Jump to content

Pistol BUL M-5


TargetMaster

Recommended Posts

Mystisk Erik, når jeg så denne tråden så tenkte jeg at jeg skule tipse om at jeg kjente en som muligens hadde en å selge...:D

 

Det er vel blackops92 som vet mest om slikt for tiden. Men han er på IWA nå. Jeg tror vel egentlig at det ikke er noen BUL importør for tiden. Mest fordi det ikke lenger er et interessant marked...

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med dette Hassel?

Det er Para, STI og SVI som dominerer i praktisk når det gjelder High Cap 1911 pistoler. jeg tro rett og slett BUL har blitt fortbi godt. I tilegg har det jo vært meget vannskelig å få tak i magasiner ganske lenge. Vankelig å få tak i magbrønn har det også vært. En del BUL i .45 har også hatt en del mateproblemer så vidt jeg har forstått.

 

9mm IPSC er vel en liten selvmotsiglese. Skal man skyte IPSC med en bul er det .40 som teller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Bul er et godt (og betraktelig billigere) alternativ til STI/SV. Min M5 i .40 er det iallefall ikke noe galt med - det er ikke pistolens feil at jeg sliter med å treffe låvedøra. Magbrønnen er god nok til standard divisjonen og svjv kan man tyne en ekstra patron ned i Bul-magasiner med riktig bunnplate. Siktene er også bra. Klar til å skyte rett ut av boksen :)

 

Jeg hadde forøvrig null problemer med å få tak i magasiner fra Scanarms som var importør tidligere. Uten norsk importør tror jeg nok det kan bli litt mer guffent å få tak i magasiner.

 

Ellers finnes det flere norske IPSC-skyttere som skyter svært godt med Bul. Jeg er ganske sikker at de hadde bytta til noe annet hvis Bul ikke var bra nok ;)

 

(Eneste grunnen til at jeg vurderer å selge Bul'en min er fordi jeg har så innmari lyst på en Open-pang og har ikke helt råd til begge deler akkurat nå :( )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

pussig, jeg har STI mag.brønn på min 45.. og et par sti magsiner i tillegg til 3 mer eller mindre orginale.. har vel 5-6 magasiner. Trodde ikke det skulle være spesielt vanskelig å skaffe deler til denne. Det eneste jeg har ønsket meg som jeg ikke hår fått tak i er justerbart baksikte.. men nå er det noen år siden sist jeg skjøt aktivt så det kan hende det er mulig å få tak i nå..

Link to comment
Share on other sites

Klart BUL er fullgodt til praktisk. Det viser iallefall et par av de beste. Bekrefter bare at det er mannen bak, ikke pistolen som betyr noe. Værktøyet med hull i enden skal bare virke, så går resten av seg selv stærkt forenklet.

 

Skulle det dukke opp en importør, er jeg redd for at fristelsen blir for stor til å legge seg så høyt oppunder SVI-priser som mulig pr. idag. D.v.s. tett oppunder 20 lapper.

Link to comment
Share on other sites

BUL pistoler er helt greie. Da vi(Scanarms) tidligere importerte de, så hadde vi veldig lite reklamasjoner på de. Tror det var en M5 IPSC og en M5 Ultra X vi hadde noen problemer med.

 

Ulempen/Utfordringen er å handle med BUL, de er ganske tunge å få kontakt med. De krevde da også ganske store ordrer, samt at de ville ha ett ganske stort depositum ved bestilling(som da var penger man låste opp, og ikke kunne bruke til andre ting i den ganske lange perioden fra bestilling til levering)

 

Også har man også det punktet at ikke alle er glade i å handle med det landet de kommer fra......

 

Men i bunn og grunn meget bra pistoler

 

BUL hadde forøvrig med seg to 2011 kloner på IWA

 

Ett annet alternativ(som ikke har vært i Norge de siste årene) er jo SPS, prismessig ganske lik STI. Men muligens lettere å skaffe....... siden de er fra riktige siden av den lille dammen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Personlig er jeg skeptisk til SPS.

