Jump to content

Beste hagle i middels prisklasse?


Sigurd2verud

Recommended Posts

Heisann, jeg skal hjelpe en kamerat med haglekjøp. Han skal ha en 12/76 o/u med utskiftbare choker og singel avtrekker. Prisklasse er ca 4000-8000.

 

Hva er alternativene?

Har vært innom Lanber Gyttorp, og det er jo et godt alternativ tippe jeg, ellers har vi også sett denne;

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ha ... 76-9002513

Merket har jeg ikke noe erfaring med, men den virker jo grei. Noen som har noen meninger om denne :?: .

Link to comment
Share on other sites

Star Baikal er en røff og robust hagle jeg selv har brukt og bruker.

Til den prisen er jeg veldig fornøyd. Skutt mange skudd.

Og de klikk jeg har hatt har kommet av fabrikasjonsfeil på patronene.

 

Har inntrykk av at hvis man skal skyte noen (en del) skudd med en lanber har den lett for å bli fort slærkete.

Dvs at den mister den stramme nye følelsen. Men det Gjelder nok en del andre hagler også (det blir forsåvidt Baikalen også). Men den har holdt seg bedre enn de fleste lanber haglene jeg har vært borti.

 

Hører at silma haglene visst nok skal være gode til den prisen.

Eller så kan man prøve å finne en brukt Browning B525 :) eller en beretta 682

Link to comment
Share on other sites

Hadde den første som kom inn i landet av Silma,kan hende de er blitt forbedret litt på,men hadde ikke tatt sjansen..mekanismen var problemet,avtrekkerhaker osv,spente ikke fjæran,fikk ikke avtrekk og mye tull.Han som kjøpte den fikk enda mer trøbbel..men som sagt:kan hende de er bedre i dag,da vi snakker 17år tilbake i tid..

Link to comment
Share on other sites

Hvilken Silma har/hadde du? Jeg har en Silma M80 Pointer som er laget for Legacysports international av Silma. Har gått 1000 skudd på lerduer + jakt, har fortsatt ikke slark noen steder.

 

Hva skjedde med hagla di?

 

Med 1000 skudd har du jo bare såvidt skutt med den, tror ikke man skal si så mye om kvaliteten på en hagle så tidlig.

Selv hadde jeg også valgt brukt Beretta enn ny hagle til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :D

 

En brukt beretta er jo et godt alternativ, er jo beretta-mann sjøl, og de børsene er det ikke noe å si på, får se om vi er heldige og finner en brukt.

 

Men vi har også funnet er sted hvor de har Lanber Gyttorp på tilbud til 5990,-, men er jo mange her som har dårlige erfaringer med den ser jeg? Synd egentlig da den virker som en god kandidat..

Link to comment
Share on other sites

Tråd starter får bare prøve seg frem.

Har inntrykk av at det alltid er noen som har problemer med et merke, uansett hvilket merke det er.

Slik vil fårkomme når ikke alt blir helt likt fra fabrikken. Misforstå meg rett.

Jeg personlig har ikke hatt lanber, men kjenner noen som har det. Og den var slærkete etter få skudd, 1-2000.

Dette er en lanber Baron, tror den heter det.

Han byttet fra en sabatti til lanber fordi han synes sabattin var no dritt. Noe mer vet jeg ikke for jeg ba ikke om utdypning.

 

Får man tak i en miroku i grei stand så har man nok fått en god børse.

Kan ikke komme på noen bakdeler med dette merket i slengen.

 

Lykke til! :)

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg en Lanber som er 12 år i år. Den har vært brukt flittig på både jakt og skytebane, og dette er en såkalt 2082 (billigste modellen med faste trangboringer og enkel avtrekker). Har vel byttet stifter en gang, utover det er den fremdeles like god. Riktignok har den fått vedlikehold i form av en puss og litt olje i ny og ne.

 

Når det gjelder hvilken hagle som er "best" kommer det an på mange faktorer. Hvilken hagle passer best til vedkommende? Har også en Beretta konkurransehagle, og liker Beretta veldig godt, men er ikke dermed sagt at den er best for alle.

 

Hvis man har litt tålmodighet og leter litt aktivt tror jeg, som andre nevner, at man kan få en flott brukthagle til den prisen. Man får nok mer for pengene enn man får ved kjøp av en ny hagle. Hvis valget skal falle på en ny ville jeg nok gått for en Lanber eller en Baikal.

Link to comment
Share on other sites

Baikalen fungere (synes jeg) veldig bra til den prisen.

Kjenner flere som har og har hatt en baikal ?eg har ikke h?annet enn skryt.

Jeg bruker min o/u Baikal til sj?l pga slitestyrken og at man kan ta sjangsen p?tsette den for litt hardt v?uten ?ekymre seg. Den gj?obben den uten at jeg har noen klager :)

 

Det er en billig og god l?ng til en evt f?e gangs kj? eller en som skal ha noe som holder!

Link to comment
Share on other sites

Har flere hagler, b? Sauer, Reminton og Baikal, ?et er dritt gode hagler. Har hatt ei ij 27 kj?i 1985, ?ar aldri hatt tull med den haglen. Sterkeste hagle som finst, p?inter rype jakt engang, mistet jeg den i en bratt helling p?karen, ?ant den igjen 300-400 meter lenger ned, etter en vill ferd ned fjellsiden. Bitte lite s?i kolben. Er ?nbefale. Har masse penger kj? du noe med mer sjel og finish i. For det finnes b? lettere og flottere hagler enn Baikal da, men da m?an betale for det. Men ser at finish`n i Baikal halger er kommet meget etter i ?, er igrunnen ikke s??t ?e p?Har enn?ilgode ??om noen som har hatt tull med Baikal hagler. H? tilstadig om hagler laget i div s?g ?europeiske land som b? sprekker og knekker tennstifter p?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...