Jump to content

Brynje hjemmeproduksjon !


elmo

Recommended Posts

I disse jaktmagre tider tyr jeg til diverse aktiviteter. Jeg har plantet viltåker, hengt opp slikkesteiner osv osv. Da min gode venn sitt 50 års lag nærmer seg med stormskritt tenkte jeg det var på tide å kanskje benytte meg av mine husflidkunnskaper. Jubilanten er en meget jordnær type og utstyrshysteriet har på ingen måte innhentet han. I tillegg er han en av de som tok med meg den første tia på jakt, med andre ord en utrolig bra fyr. Så han fortjener noe spesielt.

Så til håndarbeidet og oppskriften, man tar:

1 stk Blåklæder langarmet t-skjorte (ja det er ett teit navn da dette jo må være en genser ?)

1 stk lerduepatron i stål

1 stk Rottweil ett eller annet (og for dere ferskinger, ikke Rottveiler men Rottweil).

Og her følger en utfyllende bildeinstruksjon for de som skulle være i tvil.

1706201009013abcb532ce484ef4ad.jpg?64

170620100902b80dd3c062d043ac84.jpg

170620100903263f4a4d7cb2417092.jpg?31

170620100901e89773fe426746c6af.jpg?87

Dette må vel sies å være nydelig husflid av ypperste klasse. Jeg går god for både design og bruksegenskaper til dette plagget og regner med at Brynje og Devold nå vil få hard konkurranse fra dette plagget. Det er ikke å få kjøpt i butikken ennå men dersom etterspørselen er stor nok kan det være jeg lager ett par serier. Truser vil dessverre ikke inngå i dette sortimentet.

Beklager hvis Moderator ser på dette som reklame og bøyer meg i støvet for eventuelle flyttinger av tråden.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Et kjempeprodukt med store utviklingsmuligheter for personlige tilpasninger!

Nå vet jeg ikke om mange som svetter uforholdsmessig mye like over navlen, men jeg regner med dette er en prototype.

Ahh, dumme meg! :oops: Tenkte ikke på at den skura skal ta seg av luftinga på ryggen. Jeg sliter jo selv med at det renner ned i skorro etter en tid med sekk og motbakke! Genialt!

Tør jeg foreslå en liten origamiutfordring?

296lrmq.jpg

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Nordlandsdreveren dette var ett genialt forslag. Hadde satt stor pris på om du hadde hatt ammunisjon å anbefale da mitt sortiment og mine ammo kunnskaper er begrensede. Dersom du har forslag og dette er nogenlunde kurant skal jeg sporenstreks teste dette ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...