Jump to content

Hvor kjøpes revolver hylster?


CCOB

Recommended Posts

Spørs litt hva slags hylster du er på utkikk etter... Jeg anbefaler (som alltid) et nylonhylster av typen Uncle Mike's Sidekick. Det bryker jeg på alle mine pistoler og revolvere (untatt stiftemaskinene).

Disse får du kjøpt hos XXL eller enda rimeligere via ebay. Kjøper du de på nett får du de levert hjem til under 200,-

Link to comment
Share on other sites

I motsettning til woff, anbefaler jeg ikke nylon hylstre av typen unckle mike's. Da jeg er lei av tråder på forsiktet ved feltskyting (spesielt siden en ofte ikke ser de før en har ladet).

 

Men jeg bruke forsikter av Target eller rødpunkt type (som har kvasse kanter), problemet er for alt jeg vet ikke tilstede med standard korn på en 686. I så fall funker hylstrene helt greit.

 

Selv ønsker jeg meg stive hylstre som ikke tar borti kornet på revolverne mine, noen med gode forslag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentli tenkt å kjøpe et stykk Galco sidehyslter til revolveren jeg snart(altfor lenge) skal få! Dette litt fordi samme hylster vil passe til en stykk Colt python jeg også skal handle..! Derimot har jeg også tenkt å kjøpe noget lignende CR Speed hylster også..!

 

Nå vet jeg ikke om det kalles å annonsere dersom jeg lister opp hvor du får fatt i disse hylstrene, så jeg velger å la vær, så får du heller ta det på PM dersom du lurer..!

Link to comment
Share on other sites

:P Nå er ikke orginalsiktet på en S&W noe problem i forbindelse med nylonhylstere. Som jeg faktisk har nevnt før her på forumet: Hva man velger av hylstre er avhengig av mye, men å finne bra hylstre til snaue 200,- levert på nærmeste postkontor er ikke lett. Uncle Mike's Sidekick ER faktisk bra. Jeg bruker den typen på alle feltstevner jeg deltar på og jeg har brukt de endel år....

Når du har korn som har skarpe kanter eller er høyt KAN selvsagt hylsteret bli slitt etter en tid. Da kan du jo kjøpe et nytt hylster.. Fattig blir du iallefall ikke.

Det våpenet jeg har slitt mest med angående slitasje på hylsteret er forøvrig en Pardini GT6.. Etter fire år med samme hylster måtte jeg faktisk reparere det litt! (Men det har blitt MANGE runder med det i feltløypene først!)

Jeg har vel nå rundt 15 hylstre av denne typen.

Ulempen med hylsteret er at eventuell soting ikke har så stor sjanse til å overleve en feltrunde...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Noen som vet om et til 8" ? mod 27

http://www.ebay.co.uk/itm/Brown-Leather ... 526wt_1282

 

Hei alle sammen, Jeg er på jakt etter ett hylster til min 686 6"

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI. ... OU:GB:1123

 

Jeg har dette selv, og det passer til min 686 (6"), 1911 (6") og banepistol (6") !

Jeg regner med at løpet vil stikke ut hylsteret, men so what.

 

eller denne!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et skap fullt av hylstere.

Noen er spesifikke til hvert enkelt våpen jeg har - andre er litt mer "romslige".

 

Jeg velger hylster ut i fra hva jeg skal bruke våpenet til.

 

Når jeg skyter felt - velger jeg et "romslig" hylster - som godtar alle våpenene jeg skal gå med den dagen.

 

Selv synes jeg cordura er bra i så måte - da lærhylster som ikke er helt tilpasset våpenet - har en tendens til å fjerne blånering.

Har man skarpe korn - legger det seg gjerne noe "lærstøv" på kornet også.

 

Løse tråder som vingemutteren har opplevd fra "Uncle M. typer" - har ikke jeg vært plaget med.

Link to comment
Share on other sites

Intressann tråd.......

Fyren spør om hvor man kan kjøpe ting, og får nesten ikke noe svar.

Kunn en masse diskusjoner om typer og hvordan dem funker.

 

Dem folka her har det meste: www.midwaynorge.com

Dette er jo mere moderne style hylstere.

 

Skal du derimort ha noe som er skikkelig klassisk og som blir litt

western style av, så lages/selges det jo hylstere på Tokerud gård.

Det koster flesk.....ja.....men så er det også noe som ser allrigt ut og

er funksjonelt som det alltid har vært.

http://www.tokerudgaard.no/default.htm

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha et billig, greit hylster til typisk feltskyting med S&W 686, 6": Bianchi Accumold model 7001, size #05

http://www.bianchi-intl.com/product/Pro ... delID=7001" target="_blank" target="_blank

Hvem som forhandler i Norge bortsett fra Midway vet jeg ikke, men dette passer 100%.

Det er formstøpt, ingen løse tråder på sikter, meget lett og slitesterkt.

Har selv 2 stk av disse i sort, anbefales.

 

Edit; eneste bakdelen på denne modellen er at thumb-break-spennen er festet med borrelås inni belt-loopen (for justeringens skyld) slik at denne blir noe trang å få inn beltet i.

Dette er kun et praktisk tema når hylsteret skal på, går fint men man klabber litt de første to gangene.

Anbefaler belte 1,5" bredde type 5.11 "instructor" belt e.l. til disse.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte revolverhylster fra S&W sin hjemmeside, kom på døra etter få dager .. ellers har Børselars Riwal hylsteret for revolvere - fra 3 til 6 tommer, klarer opp til 7 tommer vil jeg tro - er skikkelig laget og koster noen kroner, men egner seg hvis du ønsker å beholde sotinga etpar standplasser og definitivt uten tråder og skinnrester på fremsikte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...