Jump to content

Kjære alle jakt- og skyteinteresserte!


Morten Vinje

Recommended Posts

I lys av Sluttstykkets bortgang, føler vi at det er nødvendig med litt informasjon til nye og "gamle" brukere av Kammeret. For fire og en halv måned siden ble Kammeret opprettet som et alternativ til Sluttstykket, for å tilføre en del dimensjoner enkelte av oss har savnet. Det har aldri vært tanken for noen av oss som opprettet Kammeret at det skulle være en konkurrent til Sluttstykket, eller at det skulle kreves at man enten holdt seg til det ene eller det andre. Helt til Sluttstykket ble tatt ned har flere fra både styre og moderatorkorpset på Kammeret vært aktive deltakere også på Sluttstykket, og dette har hele tiden vært tanken også; alle skal selvfølgelig stå fritt til å velge hvor de vil ferdes. Vi ble tatt på senga da Sluttstykket plutselig ble tatt ned - det kom mildt sagt som en overraskelse på oss, men vi klarte visst å stable oss på beina likevel.

 

Forumet Kammeret har aldri hatt som intensjon å bli størst eller enerådende - og det gjelder fremdeles nå som Sluttstykket er borte. Vi har derimot tatt mål av oss på å bli skikkelig gode på det vi driver med, og har så langt valgt å fokusere på det som handler om og nært tilstøter jakt og skyting. I tillegg til dette ønsker vi å ha det trivelig her inne. For at det skal være mulig, tror vi det eneste saliggjørende er å ha døra på vid vegg - åpen for alle som ønsker å være her. Ingen som velger å bruke Kammeret skal graderes etter fartstid her eller på andre fora, mengden de poster eller hva de kan. Alle som gidder å tenke over det, forstår at et levende samfunn ikke bare kan bestå av de som kan svare, for uten spørsmål finnes heller ingen behov for kunnskap. Spørsmål og svar blir meningsløse uten hverandre.

 

Det vi prøver å si er at alle brukere av et forum er like mye verdt, og at Kammeret ble opprettet for alle som ønsker å være her, enten de vil lese, spørre, svare, rett og slett bare hygge seg, eller en blanding av alt sammen - uavhengig av andre fora de frekventerer, kunnskapsnivå eller interesse innenfor skyting og/eller jakt. Kammeret antar vi i stor del består av forhenværende sluttstykkere, og det ble opprettet av sluttstykkere. At vi derfor ønsker våre sluttstykkesøstre- og brødre velkomne hit, er like selvfølgelig som det at vi er her selv.

 

Vi registrerer med glede alt skrytet vi får for forumet - det er bestandig hyggelig å få anerkjennelse for å være på rett vei, så hjertelig takk for det. I den sammenhengen ønsker vi å fremheve at det å opprette et forum og drifte det er en teknisk oppgave, som flere er i stand til å klare. Det er strengt tatt ingen heksekunst, selv om det tidvis er mye arbeid. Men det å levere et innhold med så høyt faglig nivå, egenart og trivsel som det som så langt har vært gjennomgangstonen her, er helt og holdent brukernes fortjeneste - ingen andres. Et forum er aldri bedre enn brukerne, og uten disse er det hele verdiløst. Derfor vil vi få takke alle som så langt har bidratt til at Kammeret så langt har blitt det det er, og ikke minst alle nyinnmeldte som velger å bli med oss. Vi er sikre på at det beste ligger foran oss, og ser frem til fortsettelsen.

 

Hjertelig velkommen alle sammen, gamle som nye. Måtte vi alle få det trivelig her, og sammen gjøre forumet til en uutømmelig kilde av kunnskap og trivsel. Ta for dere og gi tilbake - tenk litt over at den i dine øyne minst betydningsfulle kunnskap, ofte kan være en juvel for den som ikke har den.

 

 

Med hilsen styret og moderatorer.

Link to comment
Share on other sites

Bra og høre - og jeg tror de her blir fint sted for alle med så mange som passer på.

De blir mer som Sluttstykke i begynelsen og vi for håpe de blir sån for de er alle best med.

Så takk til dere som oppnet Kammeret.no :D

Og til dere alle la oss få de bra og uten for mye dritt osv og hjelpe så vi for en ny storstue :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vil bare benytte anledningen til å takke alle moderatorer og ellers folk i styret for at dere tar jobben med kammeret. Uten dere hadde vi ikke hatt et slikt forum. Dere gjør en kjempejobb. Og ja, vi er nok mange som er mer avhengig av forumet enn vi ellers tror, særlig etter at sluttstykket ble lagt ned. For min egen del har kammeret blitt et høgdepunkt før dagen starter men også senere på dagen.

 

Tusen takk for jobben dere gjør! :)

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg fra styreleder !

Du sier at brukerne er de viktigste osv. Det er selvfølgelig riktig, men det at vi har mange moderatorer ,at de er samstemte og at moderering skjer i en voksen, bestemt men hyggelig tone , er med å skape den gode atmosfæren her inne. Det kjennes trygt å være her som bruker og da blir automatisk terskelen lavere for hva jeg vil komme med av både kunnskap og spørsmål. Det er i denne ånden forumet blir et slikt godt sted å være ! Jeg har bare en ting å si :

 

"HALD FRAM SOM DU STEMNAR!"

