Jump to content

Picatinny på Sauer 200


MrT

Recommended Posts

Heisann.

 

Har fått tak i en CG4000 (Sauer 200). På rifla tenkte jeg å montere en S&B PM ll 3-12x50 jeg har. For å utnytte justeringområdet i kikkerten trenger jeg en 20 moa base. Etter hva jeg har funnet ut etter litt søking på nettet er ikke det lett. Denne riflemodellen er visst ikke helt lik Sauer 202, så jeg kan ikke gå for de skinnene. Men hva med å kombinere Warne sine todelte baser ( tenkte på den "Extension" varianten som strekker seg bakover på fremre klakk) med Accuracy International sin "one piece 34mm" som finnes på denne http://www.sportingservices.co.uk/accessories.asp siden. Tror dere det lar seg gjøre? Andre forslag mottas også med takk!!

 

*edit, endret tittel...*

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 20moa skinne til min 200str fra jaktdepotet. Fant etterhvert ut at jeg måtte ha locktite i skinnesporene og på toppen av låskassa for at den ikke skulle gli i rekylen (selv med rekylbrems på 6.5x55). Fant dette ut når jeg plutselig så at festeskruen til miragebåndet var blitt skeiv. Den sto i mot 3-400 skudd før den ga etter og jeg plutslig fikk 5 cm lavere treffpunkt :shock:

 

Hadde jeg skulle kjøpt meg ny skinne i dag så hadde jeg nok vurdert US optics sin variant som krever boring og gjenging i kassen. Vil tro du finner info om denne om du søker litt på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den nevnte EAW skinna montert på en eldre 200 jakt.

 

Litt tilt kan du greit lage med shims og beddemasse. Husk at ca 0,3mm høyere bak lager ca 10 MOA. Da trenger du egentlig ikke gjøre noe som helst med skruer eller annet. Med mer tilt enn dette mente børsisen at en bør justere skrue hullene og sete for skruehodene i skinna slik at skruene ikke blir belastet skjevt.

 

Skinna kan du bestille hos Per Arne Vågsland i Drangedal som er EAW importør

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...