Jump to content

Prisforskjeller på ladeutstyr og rekvisitta?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Var innom på Landerø i dag, og oppdaget at de faktisk var rimeligere på en del ting, sett i forhold til Hjemmelading.no, som jeg trodde var billigst?

 

Hvordan er dette egentlig? Jeg har til nå holdt meg til Hjemmelading.no, men etter dette ble jeg litt forskrekket.

 

F.eks Lapua-hylser var 150,- kroner billigere for 100 stk.. Dette er betydelig! Og tatt i betrakning at man og slipper frakt...

 

Selvfølgelig, Landerø kan ikke måle seg med utvalget til Hjemmelading, men jeg liker fortsatt å kunne gå i en butikk..

 

Er det flere butikker i Oslo-området hvor det er verdt å ta seg en tur innom?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tro du bør slå til når du finner slikt, mest sansynlig at landrø har liggende litt "gammelt" til "Gammel" pris. Hjemmelading.no har vel såpass flyt av varer, at prisen der er mere etterrettlig i forhold til markedspris.

 

De fleste gangene jeg har kommet over slike forskjeller, har de vart nøyaktig til jeg har tømt vedkommende sted ned for godbitene og de skal resupplere lageret. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kanskje en idè å sjekke priser på Lapuakuler? De er jo kjent for å være gode. Kjøpte .224-kuler der for en god stund siden, men jeg husker ikke pris der, men de var såpass billige at jeg kjøpte tre esker i farta. Ellers synes jeg nok Hjemmelading.no er bra fordi der får man gode priser på det aller meste og får gjort unna det meste av handel enkelt og greit og til kort leveringstid. I butikker kan man komme over noe som er veldig billig, men innbiller meg at det er mer tilfeldigheter.

 

Sjekk for øvrig også Børselars på Eidsvoll. Der har de av og til litt brukt utstyr og, som kan være verdt en titt. Kjøpte feks en RCBS tennhetteisetter, en litt eldre håndholdt for en og en hette. Tilsvarende kostet hærn fløtte meg rundt 700,- hos Midway. Jeg ga 90,-, og da var det med en hylseholder (passer ikke noen av mine kalibre da, men lell)...

 

Så av og til er det mulig å gjøre gromkjøp i butikker og. Ikke noe er morsommere enn det! :D

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig få som klarer å være billigst på absolutt alt, absolutt hele tiden. Og det er uansett ikke prisen alene som får meg til å velge Hjemmelading, vareutvalg og service er vel så viktig. Og servicen der oppe er helt upåklagelig, Trond har alltid slåt meg som en svært dyktig forretningsmann når det kommer til dette med service og kundebehandling.

Link to comment
Share on other sites

Har selv handlet en del fra Hjemmelading, og driver selv en nettbutikk... Jeg vet det er en ting som er viktig; å svare på eposter. Så lenge man har epost, og en mulighet for å bli kontaktet pr. epost, så bør man og besvare den.

 

Jeg har to ganger sendt epost dit, og ikke fått svar noen av gangene.

 

Men når jeg ringte fikk jeg svar med en gang, og Trond virka for meg og en kar som visste hva han drev med!

 

Leveringstiden er heller ikke ALL verdens i mine øyne. Brukte nesten halvannen på å få den siste ordren min. Men har lest her på forumet at Trond har mye å gjøre, så har forståelse for det. Og kjenner situasjonen godt igjen fra min egen nettbutikk. :)

Link to comment
Share on other sites

...Jeg vet det er en ting som er viktig; å svare på eposter. Så lenge man har epost, og en mulighet for å bli kontaktet pr. epost, så bør man og besvare den.

 

..

 

 

Lever du opp til dette selv da? Ligger en tråd på et annet forum som ikke akkurat tyder på det...

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg riktignok ikke vært innom hos Trond i dag, men pleier å være innom nesten hver dag. Ad mailer, er det ikke altid de blir besvart umiddelbart, om det er litt kronglette spørsmål. Ganske mye rart, som havner i mailen. Ad leveranser. Har vært ei lenger tid hvor leverandør ikke har fått ut varene (skyldte på storm i området), men var nå varsel om ny leveranse da jeg var innom i går. MEN et stort problem både der og hos flere andre, er at det faktisk er tomt hos produsentene, for en del artikkeler, da står det bare 0 på fakturaen, når han mottar den. Slikt slår også ut hos brukerne :shock:

Husk Landrø, er norsk importør av bla. Lapua og Vihtavuori. Trond og sikkert det fleste andre i Norge får selvfølgelig en del av sortimentet både derifra og f.eks fra Norma, men frakt kommer nødvendigvis i tillegg til han og andre firmaer.

