Jump to content

Plaststokkene til Remington. Skrap eller ok?


Mas-36

Recommended Posts

Lurer litt på om disse plast stokkene til Remington er bare skarp eller ok til jakt? Altså er det myk dritt som man ikke får samlinger under "snusboksen" med eller kan de samle skuddene bra?

 

Har en Remington med lang kasse som har hatt ei kort 30.06 pipe før og den har jo samlet ok ca 5cm. Men dette har nok skyldes skakke gjenger til demperen(kappet på max så kunne ikke kappe mere og gjøre det om) og ett helvetes smell og rekyl uten demper :shock: Det nye løpet blir både lenger og demper skal på igjen(forhåpentligvis med rette gjenger :oops: ).

 

Men var disse 5cm max jeg kan forvente med denne stokken eller burde det bli bedre nå?

 

Så om noen bruker disse stokkene hva har dere av presisjon?

Link to comment
Share on other sites

Hadde en remington med tuppervarestokk (lang kasse). Funket bra den! Eneste jeg måtte gjøre for at samlingen skulle bli god var å pusse stokken slik at løpet ble frittliggende. Er også greit å huske på at disse stokkene er nokså myke, så om du bruker tofot kan være stokken vil bli presset opp mot løpet igjen.

Link to comment
Share on other sites

Remington LTR standard plaststokk, Zeiss 3-9, 308W, standard Nato ammo: Fem skudd -et stort hull på 100m.

 

LTRen har vell ikke standardstokk men noe alubeddet fiberaktige saker som er mye stivere enn standardstokken :wink: Men men jeg vet Remington med sikkelig stokk samler bra :wink: Har 2 stokker men de er til kortkasse :roll:

 

Hadde en remington med tuppervarestokk (lang kasse). Funket bra den! Eneste jeg måtte gjøre for at samlingen skulle bli god var å pusse stokken slik at løpet ble frittliggende. Er også greit å huske på at disse stokkene er nokså myke, så om du bruker tofot kan være stokken vil bli presset opp mot løpet igjen.

 

Ahh supert å høre...Var det jeg hadde ett håp om å høre. Joda det gamle løpet var frilagt og regner med børsemakeren frilegger det tykkere og lengere nyløpet også hvis ikke fikser jeg det selv :wink: Tofot bruker jeg ikke på annet enn laminat og sikkelige plaststokker som jeg vet funker med det. Kan jeg spørre Kjetil-A om kaliber og samlinger du fikk med din?

Link to comment
Share on other sites

:D

 

Hehe supert...Det holder lenge nok for meg til den bruken jeg trenger. Ble oppringt i dag at børsa var klar(leverte den på fredag) Så skal hente den etter jobb i morgen. Skal bli spennende å teste den på fredag med 2-3 fabrikk og 3-4 hjemmeladninger i masse forskjellige ladning varianter.

Link to comment
Share on other sites

Remingtons og andres plaststokker er mykere enn de fleste komposittstokker. Rekylanlegget i en plaststokk vil aldri bli like solid som en god komposittstokk. Til rifler du stiller presisjonskrav til vil en beddet komposittstokk være et bedre valg enn en fiberforsterket plaststokk. Det finnes et hav av komposittstokker til Rem 700 rifler, både glassfiber og karbonfiber stokker. Prisen følger vel kvaliteten her som ellers tenker jeg. Går du for kjente merker som f.eks. McMillan er du sikret et godt produkt. Utfordringen blir, å finne rett modell av skjefte det må prøves og kikkes for å være sikker på rett valg.

Link to comment
Share on other sites

Du kan gjøre som mange av oss med interresse over snittet, vi tar det litt etter litt etter hva vi vil og kan :wink:

Med prosjekt som innebærer en viss kostnad bør man bruke litt tid på besutningsprosessene så man ikke forhandler seg. Snakker av egen erfaring der ja :|

Link to comment
Share on other sites

Nja med 3 Mauser prosjekter bak meg og 2 Remingtoner pluss denne så har jeg vell bygget min andel våpen og er nok litt over gjennomsnittet aktiv :roll:

 

Men byggesettvåpen er dyrt og nå vil jeg prøve å holde kostnader nede så langt som mulig. Er mildtsagt drittlei prosjekter og da er det så synd jeg har en Remington der du kan bygge/bytte det meste mange ganger :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingenting til overs for Rem sine plaststokker, så jeg ville byttet den. Synes den er for myk, spesielt hvis du bruker to-fot.

 

Men, som ble nevnt lengre opp. Ta avgjørelsen etterhvert, se hvordan du liker stokken først. Det kan jo være du synes den er helt grei :)

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingenting til overs for Rem sine plaststokker, så jeg ville byttet den. Synes den er for myk, spesielt hvis du bruker to-fot.

 

Men, som ble nevnt lengre opp. Ta avgjørelsen etterhvert, se hvordan du liker stokken først. Det kan jo være du synes den er helt grei :)

 

-T

 

Hehe har vell hatt børsa i 3 år så hvordan stokken er det vet jeg :wink: Liker utformingen og slik men har pga løpet aldri fått sett om stokken gir god nok presisjon. Men på fredag finner jeg det ut.

 

Det som er litt greit med desse børsene e jo at før eller siden dukker det opp ein bra brukt stokk et eller annet sted.

har sjøl jaktet i mange år med sånn myk sort plaststokk å presisjon heilt grei til jakt.

 

Jepp brukte stokker eller delevåpen for den del dukker ofte opp så om jeg ikke blir fornøyd så skal markedet sondes ofte etter stokk eller delevåpen :roll: Uff har på følelsen dette blir dyrt 8)

Link to comment
Share on other sites

Det var et par stykker som ringte på min mod. 7 som jeg har avertert.

Den har fabrikkens originale kevlarstokk.

De mente at dette ikke betydde noe (når de var i prutemodus :lol: ).

 

Mulig det - men jeg hadde bl.a. en trestokk, samt plastikkskjeftet - og med samme ladning - var det bedre presisjon med kevlarstokken.

Link to comment
Share on other sites

Går og vurderer på en rem 700 VTR, er det plaststokk på denne?

 

Hvis ikke jeg tar helt feil, så er det nøyaktig samme stokken som Rem SPS Varmint, men i en annen farge. I så tilfelle er det bare sorgen. Jeg hadde en slik SPS Varmint og det første jeg gjorde var å bestille ny stokk. Den originale var myk som smør og tillot ikke frilegging av løp sånn helt uten videre.

 

Stokken som står på de dyrere modellene -slik som LTR- er av en helt annen kvalitet og kan ikke sammenlignes. På de dyrere modellene bruker Remington stokker fra både Boyds og HS.

Link to comment
Share on other sites

HS Precision-stokken på VSF/VSSF er noe helt annet enn de rimeligere modellene, jeg ville ikke tatt i rimi-utgavene med ildtang!, man ender opp med stokkbytte eller riflebytte om man er litt over middels interessert...

HS-stokkene passer ikke alle like godt men det finner man ut av ved prøveskyting (man påkaller seff en kammerat eller to med aktuelle våpentyper og får tafse på før man bestiller! :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...