Jump to content

NY: Søplekammeret eller Fjortiskammeret


H. Nilsen

Recommended Posts

viewtopic.php?f=28&t=3123

 

Hvorfor ble denne stengt? Fyren har ikke akkurat en god formulering, men inni der ligger det et godt poeng. Alle tråder - inklusive de som ligger i Off Topic - kommer med på venstresiden. Det er støyende, og drar oppmerksomheten bort fra seriøse tråder.

 

Hvorfor er noen av dere moderatorer så enormt triggerhappy, forstår ikke hvorfor den første tråden ble stengt? Superkreftene deres skal dere nok ha lenge, så ingen hast med å bruke dem :lol:

Link to comment
Share on other sites

http://kammeret.no/viewtopic.php?f=28&t=3123

 

Hvorfor ble denne stengt? Fyren har ikke akkurat en god formulering, men inni der ligger det et godt poeng. Alle tråder - inklusive de som ligger i Off Topic - kommer med på venstresiden. Det er støyende, og drar oppmerksomheten bort fra seriøse tråder.

 

Hvorfor er noen av dere moderatorer så enormt triggerhappy, forstår ikke hvorfor den første tråden ble stengt? Superkreftene deres skal dere nok ha lenge, så ingen hast med å bruke dem :lol:

 

Kan dere ikke se og kutte ut dette tullet da, du bidrar jo selv, les hva du skriver, så skjønner du hvorfor

Link to comment
Share on other sites

http://kammeret.no/viewtopic.php?f=28&t=3123

 

Hvorfor ble denne stengt? Fyren har ikke akkurat en god formulering, men inni der ligger det et godt poeng. Alle tråder - inklusive de som ligger i Off Topic - kommer med på venstresiden. Det er støyende, og drar oppmerksomheten bort fra seriøse tråder.

 

Hvorfor er noen av dere moderatorer så enormt triggerhappy, forstår ikke hvorfor den første tråden ble stengt? Superkreftene deres skal dere nok ha lenge, så ingen hast med å bruke dem :lol:

 

Kan dere ikke se og kutte ut dette tullet da, du bidrar jo selv, les hva du skriver, så skjønner du hvorfor

Du forstår ikke hva jeg skriver. De ordene dine kan du bare spise.

 

Enkelte ting egner seg ikke i hurtigmenyen til venstre, det var det fyren mente. Og i stedet for å bry seg med det, så stenges tråden. Jeg synes det er litt problematisk at det skjer ofte og uten særlig god grunn, men det er ikke mitt bord å styre retningslinjene siden jeg ikke er moderator/styremedlem; Var derimot ikke klar over at det ikke var lov å si ifra.

 

Og når jeg sier ifra om at OT-ting havner i venstremenyen så bidrar jeg til problemet? Please.

Link to comment
Share on other sites

Når det blir munnhuggeri har det en tendens til å utarte seg til det negative, det er ingen tjent med, Tror ikke moderatorene her sletter innlegg om det ikke er en grunn for det..

 

Hvis man ikke forstår hva du skriver, så må du skrive i ett tydligere språk, det er noen her som begynner å bli gamle, og dysleksien har ikke bedret deg skjønner du

Link to comment
Share on other sites

Er enig med dere i at søppla bør holdes på et minimum, og moderatorene forsøker å gjøre en god jobb her, og det er bra. Heldigvis er "fjortis-faktoren" betydelig lavere her inne enn på SL, og det er også bra. Vil imidlertid annmode moderatorene om å tenke seg om før de sender pm til folk om skrivefeil, eller innlegg som er litt dårlig formulert! Husk at ikke alle er like flinke til å skrive, og kanksje tom. har dysleksi. Takhøyden her inne bør være såpass høy at det også er rom for alle, også de som ikke er "professor" i norsk. Jeg vet dere mener bra, men hvis det blir mer av dette så kan dette bli et "sosseforum" som enkelte ikke vil besøke og det hadde vært synd, da man kan ha mye bra å komme med innen skyting og det vi diskuterer her inne, uten å være "kretsmester" i rettskrivning.

Link to comment
Share on other sites

Så dette er et forslag om å ikke ha tråder fra Off Topic i lista over aktive filer, eller? Hvis det er temaet, så går det vel an å bare si det da, rett og slett? Mulig jeg bommet på hva temaet var her?

Bent

Ut i fra det opprinnelige emnet fra forrige tråd så var det sånt jeg skjønte det ;-) Ikke akkurat forbilledlig skrevet - av verken han eller meg.

 

Hvis venstremenyen tar bort OT (og kanskje Forslagskassen?) så tror jeg at seriøse emner kommer mye mer frem i lyset :-) OT bør kanskje ha en veldig høy terskel for moderering (type personangrep og trakassering?), og da er det kanskje greit å ta den bort fra menyen..

