Jump to content

Langhold i Grenland


General8

Recommended Posts

Dere må nok regne med å kjøre en liten tur. Det finnes bane og miljø på Kongsberg. Vet ikke om dette er de nærmeste for dere, men de er jo ikke så langt unna.

Litt langt for å trene og bli god, men det hender jeg er på hengsvann. Regner med det var banen du tenkte på.

Jeg har fri tilgang på en 200 meter. Trenger vel kanskje ikke noe annet for å øve litt, men må jo prøve seg på 1000+ med jevne mellomrom.

 

Skyter du langhold? Mulig å prøve/ lære litt? Jeg betaler selvsagt ammo og holder pølser. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter ikke langhold selv enda, men er i gang med å tenke i de baner.... :)

 

Å skyte på 100m eller 200m er selvfølgelig alltid god trening. Det viktigste ved å komme seg til en bane med langt hold er jo å se i praksis hvordan kulebanen blir på din børse, selv om du kan komme nærme ved hjelp av balistikk programmet på pc. Når du vet dette, så er det klart moro å se hva du klarer på lange hold!

Link to comment
Share on other sites

Det er flere i Grenland som kunne tenke seg litt langhold !!!

 

Har ikke skutt noe langhold før, å snakke om, men interessen er der.

Problemet er jo som vanlig at tiden ikke strekker til. Jobb og småunger tar all tid. Da blir Hengsvann et stykke unna.

Dog med et miljø og ikke minst en bane i nærheten ville muligheten være større for å kunne få til noe.

 

Venter i spenning :)

Vi kan ihverfall gå ut å ta en øl av og til og juge om langhold :mrgreen::oops::roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jaaaa !

 

Langhold i grenland hadde vært snakks. lengste holdet jeg har tilgjengelig her i grenland er 100 meter. og det bare hvis jeg spør de på nabo banen pent.

 

45-70 på langhold?? :shock:

 

Er da ikke no galt med det? eller? :P mangler fortsatt en kikkert da .. ikke enkelt å få tak i til rifla mi.

De har en på midway så da er det bare å begynne å spare :P

 

Prøvde meg på 650 meteren på hollabanen uten tabell og med tangsikte ifjor .. nærmeste jeg kom etter litt stilling var en halvmeter til sida og litt oppafor.

mao rein gjetting på innstillingen av sikte:P

 

så, hvis noen sitter på en bane i grenland med litt hold (200+ M) og vil dele med seg .. send meg en pm! ^^

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

halla

 

regnet med du ville prøve rifla di på litt større avstand hehe

var ikke den rifla di datidens flotteste til (langhold skyting )

eller tar jeg helt feil ?

har du bilde av rifla å legge ut her da ?

 

bli det tur til bane 200m + er jeg med helt klart ...

 

Jaaaa !

 

Langhold i grenland hadde vært snakks. lengste holdet jeg har tilgjengelig her i grenland er 100 meter. og det bare hvis jeg spør de på nabo banen pent.

 

45-70 på langhold?? :shock:

 

Er da ikke no galt med det? eller? :P mangler fortsatt en kikkert da .. ikke enkelt å få tak i til rifla mi.

De har en på midway så da er det bare å begynne å spare :P

 

Prøvde meg på 650 meteren på hollabanen uten tabell og med tangsikte ifjor .. nærmeste jeg kom etter litt stilling var en halvmeter til sida og litt oppafor.

mao rein gjetting på innstillingen av sikte:P

 

så, hvis noen sitter på en bane i grenland med litt hold (200+ M) og vil dele med seg .. send meg en pm! ^^

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Få samlet interesserte, så kan vi avtale et tidspunkt for å møtes. 180 kr/året og det kan skytes ut til 650 meter på Hollabanen. Ut til 410 m kan det skytes 6 dager i uka. Når det gjelder de aller lengste holda, må det defineres noen kjøreregler.

 

Jeg tar dere i mot, kanskje blir vi mange nok til å etablere en egen langholdsgruppe. Vil imidlertid ikke være den som "drar" aktiviteten.

 

For de som ikke kjenner Hollabanen, kan det nevnes at den ligger på Ulefoss.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...