Jump to content

Brukererfaringer CZ Kadet 22lr?


ATK

Recommended Posts

Hei CZ skyttere på kammeret.

Har noen lyst til å si noe om hvordan de opplever presisjon, funksjon og brukervennlighet til 22lr Kadet-settet til CZ75? Er veldig interessert i å høre hva de som har brukt noen kartonger med 22 ammunisjon i settet sitt sier.

MNV ATK

Link to comment
Share on other sites

Settet mitt fungerer i alle fall veldig bra.

 

Presisjonen er god og eg har faktisk vurdert å bruke den til finfelt som ein avveksling.

 

Einaste er at du må passe på å sette patronene godt bak i magasinet ellers kan du få ein matefeil.

Bortsett frå det er det ingen problem som eg har merka.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt noen kartonger med Cz75 og kadett settet, har opplevd veldig lite matefeil, og settet ser ut til å veksle greit med både standard og "sprek" ammo.

Presisjonen har jeg ikke testa veldig vitenskaplig, men kulene går dit jeg vil sålenge jeg gjør min del tilfredstillende :P (slett ikke alltid)

Link to comment
Share on other sites

Mitt kadettsett funker som bare det! Jeg treffer ikke så veldig mye, men med avtrekkervekt på over 3 kg så er det kanskje ikke så rart! Andre i klubben har fått det til å fungere veldig bra, med veldig flotte samlinger. Har ikke hatt matefeil så langt, eneste feil så langt (ca 300 skudd) har vært en skorstein. Tomhylsa satte seg fast i utkast, rett opp som en skorstein, men det er en enkel feil å rette om man gidder.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min cz 75b med Kadet kit! Har ingen problemer med å anbefale cz kadet!

Link to comment
Share on other sites

Finfine tilbakemeldinger for en som lurer på en Cz til production og feltskyting samt ha mulighet til å skyte 22 med samme våpen. Er litt lei Rugeren i 22, blir litt for lite orntli pistol for meg. Ikke er det matchpistol heller.

Jeg har hatt lyst på en Cz med Cadet settet siden Svein Solli(tror jeg det var) skrev om det i Våpenjournalen for en halv mannsalder siden. Tror jeg satser på en CZ 85 med Cadett i tillegg.

Takk til dere som tok dere tid til å dele erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Mitt første våpen var en CZ Para 9mm.

Dette var tilfeldig da jeg kom over en strøken billig utgave, og jeg visste at jeg skulle ha en i samlingen.

Derfor skjøyt jeg mye med dette våpenet, mot alle odds.

Det gjorde til at jeg senere også skjøyt best med dette i militær, og ikke med 22. i fin eller revolver.

Kom over et kadet adapter i .22 for 2 uker siden, og har skutt ca 600 skudd siden da.

merker nå at jeg har blitt betydelig bedre med 9mm etter dette.

Så kan vel si på den korte tiden at jeg har gode erfaringer.

Og i tillegg er det blitt moro å skyte med ,22............

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En jeg kjenner og skyter en del med har en CZ75 Kadett, ikke ombyggingskit, men en CZ75 i .22 originalt.

Han er veldig fornøyd med våpenet og anbefaler det sterkt, har så og si aldri hatt matefeil e.l. Bruker CCI standard ammoen.

 

Eneste han har gjort er å justere avtrekket hos en våpensmed, da det var litt mye kryp. Nå er den perfekt sier han

Link to comment
Share on other sites

Justering av avtrekk kan nok en standard CZ ha godt av uansett. Jeg kjøpte og installerte 13 punds fjær og cz competition hammeren i et forsøk på å få bedre/lettere avtrekk. Med både fjæra og hammeren byttet ble avtrekket for lett! Med orginal 20 punds fjær har jeg nå en avtrekksvekt på 15.94 kg, betydelig bedre enn det 3,1-3,3 kg det var når jeg fikk pistolen. Morsomt å begynne å treffe litt igjen, trodde nesten jeg ikke var noe som helst flink å skyte. Nå er litt flere hovedfjærer på vei fra usa, så da skal jeg se om jeg ikke kommer nærmere 1,3 kg.

 

Uansett. Nå begynner jeg å bli virkelig glad i cz'n og kadet settet! Fantastisk morsomt å skyte med. Litt vanskelig å trene felt først med .22, så med 9 mm for så å gå over til .22 igjen. Når man bytter fram og tilbake så merker jeg ikke at jeg har skifte kaliber før det smeller.

 

Mine erfaringer så langt: Enda bedre enn sist innlegg, anbefaler kadet enda mere enn før!

Link to comment
Share on other sites

Justering av avtrekk kan nok en standard CZ ha godt av uansett. Jeg kjøpte og installerte 13 punds fjær og cz competition hammeren i et forsøk på å få bedre/lettere avtrekk. Med både fjæra og hammeren byttet ble avtrekket for lett! Med orginal 20 punds fjær har jeg nå en avtrekksvekt på 15.94 kg , betydelig bedre enn det 3,1-3,3 kg det var når jeg fikk pistolen. Morsomt å begynne å treffe litt igjen, trodde nesten jeg ikke var noe som helst flink å skyte. Nå er litt flere hovedfjærer på vei fra usa, så da skal jeg se om jeg ikke kommer nærmere 1,3 kg.

 

Uansett. Nå begynner jeg å bli virkelig glad i cz'n og kadet settet! Fantastisk morsomt å skyte med. Litt vanskelig å trene felt først med .22, så med 9 mm for så å gå over til .22 igjen. Når man bytter fram og tilbake så merker jeg ikke at jeg har skifte kaliber før det smeller.

 

Mine erfaringer så langt: Enda bedre enn sist innlegg, anbefaler kadet enda mere enn før!

 

HOLY SHIT!! med den avtrekksvekta kunne jeg jo fått guttungen til å ri avtrekkeren uten å gå av. Må vel ha spenntak for et skikkelig avtrekk... :o

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Lånte en kompis sin og skjøt seks skudd for litt siden. 4 tiere og to gode niere. Første og eneste erfaring.

Han har visst svært lite feil med den, etter at han fikk børsemakerhjelp for tilpasninger i begynnelsen.

Ser ut til at det er et bra alternativ for en som vil få trent litt billigere med et våpen av den typen.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som om CZ har fikset problemene med de første Kadet kit'ene. Jeg har et eldgammelt kit som aldri har fungert og jeg mistenker tennstiften for å være synderen. Problemet er at anslaget blir for lett på omtrent det som finnes av ammunisjonsmerker og som regel må jeg bruke DA et par-tre ganger per magasin for å få tømt magasinet. Med vanlig 9mm topp funker alle våpnene den settes på perfekt, selv med harde tennhetter.

 

Jeg fikk tak i en ny tennstift for ca. 12 år siden mens jeg holdt på å flytte.Desverre så forsvant den før jeg fikk byttet den. Siden har settet bare ligget der, siden det er veldig skjelden jeg gidder å skyte 22 og jeg har plenty rene 22 pistoler hvis jeg skulle få ånden over meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...