Jump to content

Jaktdepotet Fauske. Våpen på avveie og underslag?


Salten

Recommended Posts

Vel, nå hadde jeg lagt ut den linken i tråden "nyheter i media", uten å komme med noen synsing om noenting.

Det meste som kan sies om denne saken er vel sagt allerede, og denne tråden stenges vel snart den også, for at det ikke skal skli ut her og....

Link to comment
Share on other sites

Har desverre ikke fått med meg at det har vært skrevet annet enn i papirutgavene og siden "noen" kjøper våpen på nett så ville jeg at disse også kunne få litt informasjon.

 

Det eneste jeg ville var at alle kunne rapportere til Politiet hvis de hadde kjøpt våpen fra ovennevnte butikk.

 

Her kan nok moderatorer styre som de vil.

 

Takk.

Link to comment
Share on other sites

Der Acidbrain prøver å si på en utagerende og sur måte er kammeret nå har hatt 2 tråder på temaet, begge er stengt intil videre på bakgrunn av utagerende og sur stemning.

 

 

-L-

 

 

Bare for å ha mitt på det tørre så er jeg ikke sur å grinete, tvert om jeg er en gla gutt :D:):D

men når sant skal sies så er folk meget raske med å dømme en hel butikk/kjede for at det er et dårlig eple, hvis alle de kunne tatt på seg brillene å sett litt ut i verden så hadde dem nok sett litt av hvert.

når det kommer til å handle hos JD så har min erfaring dær vært blandet og det jeg har lært av det er at jeg ikke bestiller noe hos dem som dem ikke har, for det tar lang tid..... hovedgrunnen til jeg handler der er at prisen er hyggelig og det er det som teller for meg. om karn som ekspiderer meg er en lassis det driter jeg i jeg får mine varer og går 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte for noen år siden en brukt rifle av en bosatt i Trondheim. Selger leverte inn papirer dagen etter salget var gjennomført.

 

6 mnd senere ringte jeg politiet og etterlyste våpenkort. Fikk beskjed om å vente litt til. 6 nye mnd gikk før jeg tok med blå del av søknaden og forlangte å få utskrevet våpenkort. Da måtte politiet innrømme at papirene mine var blitt mystisk borte.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk heller ikke våpenkort på en pistol jeg kjøpte i fjor sommer(JD Drammen). Etter en del masing på det lokale våpenkontoret fikk jeg utsendt et permanent våpenkort, da damen blei lei av meg og "skjærte igjennom". Tror nok at jeg hadde gått rundt med blålappen om jeg ikke hadde tatt tak i dette selv. fikk kortet for 14 dager siden

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte for noen år siden en brukt rifle av en bosatt i Trondheim. Selger leverte inn papirer dagen etter salget var gjennomført.

 

6 mnd senere ringte jeg politiet og etterlyste våpenkort. Fikk beskjed om å vente litt til. 6 nye mnd gikk før jeg tok med blå del av søknaden og forlangte å få utskrevet våpenkort. Da måtte politiet innrømme at papirene mine var blitt mystisk borte.... :roll:

 

 

Jeg har vært borte i ett avvik på mellom 30-40 våpen for en liten våpenbutikk i Sør-Trøndelag, altså mellom det som stod på butikkens liste og det som stod i STPOL sin liste. Og her vet jeg helt sikkert at butikken har levert inn papirene.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært borte i ett avvik på mellom 30-40 våpen for en liten våpenbutikk i Sør-Trøndelag, altså mellom det som stod på butikkens liste og det som stod i STPOL sin liste. Og her vet jeg helt sikkert at butikken har levert inn papirene.... :roll:

 

Politiet holder på med en ryddesjau i arkivene gjeldende våpen solgt i butikk nå. Her i Oppland skal det være ferdig den 1. mars, så det er sikkert samme frist i resten av landet også.

Link to comment
Share on other sites

Og er man sikker på at det er JD som har gjort feilen, og ikke at politiet har rotet bort papirene......

 

Du kan ringe til våpenkontoret i Drammen og spørre om de har motatt papirene fra JD. Våpenkontoret venter på papirene til alle våpen kjøpt etter 01.07.2009 hos JD, men er blitt fortalt at de blir levert neste uke. Etter det eg fekk beskjed om av en hyggelig dame på våpenkontoret i Drammen. Men's JD har fortalt at de leverer papirene i august måned!

Har større tiltro til dama på våpenkontoret enn JD i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Svært så hatsk du er mot JD Beagle...

Jeg tviler faktisk på JD bevist driver ulovlig, da alt av våpensalg skal leveres inn kvartalsvis. OM JD har lovet å levee noe vil jeg tippe det er snakk om kopier av ting som allerede er levert og har blitt "borte". I allefall er det en mulighet som du ser deg for god til å vurdere...