Har brukt noen av magasina deres og de er ikke like holdbare som S_I.

 

I tillegg hadde jeg ett problem med at deres langmag som de hevder er "IPSC/USPSA legal", detvar helt klart over 170mm og ikke lov i IPSC.

Da jeg kontakta dem om det, fikk jeg bare masse piss om "joda våre langmag er lov.. bla bla"

kort og godt, så kalte de meg en løgner.

 

I tillegg er det jo nettopp en på IPSC GV som kjøpte en SPS modified pistol. Den og alle som forhandleren fikk inn, var for store til boksen og ikke lov i Mod....

 

 

Så jeg ville ha kjøpt noe annet

Link to comment
Share on other sites

noen som vet om justerbart baksikte som kan passe M5`n eller må en til børsemakern?

Med spørsmålet fortolker jeg at det er eller har vært baksikte på den. Det har alltid vært LPA sikter, så da får du nesten holde deg til det. :oops:

 

"sikte som kan passe"?? bare for å være sikker på at man har forstått rett. På en Bull med faste sikter, hvis det er det? Tja, bare å velge og vrake. En ganske omfattend frese jobb, så det koster kroner.

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg skeptisk til SPS.

Har brukt noen av magasina deres og de er ikke like holdbare som S_I.

 

I tillegg hadde jeg ett problem med at deres langmag som de hevder er "IPSC/USPSA legal", detvar helt klart over 170mm og ikke lov i IPSC.

Da jeg kontakta dem om det, fikk jeg bare masse piss om "joda våre langmag er lov.. bla bla"

kort og godt, så kalte de meg en løgner.

 

I tillegg er det jo nettopp en på IPSC GV som kjøpte en SPS modified pistol. Den og alle som forhandleren fikk inn, var for store til boksen og ikke lov i Mod....

 

 

Så jeg ville ha kjøpt noe annet

 

Jeg har også ett langmag fra SPS, og det er godt innenfor IPSC reglene. Men jeg vet at de en stund solgte langmag som var for lange til IPSC, tror de var laget for USPSA

 

Leste også det med Modified pistolen. Det hørtes ikke bra ut, men det det ikke stod noe om(så vidt jeg kunne se) var om det var forhandleren som hadde bestemt hvilket sikte det var på den. SPS'er(Modified og Open) leveres i utgangspunktet uten sikter. Så her må man bestille det separat. Og det kan jo få konsekvenser i Modified :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg vet at de en stund solgte langmag som var for lange til IPSC, tror de var laget for USPSA

 

ja og hadde de sagt "beklager men vi har vist sendt feil magasin. Vi skal sende deg en ny basepad som gjøre magasinet lovlig" hadde det vært greit.

 

men ifølge dem var magasinet lovlig og jeg en tulling som ikke skjønte det. selv om det var rundt 171mm med original basebad (så tipper ja, at de har brukt USPSA 171,25mm gauge)

Link to comment
Share on other sites

Det er faste sikter ja, men de er frest inn i sleiden.Det er med andre ord mare å skru en skrue, ut med det gamle, og inn med det nye siktet, men trenger et som passer.. Jeg har sjekka med LPA sikter jeg hadde, men de passa ikke.

 

Et bilde forklarer mer enn tusen ord. Det høres ut som som noe som er installert i ettertid. Er det noe stempel eller navn på dette siktet eller?

Link to comment
Share on other sites

er så tungvindt å legge inn bilder her så..

Står ikke noe på siktet, jeg regnet med at det var orginalt

 

Ser slik ut:

http://www.twinpines.com.ph/bulm5government.jpg

 

Aaah, den kjenner jeg igjen. det er den Jerico Arms itroduserte da de kom på markedet med 1911'er Senere overtatt av Kimber.

 

De har vært smarte og tenkt at det skal være ganske greit å bytte med et BoMar eller lignende senere. Et par utfresninger foran og bak der gamle siktet sitter, så passer BoMar type rett i svalesporet, oala. og ja, boring og gjenging av høydejusterings skruen også da

 

Værre var det ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...