Jump to content

Langhold i Østfold.


Sheriffen

Recommended Posts

Jeg og en kamerat har blitt ganske ivrige på å prøve langholds skyting, og da har vi 1 spørsmål! er det noen i østfold som har et ferdig rigga sted for dette, og som kanskje vill ha med 2 stk. på skyting en gang i blant? Eller er det noen som kanskje kunne tenkt seg å bli med på å anlegge en liten bane for dette? vi har flere plasser som kanskje kan fungere, men er litt usikre.. vi holder til i Svinndal og Råde :D det er bare å gi et pip om dere har noen tips eller har svar på noen av spørsmålene! stor takk på forhånd:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Sarpsborg har som nevnt 300m.Det samme har Rygge,hobøl og moss/våler.

300m kan vel ikke kalles langhold,dessuten er alle disse banene DFS baner.Regner med det er DFS skyting som er prioritet på 300m.

 

Det er flere av skytterlagene i østfold som har mulighet for feltskyting/trening om vinteren ut til ca 600m.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@jonasten: hvem, hvor og når arrangeres det slik feltskyting/trening?

 

Problemet med skytebanene her i Østfold er at det tilsynelatende er vanskelig å slippe til utenom ordinære DFS-treninger. Det er, så langt jeg har erfart, strenge støyforskrifter og regler for åpningstider. Dessuten virker det som om langhold blir litt kimset av og sett på som useriøst siden DFS og vanlig baneskyting råder grunnen. Det var ikke få kneisende nakker og skjeve blikk da jeg vill skyte inn børsa på 200 meter før elgjakta i fjor. Da er man med én gang sniper-wannabe-useriøs-tulling-uten-peiling. Har skutt en del i Rygge, men det er hverken moro eller min type utfordring å stå i kø for å banke i vei på skiver som ligger straks under 300 meter, rett fram fra standplass, der alle ligger i lær, lakk, reimer og alskens teite kostymer; mangler jo snart bare den røde biljardkula i munnen - hvor er den "operative" utfordringen og den litt barnlige gleden?!. Det var nok styr å få satt opp en kronograf foran "min" standplass på 100-meteren for å teste ut nye rullingsoppskrifter, om jeg ikke skulle begynne å mase om å få hengt opp metallplater rundt i teigen i tillegg, hehe ...

Jeg tror heller ikke det er mulig å finne noe annet enn en A4-straight-and-level bane på 300m. Terrenget er stort sett paddeflatt og det er knapt nok litt buskas og noen granlegger mellom jordbrukseiendommene, så bakgrunnen er ofte ikke den beste.

 

Hvis noen vet om noen som har noe på gang, så gi lyd! ;-)

 

Kommer til å oppholde meg i Bodø de nærmeste to månedene, og håper å finne noe fornuftig der oppe! :)

Link to comment
Share on other sites

Hva sier DFS tullinger hvis jeg kommer med jaktrifle å skyter på 430m banen da, Rango?

Du tenker på de tullingene som har fått leid grunn, søkt politiet, anlagt banen og vedlikeholder stedet?

De er positive til alle som vil skyte og ikke kaller dem tullinger.

Link to comment
Share on other sites

Du tenker på de tullingene som har fått leid grunn, søkt politiet, anlagt banen og vedlikeholder stedet?

De er positive til alle som vil skyte og ikke kaller dem tullinger.

 

Ja, disse som ble forbanna når jeg dukka opp og spørte om jeg kunne skyte på 200m der ifjor..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...