Link to comment
Share on other sites

Hvis venstremenyen tar bort OT (og kanskje Forslagskassen?) så tror jeg at seriøse emner kommer mye mer frem i lyset :-) OT bør kanskje ha en veldig høy terskel for moderering (type personangrep og trakassering?), og da er det kanskje greit å ta den bort fra menyen..

 

Er enig med deg ang. OT, men jeg syns da at Forslagskassen skal komme opp på venstremenyen. Er jo lite vits å komme med forslag og forbedringer hvis ingen leser eller ser dem!

 

 

Peace

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Som opprinnelig trådstarter til "Søplekammeret eller Fjortiskammeret" så legger jeg meg egentlig flat for kritikk og moderatorens beslutning om å stenge tråden. Innlegget mitt var nok litt surt, men det viktigste, det kom alt for tidlig. Ting har ikke utartet på Kammeret slik som det til tider gjorde på Sluttstykke, og jeg burde i alle fall ventet til det eventuelt skjedde.

 

Følgelig, unnskyld til de som følte seg truffet, det var ubetenksomt gjort fra min side.

 

gundergerson

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger meg egentlig ikke opp i hvordan forumet drives, innser gjerne at det kan være *bra* at ting fjernes eller rettes en GOD del på, når de er skrevet i opphisselse eller bare som et tankespinn i øyeblikket.

 

Det er imidlertid EN SAK moderatorene bør se nærmere på: speilet. En kan ikke samtidig være aktiv debattant med sterke meninger OG bruke moderatorknappen mot debattanter man er uenige med.

 

Da må man foreta et valg: enten er en aktiv debattant på forumet eller moderator. Poacher trekkes fram fra SL. Jeg er meget imponert over den måten ha takla utfordringene på SL på, på slutten, spesielt i perioden da endel forumflyktninger spilte en negativ rolle.

 

Vi husker jo også endel utspill helt åpenbart posta i godt bedugget tilstand seint på natt i weekendene når det sto på som verst. Poacher klarte å styre klar av det meste uten å bli alt for mye uvenner med noen.

 

Hans kollega også forresten, som ser ut til å få samme skjebne som Carrera i super-tenor trioen "taht other Guy": de klarte å styre skuta såpass at den godt kunne ha seilt videre den dag i dag, og de gjorde det UTEN å tvinge folk med andre meninger i kne med moderasjon, men med fornuftige argumenter.

 

Det er dessverre en viss mangel på det her - jeg skriver det på kontoen for manglende erfaring hos moderatorene og forventer at det både blir adrressert internt og at det går seg til med en smule erfaring.

Link to comment
Share on other sites

En kan ikke samtidig være aktiv debattant med sterke meninger OG bruke moderatorknappen mot debattanter man er uenige med.

Det er blant annet derfor vi har flere moderatorer.

 

Jeg ser ingen problemer med å ha sterke meninger, være moderator OG moderere når det forekommer regelbrudd - selv om man som moderator deltar i den aktuelle tråden. Regelbrudd er regelbrudd - punktum.

 

Men, noen konkrete eksempler på det du mener hadde vært flott.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er noen av dere moderatorer så enormt triggerhappy, forstår ikke hvorfor den første tråden ble stengt? Superkreftene deres skal dere nok ha lenge, så ingen hast med å bruke dem :lol:

 

Er det meg du sikter til hva gjelder "triggerhappy"? :shock:

Har etter det å mene selv, ganske så stor takhøyde. Skjønte du ikke hva jeg forklarte i den tråden?

Les OT, enkelte av de trådene der er faktisk relevant for forumet her. Bla "Blokkering av uønskede medlemmer hva gjelder pm."

Igjen det er bare ikke å åpne de trådene. Sånn er situasjonen så lenge ot trådene kommer frem på menyen til venstre.

 

@ Keith, fint om du kunne ramse opp eksempler og ikke bare lire ut :|

Link to comment
Share on other sites

Det er imidlertid EN SAK moderatorene bør se nærmere på: speilet. En kan ikke samtidig være aktiv debattant med sterke meninger OG bruke moderatorknappen mot debattanter man er uenige med.

 

Da må man foreta et valg: enten er en aktiv debattant på forumet eller moderator.

 

Ja og nei.

 

Først nei:

Nei, vi vil ikke ha moderatorer som ikke er aktive brukere og debattanter. Når jeg takket ja til stillingen var det ikke fordi jeg hadde noe stort behov for makt, det var fordi jeg føler sterkt for dette stedet og ble spurt om jeg ville hjelpe til. Nettopp fordi jeg føler sterkt for både jakt, skyting og dette forumet mener jeg at jeg er i en god posisjon til å gjøre en god jobb som moderator. Uten mulighet til å delta her vil jeg rett og slett ikke ha noen grunn til å være her, og da ville jeg også blitt en dårlig moderator. Tenk deg en Mod som ikke har spesiell interesse av stedet eller kunnskap om det vi diskuterer, hvordan skulle det gått?

