mindre, og bløtere i metallet, så de går inn som smør i hanske (eller var det hånd i hanske= :mrgreen: )

 

Har selv lada godt over hundre av disse.. Er vel merka med G.F.L om jeg ikke husker helt feil.

 

Supert! Takk for tipset! Er disse hylsene jeg har mest av siden de har gitt meg veldig bra pressisjon i forhold til de andre nevnte. Remington UMC går også bra i børsa mi, men Winchester sine er ikke bra og får ikke bedre samlinger enn 50mm, 3 skudd, 100m. UMC klarer rundt 20mm og FIOCCHI går under 10mm.

 

Der sparte du meg for en del grubling og en handletur :)

Link to comment
Share on other sites

Kan love deg at jeg har grubla, og ikke minst prøvd mye rart for å få lada disse om.. Helt til en glup sjel tipsa meg om CCI :)

 

Kan og være litt obs på at disse kan være litt tykk i godset, og dermed mindre volum.. Og derav økt trykk.. Så du er på "scratch" når du lader disse..

Link to comment
Share on other sites

Så glup er jeg vel da ikke:p

 

Var bare jeg som fucka opp en bestilling til hjemelading.no for lenge siden, skulle ha 1000stk large rifle hetter for å lade 308.win. Så bestilte jeg 1000stk small rifle med et uhell, ble derfor nødt til å kjøpe meg en 223 for å lade dem opp. :mrgreen:

Og Fiocchi ammoen var den billigste ABC hadde :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...