Jump to content

søknad om 308


krey

Recommended Posts

tar jegerprøven nå og i den forbindelse lurer jeg på om sjansen er god å få innvilga søknad om 308 tell storviljakt(sel) og småviltjakt?

 

er ny i GAME så har løst å jakt litt a kvært!

ska førrutnom kjøp mæ hagel men det veit æ næstn sekkert at bi godkjent etter det kursleder sa!

 

plana om å jakt: kråke,sel,rype,orfugl,ræv,gås,elg,rein osv (tips tell caliber osv?

Link to comment
Share on other sites

hei!!

 

e 17++ å plettfri vandel, tenkte jeg skulle ha lydemper, men det senere pga koster en del!

 

lurte på om dere viste om riflepakke 308 billg og god kvalitet?

 

tror nok det blir mest gås/steinkobb som blir jaktet på pga bor rett i havgapet!

Link to comment
Share on other sites

Som LeivVidar seier, så er det ingen grunn at du skulle få avslag, så lenge du ikkje har grums på rullebladet og er 18 år eller meir. Er du mellom 16 og 18, kan du søkje om dispensasjon frå 18-årsgrensa.

Hjelp med våpensøknad finn du, om du treng, i denne tråden http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=8&t=32871.

 

Eit lite tips til, angåande forumbruk. Om du unngår å skrive på dialekt, og heller brukar nynorsk eller bokmål, så vil garantert fleire lese innlegga dine.

 

Velkommen til forumet, forresten.

Link to comment
Share on other sites

Bare litt obs obs. Jeg har ikke lest den linken til alt om våpensøknad, men jeg vet at når jeg søkte om rifle og hagle når jeg var 16 år gammel sa de på våpenkontoret at "Viktig:

Aldersgrense og krav til søker

Den generelle aldersgrensen for erverv av våpen er 18 år. Dispensasjon kan gis for aldersgruppen 16-18år, dersom søker har vært aktivt medlem av skytterlag eller jegerforening i minst 6 måneder, og har anbefaling fra organisasjonen, eller har bestått jegerprøve."

 

"Hvis du er under 18 år må det vedlegges dokumentasjon til søknaden som viser at minst ett av vilkårene for dispensasjon er oppfylt."

Kopiert fra en annen tråd

 

Men poenget mitt er at siden du ikke skrev at du har vært skytter før, regner jeg med at du er "new in the game" og du sa at du holder på med jegerprøven nå, det sier meg også at du ikke har vært medlem av skytterorganisasjon før heller så da må du mest sannsynlig vente i 6 måneder før du kan søke.

 

Lykke til med kjøp og velkommen inn i den store jakt og skytterverden :D

Link to comment
Share on other sites

Bare litt obs obs. Jeg har ikke lest den linken til alt om våpensøknad, men jeg vet at når jeg søkte om rifle og hagle når jeg var 16 år gammel sa de på våpenkontoret at "Viktig:

Aldersgrense og krav til søker

Den generelle aldersgrensen for erverv av våpen er 18 år. Dispensasjon kan gis for aldersgruppen 16-18år, dersom søker har vært aktivt medlem av skytterlag eller jegerforening i minst 6 måneder, og har anbefaling fra organisasjonen, eller har bestått jegerprøve."

 

"Hvis du er under 18 år må det vedlegges dokumentasjon til søknaden som viser at minst ett av vilkårene for dispensasjon er oppfylt."

Kopiert fra en annen tråd

 

Men poenget mitt er at siden du ikke skrev at du har vært skytter før, regner jeg med at du er "new in the game" og du sa at du holder på med jegerprøven nå, det sier meg også at du ikke har vært medlem av skytterorganisasjon før heller så da må du mest sannsynlig vente i 6 måneder før du kan søke.

 

Lykke til med kjøp og velkommen inn i den store jakt og skytterverden :D

 

Såvidt jeg vet trenger man bare å ha bestått jegerprøven.... ikke være medlem i 6 mnd før man får våpen.

Link to comment
Share on other sites

Velkommenn til forumet og jegerstanden. :D

 

17år ++ = 17 1/2 år?

Uansett må du etter å ha bestått jegerprøven, få foresattes samtykke. For å i det hele kunne søke på våpen.

Her er tråder (allerede nevnt) som omhandler dette, så les og lær.

 

Er du bare ett par tre måneder unna 18, hadde jeg ventet med å søke til da (mindre styr). Men i din alder er det vel ikke noe enklere å vente på eget enn i min. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...