Jump to content

MIL - MIL kikkertsikte?


sirhitalot

Recommended Posts

5000 kroner (870dollar) i statene, og ha høy forstørrelse, feks. 5-20x50 el 6-24x50 etc...

Da tror jeg du kan risikere å få en tilbakemelding om at det er "taktisk" vare, og at de ikke har lov til å eksportere. Var den beskjeden jeg fikk i hvertfall når jeg forsøkte å bestille et slikt.

Men det kan jo variere litt fra leverandør til leverandør.

 

Jeg hadde satset på å handle i fra UK i så fall, alt er mye enklere der. :)

Link to comment
Share on other sites

Om du skal sette siktet på på a-bolten din så bør du tenke grundig gjennom hvor stort det er. Jeg har en Falcon Menace 4-14x44 FFP og hadde det stående på en standard a-bolt stalker en liten stund. Siktet var jo nesten større enn rifla.. Har det nå på en sauer 200 str og der "passer" det bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hei. håper det går bra å låne tråden til et kjapt spørsmål.

 

Jeg er på jakt etter sikte i samme prisklasse og lurer på hvor viktig det er med parallakse justering ved langholdsskyting? Fungerer det det godt nok uten parallakse for en som bare skyter for morro og av og til?

 

Mads

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
I en slik prisklasse hadde jeg vurdert MIL/MOA kombinasjonen. Det er først på andreskuddet MIL/MIL betaler seg.

Tenkte jeg kunne legge inn lenke til filmen du laget om hvordan gjøre det beste ut av en MIL/MOA miks for andre som søker opp denne tråden: Langholdsfilmen blog 6, MIL MOA miks.

 

Nå er det vel ikke alle kikkerter dette går så greit på?

 

Min har justeringstårn med omkrets på ca. 88mm, og der får jeg plass til å merke av ca. 3,5 MIL tror jeg. Det er litt problematisk, eller har jeg strøket i matte nå? Er det ikke greit at omkretsen går opp slik at man får merket av f.eks akkurat 4 MIL og så kan man telle videre på neste omdreining?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...