Jump to content

nedgangstider i magnummarkedet?


Husqvarna 1900

Recommended Posts

har prøvd å slege en helt ny 300wm i ca 2mnd nå, er nesten inegen som har tatt kontakt. Har justert prisen noen ganger og prisen jeg har nå er langt under nypris. Er det sånn at magnum kaliber ikke er så i vinden om dagen? Har solgt andre magnum kaliber før og de har blitt solgt nesten med en gang. noen som har noen tanker rundt dette? Sånn jeg tenker burde jo magnumkaliber bli mer populære nå som nesten alle skal ha demper. Hva tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Tror nok dette er et utslag av 6 våpen grensen (jaktgarderoben).

 

Folk kan ikke lenger bare slenge på et ekstra våpen og dette gir flere utslag:

 

- Garderoben er full, eller det velges med omhu (med grensen i tankene)

- Sære kaliber og våpen blir enda vanskeligere å selge (dyr ammo og kun for et lite marked)

- Kjente folk før som hadde både 8 og 10+ våpen. Skal dem kjøpe noe nytt må dem selge seg ned - mer våpen på bruktmarkedet

- Løpsbytte systemer er mer pop, lettere å selge mer ønskelig å eie

 

Ellers er det mange som ikke takler en 300wm - selv om det neppe er flere nå en før (men kanskje flere som er klok av skade)

 

Kan også være tilfeldighetenes spill - å treffe rett kjøper handler ofte om det. Tid på året kan også virke inn.

Link to comment
Share on other sites

Sånn jeg tenker burde jo magnumkaliber bli mer populære nå som nesten alle skal ha demper. Hva tror dere?

Jeg tror det heller er motsatt. Med enorm fokus på demper blir det desto mer fokus på 308, 9,3x62 og andre slike kaliber som egner seg godt for kapping av løp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dette må jeg si var litt synd å høre. Jeg har brukt deler av vinteren og våren på jakt etter nettop en 300WM, og fant en Tikka T3 TAC tilsalgs på finn.no. Jeg må si at jeg ikke er særlig flink til å bruke kammret.no for kjøp og salg. Så jeg vet ikke hva du evt har av smykke som du skal selge.

Jeg tror at mange er fornøyd med sine 30-06/308 kalibrede kanoner. Og når det da står magnum i overskriften, så rykker vel mange unna. Og ikke kan 308 skyttere bruke den billige natoen sin de har "fått" fra kompiser heller.

Nei, jeg ville ha noe som kan knekke sel på litt avstand og som reserve elg bøsse.

 

Prisen på ammo skremmer meg ikke da jeg lader nærmest alt jeg har bruk for selv.

Link to comment
Share on other sites

Mmm?, viktigste årsaken er den 6 våpen regelen. Mange har lyst og råd til å kjøpe nytt, og særlig disse "system våpenene" med mange løp er inn. Det er mange våpen i omløp, og dermed ikke lett å selge. Kanskje med litt eldre våpen, ikke mulig å selge. Magnum segmentet er vel også litt smalere, så det gjør vel også litt til at det ikke er så lett å selge. Folk vil ha disse klassikerene 6,5 30.06 308 og sånne. Er sjøl på utkikk etter ei rimelig jakt rifle nr 2, og har hatt endel å velge, sjøl om jeg skal ha links. Ang amo priser, så koster det jo flæsk å kjøpe ei eske jakt amo ala nosler/oryx sjøl om en har disse vanlige kalibrene nevnt ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...