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for initiativ og innsats Morten og dere andre mod'ere. synd at vår kjære stykke er lagt ned, men det er jo som du sier kun et domenenavn, det er brukerne som er forumet. Og nå er vi visst her alle samme snart :lol:

Nå gleder jeg meg enda mer til kammerstevne 2008, så vi kan treffes i RL, skyte mye, tafse på våpen og servere kvalitetsskrøner! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Helt til Sluttstykket ble tatt ned har flere fra både styre og moderatorkorpset på Kammeret vært aktive deltakere også på Sluttstykket, og dette har hele tiden vært tanken også; alle skal selvfølgelig stå fritt til å velge hvor de vil ferdes.

 

..og med tanke på at enkelte lett paranoide ordonanister bidro sterkt til uhyggesstemningen som bredte seg på SL da TJ kunngjorde salget både gjennom negative innlegg og sletting av bokstavelig talt 1000-vis av innlegg henger vel ikke dette helt på greip..

 

Selv postet jeg en tråd her på Kammeret under nicket Aya xxv om hva jeg skulle gjøre DERSOM jeg ønsket å slette meg som bruker da jeg savner endel info om hvilke som styrer Kammeret. Resultatet ble at jeg ble slettet som bruker i løpet av noen minutter og tråden ble også slettet... Slå den!

Jeg blir sikkert slettet nå også, men who cares..

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg en av de som valgte å holde seg på Sluttstykke til den bitre slutt i håp om at ting skulle ordne seg.

Jeg følte at jeg brukte såpass mye tid og krefter der borte at det ikke var så mye igjen for et annet forum.

Nå viste det seg til slutt at skuta ikke bar, så det er veldig greit at det allerede fantes en godt etablert lekegrind.

Synd at alt vi skrev der borte ligger utilgjengelig.

Det var en utrolig database av kunnskap.

Jeg var med på Sluttstykke helt fra den spede begynnelse og har startet på ny etter forumcrash, og nå er det på´n igjen.

Vi får riste frustrasjonen av oss, brette opp skjorteermene og gå på med krum hals, så går det nok riktig fint her inne.

Link to comment
Share on other sites

..og med tanke på at enkelte lett paranoide ordonanister bidro sterkt til uhyggesstemningen som bredte seg på SL da TJ kunngjorde salget både gjennom negative innlegg og sletting av bokstavelig talt 1000-vis av innlegg henger vel ikke dette helt på greip..

 

Jeg synes vi kan la det som skjedde på SL forbli på SL.

 

Men hvilke andre forum man velger å frekventere har vi aldri lagt oss borti, og det vil vi heller aldri gjøre. Det eneste vi krever er at når man følger Kammerets regler når man er her. Så enkelt er det.

 

Selv postet jeg en tråd her på Kammeret under nicket Aya xxv om hva jeg skulle gjøre DERSOM jeg ønsket å slette meg som bruker da jeg savner endel info om hvilke som styrer Kammeret. Resultatet ble at jeg ble slettet som bruker i løpet av noen minutter og tråden ble også slettet... Slå den!

 

Her kan sikkert noen av de andre komme med mer info, men etter det jeg forstod var det en ren misforståelse. Meldingen din ble oppfattet som et ønske om å bli slettet, og det ble gjort. Vi var kanskje litt raskt ute der, men det var ikke ment som noen straff. Ved en evt reaksjon vil det først bli gitt en begrunnet advarsel, videre overtramp kan medføre en karanteneperiode. Ingen blir slettet slik som straff.

 

PS: Nederst på alle sider ligger linken Forumledelse, bruk den neste gang du lurer på noe :wink:

 

Jeg blir sikkert slettet nå også, men who cares..

 

Nix.

Link to comment
Share on other sites

Selv postet jeg en tråd her på Kammeret under nicket Aya xxv om hva jeg skulle gjøre DERSOM jeg ønsket å slette meg som bruker da jeg savner endel info om hvilke som styrer Kammeret. Resultatet ble at jeg ble slettet som bruker i løpet av noen minutter og tråden ble også slettet... Slå den!

Jeg blir sikkert slettet nå også, men who cares..

Men du fant veien raskt tilbake. Så fikk du en ny velkomsthilsen av Jaktlykke, din heldiggris. :mrgreen:

 

Når det gjelder den tråden din hvor du hadde ønsker om å bli slettet, så svarte jeg raskt på den tråden.

Jeg skrev noe slikt som dette:

"Vi prøver å etterleve medlemmenes ønsker så godt vi kan, og hvis du som bruker ønsker å bli slettet, så kan du selvsagt få lov til det. Det tar admin seg av.

Er du over gjennomsnittet interessert i jakt og våpen, så er du hjertelig velkommen til å kikke innom ved serere anledninger"

Alle vi i drift på forumet som så innlegget ditt forsto deg som at du ønsket å bli slettet. Når da din profil ble slettet ganske raskt, som du selv påpeker, så ble også innlegget ditt borte.

Dermed så sto jeg øverst i din tråd med headingen "Hvordan bli slettet som bruker" eller noe i den duren.

Skjønner du nå hvorfor tråden ble tatt av plakaten? :wink:

 

Jeg oppfordrer ikke medlemmene våre til å slettes heller... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...