 

Ellers, ja tittel på tråden kunne vært endrett :D

Link to comment
Share on other sites

...Jeg vet det er en ting som er viktig; å svare på eposter. Så lenge man har epost, og en mulighet for å bli kontaktet pr. epost, så bør man og besvare den.

 

..

 

 

Lever du opp til dette selv da? Ligger en tråd på et annet forum som ikke akkurat tyder på det...

 

Nettbutikken min er solgt, i dag faktisk. Har vært mye rot de siste månedene pga ny eier. Sier forøvrig ikke at jeg er noe unikum, og jeg vet av erfaring hvor viktig det er å besvare kunder fort. Og hvordan har man gjort seg den erfaringen? Joda, ved tapt salg og misfornøyde kunder.

 

Nå har jeg altså solgt mitt foretak og skal begynne på politihøgskolen til høsten, nettopp fordi det ble for mye arbeid for min del. Så derav har jeg veldig stor forståelse for Trond.

 

Men jeg kan ikke få rost Trond nok. Har alltid handlet av han, og vil selvfølgelig gjøre det i all fremtid og.

 

Dette med at Landrø var hovedimp. av Lapua og Vit. var nytt for meg, og greit å vite. :)

Link to comment
Share on other sites

Landrø er heldigvis min nærbutikk, og jeg handler det meste av våpen og ladekomponenter der. Jeg har sjekket priser rundt omkring, og kommer stadig tilbake til Landrø p.g.a. pris og tilgjengelighet. De konkurerer på pris med de fleste, også de merker som de ikke importerer selv. Dette gjelder ikke overliggere, som er skjelden å finne. Det er ikke noen vits i å spare kr 20,- pr kulepakke, hvis en må betale porto eller kjøre mange mil for å få et tilbud.

En annen fordel med å handle i nærbutikken, er at jeg alltid får rabatt nettopp fordi jeg handler det meste der.

Jeg ser jo selvfølgelig at ikke alle rundt om i landet har like gode muligheter som meg, da jeg har minst 5 våpenbutikker innen en halv times kjøring.

For mange er nettbutikken det eneste valget, og da blir det jo viktig at service og priser er bra.

Svein S

Link to comment
Share on other sites

Grei pris og sammenligningen med min nærbutikk er også svært positiv http://www.hjemmelading.no/produkter/11 ... 1213958536

 

Uansett vil jeg vel si at det er viktig å støtte den lokale butikken, slik at den neste gang du trenger noe, fortsatt lever og kan levere det du skal ha. Ikke nødvendigvis på lager der og da, men i hvertfall i stand til å levere innenfor grei frist.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Hvis man kjøper større mengder, så kan man få rabatter. Et eks jeg har er kal .30 168 grs sierra HPBT til kr 2000,- for 1000 stk, og 6,5 140 grs HPBT for kr 1940,- for 1000 stk, og kr. 325,- for 1000 cci 200 tennhetter, kr 400,- for Norma MRP, N202, N204 krutt pr stk - halv kg - og kr 380,- pr kg Norma N4 krutt. (skytterlagskrutt) Synest de prisene var greie. Og det var på den lokale forretningen 5 mil unna...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Billigste krutt jeg har funnet er på Norsk Jakt her i Oslo. Ligger i Kværnerbyen.

Synd at disse som så mangen andre ikke har styr på nettbutikken sin....

Eg har en hektisk hverdag og har desverre ikke tid til og mase i tlf hele dagen, derfor handler eg 95% av hva eg skal ha hos "oppdaterte og oppegående" nettbutikker.

De som kjenner meg stiller seg sikkert tvilende til "hektisk hverdag"... :wink::lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Var på Landrø i går å kjøpte Lapua Scenar 139gr til 6,5. Disse kostet der 210,- for 100 kuler. Dette er nesten en krone billigere pr. kule enn andre steder.

 

Men er vel som tidligere nevt at Landrø er hovedimportør ellerno?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...