 

Så ja:

Ja, som moderator er fallhøyden stor. Og man kan ikke bære mer enn en hatt av gangen. Hvis man deltar aktivt i en opphetet tråd må man være svært forsiktig med å moderere, og det har også skjedd mer enn en gang at moderatorer ber andre om å se på en sak fordi de selv føler seg inhabile. Føler man at en moderator blander rollene på en uheldig måte så er det bare å gi beskjed til oss andre, da tar vi saken opp til vurdering i fellesskap.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Alle tråder - inklusive de som ligger i Off Topic - kommer med på venstresiden. Det er støyende, og drar oppmerksomheten bort fra seriøse tråder.

 

Da er tråder fra OT og kjøp/salg fjernet fra listen. :D

 

Hvis ikke kjøp og salg tråden kan synes på venstre siden, da gidder ikke jeg å legge inn annonser om jaktreiser til fjern og nær, da får man jo gå rundt i sin sterile ørken..

Kan ikke fatte og begripe hva slags støy denne utgjør, det høres mere ut som en GGG

 

Jeg har satt på etikett på MIN postkasse "reklame nei takk", men det betyr ikke at posten Norge slutter å bære med seg reklamen

Link to comment
Share on other sites

Faren vil bli at når humoren i off topic ikke synes lenger, og kjøp og salg annonsene blir lite synlige for den vanlige bruker, da blir forumet så tørt og kjedelig at ferre gidder å lese innlegg og delta i debattene.

 

Tror dere Kjell Arnjot Wiik som programleder i debattprogram på TV ville fenget like bra i dag som han gjorde i 1969 uten og endre seg, nei ikke i det hele tatt. Det er vel den veien Kammeret vil gå også om ikke taket løftes noe høyere. Kanskje man skulle stemme, er det ikke bruker/medlemsstyrt forum, da må vel medlemmenes stemme høres, ikke sant, eller er det noen få personers lille sfære med brukernes alibi

 

Det er vel snart på tide med en generalforsamling er det ikke? Forumet har vokst seg stort og da er det vel på tide å formsette ideen med brukerstyrt ideologi, gjennom lovlige valg og vedtatte vedtekter...

Link to comment
Share on other sites

Det er ingenting som ikke kan gjøres om - kjøp og salg kan legges inn igjen dersom det trengs, men jeg lener meg på styret og deres ønsker. Det er ikke veldig tidkrevende for meg å legge kjøp og salg tilbake på venstresiden :-)

 

Brukerstyrt forum betyr vel gjerne at styret skal være valgt inn av brukerne, og ikke være avhengig av en enkeltperson slik vi alle ble rammet av når sluttstykket.com tok farvel med verden.

 

Såvidt jeg forstår er styret høyst påvirkelig av brukerne, og hvem som helst kan ytre ønske om arbeid i styret. Foreslår at noen derfra tar henvendelsen på alvor. Erfaringene fra sluttstykket var jo at annonsørene fikk et privilegium ved å kunne legge inn kjøp og salg i forumet, i stedet for i annonsene. Det fungerte veldig bra. Folk som er på jakt etter eller skal selge noe kan gå inn på de aktuelle forumene og titte.

 

Kammeret er jo en registrert organisasjon nå, og det vil bli styrt som det.

Link to comment
Share on other sites

Hei hansen de luxe

 

Jeg tror dere gjør en feil når dere fjerner "off topic" fra listen til venstre. "Off topic" er mer enn bare slarv og fjortisrør, det er her de ikke-tekniske trådene havner, som for eksempel om historiske evner. Nå forsvinner slikt i den store bøtta og det som blir igjen er de tekniske og tørre greiene om hvilke kalibre som er best på bokfink og hvor mange gram krutt det er plass til i en hylse.

 

Det er godt mulig at dere har tenkt at Kammeret bare skal være om våpen og mål for våpenet, men jeg synes skytterens interesser er minst like viktige.

 

gg

 

PS. Det er ingen fra styret som kommenterer om ideen om et historiekammer er en god eller dårlig ide. Hvorfor ikke?

Link to comment
Share on other sites

Off-topic skal i all forstand være ting som ikke hører hjemme. Det er kanskje bedre å finne andre steder for å plassere emner som faktisk er av interesse? Jeg ser også det at tulletråder ikke er det samme som tråder uten relevans for vår interesse. Hobbykammeret kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening er at det er helt topp å få vekk Off-Topic og kjøp/salg fra venstre kanten.

Off-Topic sier seg jo selv, det er tråder som er Off-Topic :wink:

 

Kjøp/salg tar unødvendig plass i siste innlegg når det er mange som skal kjøpe/selge. Er det det du skal se etter så har man jo også finn.no :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg må si meg litt enig med Poacher her selv om jeg i utgangspunktet likte at OT ble visst i margen. Kanskje noe annet når antall brukere øker og temar rundt tekniske spørsmål tiltar.

 

Skal alltids klare å gå inn på kjøp/salg sidene jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...