Jump to content

Posten er treg


caveman

Recommended Posts

Har du sporet pakken og funnet ut at den faktisk er i hendene på Posten?

Kan være at de bruker lang tid i tollen, fikk nylig en Eberlestock ryggsekk som lå der og ventet i to uker før de i det hele tatt gjorde noe med den. Veldig artig når man faktisk betaler for å få den på døra innen x antall dager. Tok totalt litt over tre uker. De har vært utrolig trege i det siste. Selvsagt kommer det flere pakker inn nå pga dollarkursen, men skulle tro de kunne fått bevilget penger til å leie inn ekstrahjelp med alle kronene som ruller inn i statskassa derfra for tida..

Link to comment
Share on other sites

Merkelig!

 

Posten bruker være kjapp med mine pakker, men så bestiller jeg oftest med usps express, sikrest og ikke mye dyrere for små pakker.

 

I går kom 2 pakker med båtdeler til gardermoen, vanlig usps global priority. Begge pakkene lå ca 3 timer i tolla, så var de ferdige behandlet :)

 

Det kan være at det som tar tid for dere er at verdien overstiger 1000,- da får man ikke forenklet tollbehandling, og pakken får en stopp på tollageret på gardermoen. Der har jeg opplevd opptil 2-3 dager venting, men aldri lengre, ikke engang midt i julerushet.

Link to comment
Share on other sites

Det hender at det er mye tull med tollen på gardermoen noen ganger, men som regel er de flinke synes jeg. Min pakke tok 8 virkedager fra Usa og hjem til meg. Dette var i begynnelsen av Mai. Men har du en pakke liggendes der nå kan det nok drøye et par dager før den blir sendt, ihvertfall hvis den skal med fly videre fra Gardermoen (Bergen,Bodø osv) pga. flystreiken som har pågått så har det hopet seg opp en hel haug med pakker der borte. :? Det går jo evt. ann å ringe de og spørre om hvofor det tar så lang tid.

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

Det ble sendt en pakke til meg fra kina i slutten av februar.

Pakken ble sendt med TNT, som fikk den til Norgesgrenesa innen noen få dager.

Tabben Deres da, ble så at de videresendte med Posten.

Pakka har ikke kommet fram enda :roll:

Link to comment
Share on other sites

Slik sett så liker jeg UPS. Pakka kom kjapt til Norden, så en telefon fra en hygglig svensk dame. Ga henne visa info, ble belastet og pakka videre på ett par timer. To dager senere var pakken meg i hende (brukte vel 5 dager totalt fra avsender til meg). Med USPS og deres samarbeidspartner posten :roll: tok det 2 dager fra avsender til gardemoen, og ett par uker drerifra til meg (men nå har de det toll fulmakt fra meg, så vi får se ved senere høve).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har bestilt en kikkert fra theopticzone. Noen som veit om trackingnr. kommer opp for internasjonale ordre? Nummeret mitt komemr ikke opp. Er kanskje ikke kikkerten sendt?

 

På de ordrene fra USA der jeg har fått trackingnummer har jeg ved å søke på posten.no kunne se at sendingen er registrert eller sendt før den ankommer Norge.

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt en kikkert fra theopticzone. Noen som veit om trackingnr. kommer opp for internasjonale ordre? Nummeret mitt komemr ikke opp. Er kanskje ikke kikkerten sendt?

 

Jeg fikk et tracking nr, på mail ifra Opticzone, når varen ble sendt.

Det var bare å klikke på en link i mailen, og den kunne trackes helt til døra. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

For å dra opp igjen en gammel tråd, men Posten, eller Bring heter det vel nå, imponerer ikke, for å si det forsiktig.

 

Hadde kuler på vei inn som Posten mottok 2/12/2008. Jeg fikk hentelapp i postkassa 3/1/2009, altså over 1 måned! For ordens skyld bor jeg mindre enn 50 km unna Oslo. Greit at det har vært noe helligdager her, men alikevel... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Posten er utrolig trege. Feks fikk en pakke med EMS fra usa. Tok 2 dager fra Midt i USA til Gardermoen. Posten brukte så 6 dager på å frakte den 6 mil videre. Og det er ikke ett enkelt-tilfelle men snarere normen, iallefall for meg.

Jeg bruker nå UPS eller FedEx så langt det lar seg gjøre selv om de er dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Tollen hadde en kampanje i desember, alt av utenlandsforsendelser ble stoppet og sjekket.

 

Min erfaring var i høst, før det.

Og om sagt det var ikke en enkelt hendelse.

Så jeg opprettholder min oppfattning om at Posten er udugelige :wink:

 

men regner med det var en generell kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kjøpte min Astro fra USA, så jeg v.h.a. trackingnr når pakken ble sendt fra statene. Jeg slo meg til ro og ventet på beskjed fra posten om å komme og hente pakken. Etter 14 dager sjekket jeg igjen. Joda, pakken hadde nådd Gardermoen etter 2 dager og mitt lokale postkontor etter ytterligere 6. Men noen beskjed fikk jeg aldri. Jeg dro på kontoret med kun trackingnr og fikk ut pakken, men hverken noen forklaring eller unnskyldning på "glippen".

Link to comment
Share on other sites

2. Januar hadde me varetelling på jobben. Ein ansatt frå Posten kom å fortalte at postkassa som me hadde lagt våre fakturaer i etter jobb på nyttårsaften, hadde ikkje blitt tømt og nyttårs morro hadde ført til at ein eller hadde smelt av ein rakett i postkassa og det hadde tatt fyr. Det hadde blitt sløkt men sjølvsagt var alle 170 fakturaene våre blitt brent opp heilt eller delvis. Posten nekta plent å ta ansvar for dette og hadde ikkje noko som helst ansvar på dette området. Det var vårt ansvar, sjølv om det var levert i postkassa. Hadde det derimot skjedd etter postkassa var tømt og brevene var på veg til kundene, så var det ein annen sak...

Så Posten, dei står ikkje så voldsomt høgt i kurs for tida... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...