Jump to content

Grovkaliberforum


MauserM98

Recommended Posts

Hei!

 

Inne på Accurate reloading her man ett underforum som heter Big bores. Kan man ikke lage en slik her inne også. Jeg er ganske så ofte innom Accurates sin side grunnet mye nyttig informasjon om grove børser der.

Det er av liten eller ingen nytte å måtte bla seg igjennom en haug med innlegg som omhandler fisebørser når det ikke er det man leter etter.

 

Forslaget er at man kaller ett underforum for "Grovkaliberforum fra .375"

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvorfor skulle ikke grovkalibertråder passe inn i noen av de andre foraene som finnes her inne ???

 

Lurer du på noe om ett grovkaliber gevær av noen type, passer det i Rifle, skal du bygge ett passer det i Børsemaker og prosjekt, skal du skyte med det er Rifleskyting forumet for spørsmål, skal du jakte med det er Jaktforumet stedet, Riflelading er stedet for spørsmål om lading og Skattkammeret passer hvis det er ekslusivt... :D

 

Hvis tråden i tillegg legges opp med en høvelig tittel, vil søkfunksjonen finne det igjen også. Høvelig tittel kan jo f.eks være å starte med "Grov" og følge opp med kaliberet, slik at tittelen kan se slik ut "Grov 404 Jeffrey" eller noe slikt ??

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvorfor skulle ikke grovkalibertråder passe inn i noen av de andre foraene som finnes her inne ???

 

Jeg tar den, men vær snill sjekk innom accurate reloading forum. Se der hvordan de har gjort det.

Det er gode praktiske grunner til å gjøre det slik.

En grunn er at grovkalibrede børser av typen .375 HH og grøvre er en smule offside i forhold til den vanlige hopen. Man vil i et slikt fora ofte lettere komme i kontakt med ekspertisen.

Det er en grunn til at man skiller hagler og rifler i forumet, og grove børser og diskusjoner rundt det fortjener ett eget fora.

Jeg er ikke det minste redd for å spørre om ladedata eller erfaringer med kuler eller annet til min .416 i de foraene som allerede eksisterer. Men jeg håper at min forespørsel blir tatt til følge, jeg tror at om du spør slike som Buster og andre groviser vil dem nok ha ett slikt underforum.

Link to comment
Share on other sites

Men vi har jo Big Bore.no, selv om denne siden ikke har noe aktivitet av betydning så er den jo der.. :roll:

villreinjegeren det er rolig enda på bigbore men om korttid blir det masser av aktiviteter der så følg med!!dette er iallefall forumet for bigbore fantaster i skandinavia :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Opplagt .366. Heilt opplagt :mrgreen:

 

 

Sorry men den er IKKE big bore!

Som hansen hentyder, er 375 tvilsom nok i seg selv og 366 er det helt klart ikke.

 

IIRC kommer uttrykket opprinnelig fra engelske storviltjegere og der var 458 og opp Big Bore. .400 til ca .450 var vel regna som medium mens alt annet var small bore.

Link to comment
Share on other sites

Men vi har jo Big Bore.no, selv om denne siden ikke har noe aktivitet av betydning så er den jo der.. :roll:

villreinjegeren det er rolig enda på bigbore men om korttid blir det masser av aktiviteter der så følg med!!dette er iallefall forumet for bigbore fantaster i skandinavia :mrgreen:

 

I så fall er det en treg start :roll: ser på andre smale fora eks.lerdueskyting.com ,jaktsiden etc. Det blir ikke noe aktivitet å snakke om, da det er for få. Da vil jeg tro det er bedre og få til en "big bore" her på kammeret. Det er vel det største forum nå, da SL er slutt..

Link to comment
Share on other sites

litt OT i denne tråden kanskje, men for å ikke opprette nok en tråd om forskjellige kammere her så låner jeg denne litt.

 

en tanke som har slått meg er at nå er der jo mange kammere ned over på hovedsiden, hva med å bregrense de litt? feks riflekammer, ut når enn kommer inn der ligger der feks våpenkammer, ladekammer, skytekammer, langholdkammer, prosjekt kammer osv. og på samme måte for pistol og halgle, da vil mange kammere på fremsiden reduseres mye og gi bedre oversikt, slikt av feks pistol skyttere klikker på pistol kammeret så har de alt der som angår deres interesse felt. da vil jo alt som i dag ligger under våpenkammeret, skytekammeret og ladekammeret, da vil jo 20 kammer bli redusert til feks 3 kammer (salong under rifle og kombi/drilling kunne der linkes til fra både halge og rifle kammer).

 

sikkert mange som ikke er enig med meg her, men bare en tanke som har slått meg.

Link to comment
Share on other sites

litt OT i denne tråden kanskje, men for å ikke opprette nok en tråd om forskjellige kammere her så låner jeg denne litt.

 

en tanke som har slått meg er at nå er der jo mange kammere ned over på hovedsiden, hva med å bregrense de litt? feks riflekammer, ut når enn kommer inn der ligger der feks våpenkammer, ladekammer, skytekammer, langholdkammer, prosjekt kammer osv. og på samme måte for pistol og halgle, da vil mange kammere på fremsiden reduseres mye og gi bedre oversikt, slikt av feks pistol skyttere klikker på pistol kammeret så har de alt der som angår deres interesse felt. da vil jo alt som i dag ligger under våpenkammeret, skytekammeret og ladekammeret, da vil jo 20 kammer bli redusert til feks 3 kammer (salong under rifle og kombi/drilling kunne der linkes til fra både halge og rifle kammer).

 

sikkert mange som ikke er enig med meg her, men bare en tanke som har slått meg.

 

Jeg er enig i den der.... :)

Hadde ikke gjort no å fått redusert lengden på "førstesiden" litt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...