Jump to content

hvilken rekylbrems?


PederR

Recommended Posts

hallo

sitter og lurer på hvilken rekylbrems jeg skal kjøpe meg til ei rifle jeg skal bygge og en annen jeg skal kjøpe(blir ståendes på pappa eller mamma) har sett litt på den rekylbremsen som er her:

http://www.vapenteknik.se/index1.html

 

er rpa rekylbrems. du må gå ned på NEW WEAPONS og så må du trykke på RPA og så går du inn på ACCESSORIES

så blar du deg nedover til du kommer på den rekylbremsen som heter RPA Muzzle Break.

det jeg lurer på er om det går ann å få tilpasse så den passer en annen rifle/løp istellefor rpa riflene?

Link to comment
Share on other sites

Husk å kjøpe gode hørselsværn samtidig :mrgreen: Rekylbremser smeller det noe jævlig med :shock:

hørselvern er på plass alt.

har ligget siden av en som skaut med rekylbrems da jeg har skutt på bane. blir litt plagsomt i lengden men det går jo greit. bortsett fra at jeg må dytte hørselværna ordentlig på plass hver gang :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan noen gi meg et fornuftigt svar på hvorfor en monterer en slik smellforsterker på våpen i kategorien standar kaliber.

Det vil si 9,3x62 og lettere.

Det eneste jeg har registrert med dette fjaset er mer lyd.

 

:D REKYLEN skal NYTES :D

Link to comment
Share on other sites

Kan noen gi meg et fornuftigt svar på hvorfor en monterer en slik smellforsterker på våpen i kategorien standar kaliber.

Det vil si 9,3x62 og lettere.

Det eneste jeg har registrert med dette fjaset er mer lyd.

 

:D REKYLEN skal NYTES :D

 

Jeg har blitt skikkelig pingle :lol: , bruker brems på 6.5x47.

Dette p.g.a å spotte kula på langhold, fungerer meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Den originale bremsen til Trg-42 er rimelig effektiv.

Kan anbefale denne til 330 Dakota,da den gjør god nytte for seg på Trg'en i 338 LM.

For et par år siden var veiledende pris i underkant av 1500 NOK.

Gjengedimmensjonen er M18x1.

Link to comment
Share on other sites

Bør nevne Vector!

Det er en av de bedre jeg har prøvd, til nå...

Også er den Norsk-produsert. (litt patriot må man få være i denne harde verden) :wink:

 

Men det finnes mange bra, og hva man legger mest vekt på er forskjellig. Minst mulig synlig, demper best, smeller minst, spruter den grus i øynene dine, blåser den bakover og/eller opp/ned osv..... :|

 

(jadda, jeg har nyansert innlegget mitt litt.) :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har selv en DE-brake på min .338

 

http://Www.defensiveedge.net" target="_blank

 

Gå under products så finner du flere munningsbremser, min er den største, og den fungerer utmerket! .338 300grs kuler kjennes som 150hrs kuler i .308.

 

Denne Bremsen er veldig trang, derav effektiv, så den må tilpasses av børsemaker - det er råemnet du kjøper, det må gjenges av børsemaker, som åpner den opp innvendig når alt det andre er ferdig. Den blir da helt perfekt. Ganske diskret er den også, om det er et poeng?

Link to comment
Share on other sites

da demperen på 9.3x62 til faren min fløy av.

les det jeg siterer nå!

brukte 18,5 grams kule og hadde skutt ca 30 skudd dagen før på skytebanen hjemme å 1 smellen på bana så flyr demperen av sammen og demperen veier ca 500 gram og det var mere rekyl bakover en det jeg noen gang har kjent på noe av det jeg har skutt med

Link to comment
Share on other sites

synes det blir dumt å snakke om at rekylen skal nytes osv osv når han alt har bestemt seg for at han vil ha rekylbrems. Folk bruker dette på små kaliber for å redusere munningsvipp og se nedslaget eller at man bare liker .22-følelsen...

 

Skal du ha en rekylbrems, er det en del viktige ting å se på:

- Gassene bør ut til siden, kanskje en lite hull på toppen også. Da unngår du hostekule etter første skuddet liggende.

- Store hull. Er ikke nødvendig med flere enn 3. Snakket en del med Alias om dette og han hadde lagt ned mye jobb i utførelsen. Det han kom frem til var en liten spalte bakerst, og en større foran den, firkantet. Thats it... Ta en titt på den som står på prosjekt jackass...

- Solid metall... Har selv laget en del i alu, rett og slett fordi det er deilig å jobbe med, men den vil bli slitt raskt...

- tilpasningsdyktig, gjerne en hylse som skrues på for så å stramme bremsen rundt denne i ønsket vinkel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...