Jump to content

Villmarksliv sin test av Remington 700LTR


Berglid

Recommended Posts

Drittirriterende test. Kjøper man en pakke svisker, får et mandagseksemplar som er feks rottent, da sier man ikke: Ikke kjøp svisker, disse er råtne!!

 

Makan til vas, kunne heller byttet inn riflen og lagd en skikkelig test

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan i all verden skal man teste da da? Hvis man ikke skal skrive om det man opplever. Skal man da lage et stykke om ei rifle slik man skulle ønsket at den var??? Da ble det er SKIKKELIG test da tenker jeg :roll: .

 

Ja, jeg vet at det sikkert sårer noen stakkerer der ute, som beklageligvis har samme type våpen som funker, det at rifle "deres" får dårlig kritikker.

La oss heller si det slik; Det er jævlig dumt, og slapt av importørene å levere i fra seg et eksemplar til test, som ikke er 100% i orden! Men så er det jo en helt ærlig sak også da, man får faktisk se hva en vanlig våpenkjøper risikerer å få kjøpt. Og en slik, kanskje førstegangskjøper, har så lite peiling på dette at han ikke tør å klage. Antakelig så blir han ingen ivrig skytter heller :roll: .

 

Ja, tester som gir et dårlig resultat er noe dritt! :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en LTR.

En må være litt nøye med å få patronene skikkelig på plass i magasinet, hylsebunnen bør ligge an mot bakveggen. Da har jeg null problemer med mating og utkast. Presisjonen er strålende med kuler fra 30 Berger til 75 Partizan og 75 A-Max.

 

Mulig jeg har vært heldig.

 

Forøvrig er jeg helt enig med deg Buster :)

Link to comment
Share on other sites

Et , dessverre, alt for vanlig problem med disse billig-riflene.

Innledningsvis må jeg si at uttrykket billigrifle i min økonomiske verden er reservert andre børser enn dem som koster 11.000 kroner. Men lell: Ei børse som koster elleve bærumstiere, skal mate!

 

Denne testen står i hvert fall i sterk kontrast til Allt om jakts test av samme modell (ca.et par år siden, hvis jeg husker riktig). Jeg har hatt to stk Rem Mod 700P LTR, begge i .308 Win, og de har i hvert fall matet som en drøm. Presisjonen har vært fantastisk, også. Men det er mulig at jeg har vært heldig?

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan i all verden skal man teste da da? Hvis man ikke skal skrive om det man opplever. Skal man da lage et stykke om ei rifle slik man skulle ønsket at den var??? Da ble det er SKIKKELIG test da tenker jeg :roll: .

Når det øyensynlig er en feil på ett produkt en får til testing, så vil jeg si;

En har ett visst annsvar ovenfor det produktet en skal teste, pluss ett visst annsvar ovenfor de en skal teste det for. (Oss)

Nekter å tro att en produsent av Remington sin størrelse leverer en serie med ubrukbare rifler.

 

Jeg ville bedt om en ny rifle av samme type, testet denne, og sett hvilket resultat det hadde gitt.

Om det var det samme, ja da hadde jeg gitt karakter = "slakt"!

Men om resultatet hadde vært i favør av riflen, ja da hadde jeg beskrevet hendelsesforløpet.

Første rifle til test sviktet, og att en rifle nr.2 ble tatt inn for test.

Det å slakte ett riflemodell etter en test av 1 -en- rifle er ganske så drastisk synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Slike "testet" er og blir det dem er, produktomtaler av akkurat det produktet. Ikke Remington rifler i seg selv, men en produktomtale om Remington våpennr xxxxxx.. og ingenting annet, som ett eksempel.

Om de "tester" sako og hvasomhelst mot hverandre med noen patrontyper så blir det like verdiløst, det sier noe om den rifla med det våpennr og nøyaktig de ladningene etc som ble brukt. Slike "tester" sier ikke en dritt mer, og er like verdiløs som produsentens skryt. Produktomtale PUNKTUM

 

Skal de gjøre en seriøs test må dem i allefall drasse inn flere våpen av samme fabrikat og type og skyte mye for å få en kvantitativ test som sier noe om den og den produsentens rifler er bedre eller dårligere rent funksjonelt enn et annet fabrikat. Presisjonstester med ulike ammotyper er også helteit, slike tester sier bare hva som gikk godt i akkurat den rifla, og har like mye verdi for meg som fjorårest værmelding, når jeg skal finne ut hva som går godt i mitt våpen..

 

Nei les Donald Duck det gjør samme nytta! Og så møter man på forståsegpåere som har forlest seg på alskens tulletester i våpenblekkene, og mot slike er all diskusjon og argumenter nytteløst for de har jo lest at xxxxrifla gikk best med superduperxxxx!