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en kombi hos JD i Drammen i begynnelsen av august, og prisen var absolutt konkurransedyktig :) Når jeg ikke hadde fått våpenkortet i november ringte jeg våpenkontoret hos politiet i Drammen. De hadde ikke fått noen papirer fra JD, og ved en sjekk i dataregistret kunne de se at min kombi fremdeles var registrert hos importøren (ikke JD)! Jeg dro inn til politikammeret i desember, og ga dem kopi av blålappen, pluss litt tilleggsopplysninger, og uka etter fikk jeg våpenkortet i posten. På politikammeret var de hyggelige og hjelpsomme hver gang jeg var i kontakt med dem :)

Link to comment
Share on other sites

Alle opplysninger om det tråden omhandler kan leses i avisene i området.

 

Når det er snakk om registrering av våpen, våpenkort osv er det ingen stor bombe at det er store feil i det sentrale registret. Registret inneholder alle de akkumulerte feil fra alle importører, detaljister, ansatte på våpenkontor og feil fra gamle lister ført hos de lokale distriktene.

 

Jobber sent om dagene med akkurat dette. Sjekk av gamle våpennr mot solgt og plomberte våpen helt tilbake til November 2003.

 

Av 70 våpen det er spørsmål etter som politiet fortsatt har registrert på Jaktdepotet har vi i løpet av de siste dagene funnet ca 45 som er rapportert solgt, rapportert plombert eller som aldri skulle vært der i første omgang fordi våpenet i utgangspunktet ikke var registreringspliktig.

 

Så på tross av at vi er forumets yndlings hatobjekt og hverken har styring på kunder, våpen, reklamasjoner og generelt er totalt fulle av F... om en skal tro mange av de som skriver i saker som omhandler oss, er det jammen et paradoks at vi har vesentlig mer kontroll på våpen og serienummer som har vært igjennom eget firma enn det politiet har :wink:

 

Det som har vært særdeles gledelig er alle som har tatt kontakt etter både oppslag i avisene og etter tråden her på forumet med opplysninger om det de har kjøpt slik at alle i den saken får papirene de skal ha. Og å få ryddet opp etter den ansatte der oppe er hovedprioritet en tid framover

Link to comment
Share on other sites

Hei Jaktdepotet AS :) tenkte bare benytte anledningen til å takke for at dere har en butikk på Fauske. Slike ting som står i avisa nå om dagen er aldri bra for noen part. men hos JD på Fauske har iallefall jeg følt meg velkommen og fått god hjelp, og jeg kommer tilbake dit selv om det er lengre enn til Bodø.

Link to comment
Share on other sites

 

Du kan ringe til våpenkontoret i Drammen og spørre om de har motatt papirene fra JD. Våpenkontoret venter på papirene til alle våpen kjøpt etter 01.07.2009 hos JD, men er blitt fortalt at de blir levert neste uke. Etter det eg fekk beskjed om av en hyggelig dame på våpenkontoret i Drammen. Men's JD har fortalt at de leverer papirene i august måned!

Har større tiltro til dama på våpenkontoret enn JD i denne saken.

 

Hva om JD har levert papirene til politiet, men det er de som har rotet de vekk.... Det er det som har skjedd i Trondheim. Alt er ikke 100% under kontroll i de forskjellige politikammrene eller.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet flere ganger på JD i Fauske og har bare gode erfaringer :D

De har best utvalg og best pris her i distriktet. Jeg vil fortsatt bruke dem :D

 

Fikk forøvrig en hyggelig tlf fra JD Drammen der de sjekket opp detaljer rundt mine våpen kjøp/salg og betaling. Håper de får ryddet raskt opp i dette for alle som har vært uheldige. Jeg kan ikke se at hverken JD eller andre forretninger kan garantere seg 100% mot uredelige ansatte. Denne svindelen kunne jo aldri lykkes uansett på lang sikt. Kjempe lurt :roll:

Link to comment
Share on other sites

jeg kommer tilbake dit selv om det er lengre enn til Bodø.

 

Hvor har du tenkt å kjøpe noe i Bodø?

Privat? G-sport(2 våpen,5000 joggeslo og 1000 par ski og ikke et gram kuler eller krutt til hyggelige priser)?

kjører selv de 6 milene til Fauske for å handle/myse, men det er ganske rart at en by som Bodø ikke har en våpensjappe når her er 45000 innbyggere, Dette burde noen gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Varg. At våpenkort kan ta tid er nok ikke alltid butikkens skyld. Jeg skal love deg at politiet til tider kan være treige med å lage og sende dem ut.

 

Jeg for min del er veldig fornøyd med å ha jaktdepotet i nærheten, og har heller aldri opplevd problemer..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...