Jump to content

montere demper på brno mod.2 med åpne sikter???


thorb86

Recommended Posts

Jeg lagde nylig nytt gjengeparti på min gamle brno mod 1. Jeg hadde gjenger fra før men gjengepartiet var langt, skjevt og gjengene ute av spec. Vet ikke helt hva børsemakeren som gjorde dette tenkte på.

 

Forsiktet på min rifle var iallefall loddet på. Bare varmet opp og trakk det av. Jeg ønsket litt kortere løp, så jeg kappet, kronet og lagde nye gjenger. Man må så dreie ned et parti bak gjengene for forsiktet, og lodde dette på igjen (Jeg brukte bare locktite og presspassning.).

 

Dette bør ikke være noen stor sak for en børsemaker.

 

normal_BrnoMod1_gjenger.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat likens BRNO og demper, og synes å huske at forsiktet er "støpt" fast i løpet, men det andre siktet foran låskassen er lodda med en ring rundt løpet. Når jeg leverte inn til gjenging, så kappa børsisen løpet bak forsiktet og gjenga opp rett bak kappet. Jeg hadde ikke bruk for forsiktet, så det var greitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Lurer på hvor gammel min mod 2 er, den er iallefall annerledes enn den der. På min er det gjenger originalt ser det ut til og med en knapp som man kan trykke inn for å fjerne kornet!

IMG_5110.jpg?psid=1IMG_5111.jpg?psid=1

 

DSC00751.JPG?psid=1

Her er ett bilde av den på jakt. (Det er ikke jeg som har tiltet cowboy på kolben bare så det er sagt!)

Link to comment
Share on other sites

Produksjonsåret for din BRNO mod 2 er veldig enkelt å finne. Det er slått inn et 2-sifret tall på låskassen et sted. Dette er produksjonsåret. På min er dette fremme på venstre side, men det er mulig du må ta den ut av stokken for å se dette.

 

Forsiktet ditt er standard for en mod 2. Det er en knapp som kan trykkes ned for å fjerne selve kornet, men forsiktefoten er nok loddet fast her også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...