Jump to content

Patronene klikker!


Veivisaren

Recommended Posts

Jeg skulle ut å skyte inn rifla (kimber cal. 308 ), etter å ha fått meg nytt kikkertsikte. Har også kjøpt 150 nye nato- skudd. Første skuddet gikk bra. Deretter klikket de 5 neste patronene. Er det tennstften i rifla som er problemet eller skuddene? Har ikke hatt noe problemer med det tidligere, men da har jeg brukt andre skudd.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke noe ukjent problem at 7,62x51 Nato patroner kan klikke i moderne jaktrifler kamret for 308 win... Innbiller meg at jeg har hørt at hettene i Nato-ammunisjonen er hardere enn i vanlige "sivile" patroner. Jeg hadde selv tidligere en ombygget mauser som aldri hadde problemer med klikk med denne ammoen, mens andre ofte opplevde at de bare klikket.. Som regel løste det seg ved å spenne børsa på nytt, men det er jo ikke ideelt...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har to tikka'er, begge to smeller av Nato helt fint. Aldri vært borti Tikka-klikk med nato, faktisk. Bare for å avkrefte noe av de ondsinnede ryktene fremsatt ovenfor. :mrgreen:

 

Stemmer nok at hettene er litt hardere enn i sivil ammo, har hørt det har blitt sagt at dette er for at det skal være trygt i f.eks MG... Mulig det er noe i det.

Link to comment
Share on other sites

ha du sjekka tennstiften?

hadde noe lignende problem men dette var med hagla

fikk ofte klikk men trodde det var pga elendig ammo fra s&b

helt til den plutselig en dag knakk :?

bytta tennstift å da smalt alt :)

var bare en tanke som slo meg.

har mange kompiser som bruker nato uten problem

har aldri hørt om noen andre som har det problemet heller

 

men vis børsa smeller av andre typer ammo så

er det vel kansje ikke det :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...