 

ÅHHH æ blir så irritert!!

Link to comment
Share on other sites

Hadde er Remington 700 ADL i kal 308 i mange år. Den gikk godt og det var aldri noe problem med den. Var veldig fornøyd med rekylopptak, avtrekk og gangen på sluttstykket.

 

Så kom den dagen jeg fikk lyst på ei ny rifle, og prøvde en 700 synt. i kal 30-06. Dette var ei pakke med kikkert.

For å si det sånn, det inntrykket jeg fikk da av gode gamle Remington egner seg ikke på trykk her. Er klar over at man får det man betaler for, men når jeg får samme tilbakemelding av MANGE flere som har prøvd disse riflene med sort sluttstykke, så kommer det ikke slike (med sort sluttstykke) Remington i mitt eie.

 

Det fins så mange andre Remington-modeller jeg heller hadde satsa på. Men dette er nå min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Kjenner ikke meg igjenn når noen skriver at, mating og utkast er et vanlig problem og " dårlig pres." Har ikke hatt flere enn 5 stk Remington av div kvalitet og type. Felles med disse er at de faktisk mater og kaster ut hylser uten problem. De har også en gjennomgående god presisjon. Dette gjelder også de andre remingtonene jeg har skutt med. At løpet på enkelte av riflene har vært noe rufsete er noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Billigrifle? Står jo til 10990kr i testen :?

 

Pytt!! Det er da ikkeno......! :mrgreen:

 

Har fingra med flere Remington 700'r jeg også, og ofte så får jeg tak i nettopp de som IKKE funker, så min opplevelse kan sikkert bli noe skjev. Men jeg har en selv, som jeg overhodet ikke orket å bruke lengre på ælj-jakt, da oppfølgingsskudd nesten var umulig å få til!! Jeg kasta patroner rundt meg på post, inntil jeg fikk en i kammeret, og var jeg riktig heldig så sto æljen der ennå, så jeg fikk gitt'n en til... Det var en 308 BDL DM. den er nå pensjonert, og blitt til 22-250. Denne mater faktisk bedre, og med dette kaliberet jakter jeg skjelden på noe som gjør at raske ladegrep er et behov.

Så har vi denne fabalaktige 700'n til min fetter da, i 223 (!!!! :roll: ). Den hverken mater, eller drar med hylsen ut igjen........Helt håpløs!! Er nå sendt tilbake, da jeg fortalte ham at dette ikke er godtagbart. Han hadde klaget en gang, og fått beskjed om at de kunne være litt sånn.... :roll:

Presisjonen har vært grei, og faktisk på kanten til riktig god på de fleste av riflene da!

Personlig så liker jeg Remington-riflene jeg, men man må regne med de vanlige problemene som kan oppstå. :wink:

Dere får abonnere på noen amerikanske våpenblader da serru, der er ALT amerikans helt topp!! Ikke EN kritisk kommentar på noe som helst..... 8)

Så er de stadig på div. "shoot-outs" til afrika og rundt om også, på fabrikkens regning. Sikkert lettere å se litt postivere på ting da...!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

[Det var en 308 BDL DM. den er nå pensjonert, og blitt til 22-250. Denne mater faktisk bedre, og med dette kaliberet jakter jeg skjelden på noe som gjør at raske ladegrep er et behov.

 

Har litt samme erfaringer som deg Buster, men tror nok at DM modellene skiller seg ut i negativ retning i forhold til uten magasin. Rett og slett elendig mating, min trekker heldigvis ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

Remingtons DM løsning er kjent for å ikke være helt pålitelig. HS Precision eller AI/Badger fungerer derimot veldig bra da de er singlestack.

 

Kan dette tilpasses en DM modell?

 

DM modeller i kort utgave er noe dritt, men lang er myyyye bedre!! På DM så er vangene i kassa slipt bort, så det er kun magasinet som holder på patronene, så det er ikke mulig å gå tilbake til vanlig blindmagasin eller hengslet underbeslag her dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Du må bytte underbeslag også. Og du må påregne endringer i stokken for å få det til å passe, iallefall med Badger. Mulig HS er lettere å få til.

HS Precision: http://www.midwayusa.com/eproductpage.exe/showproduct?saleitemid=554000&t=11082005

 

For å bruke AI sine magasiner må du enten kjøpe en AICS stokk (men den er jo en annen "stil" enn jaktstokker) eller du kan kjøpe ett Badger underbeslag.

Bilde/litt info: http://triadtactical.com/store/item/2jrcm/Accessories/Badger_M5_Detachable_Short_Action_Magazine_Triggerguard_w_5rnd_mag.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...