Jump to content

Ammunisjon via posten??


Ustu'n

Recommended Posts

Jaktdepotet sender ammunisjon, om det er med posten eller ikke er igrunn knekkende likegyldig.

 

 

Fra deres katalog:

 

 

Vi har meget gunstige fraktpriser på

ammunisjon. Spar tusenlapper!

30kg Drammen-Bergen (minstetakst)..........................................................350,-

30kg Drammen – Trondheim..........................................................................400,-

30kg Drammen – Tromsø...............................................................................670,-

 

 

Om prisene stemmer vet jeg ingenting om, dette bør sjekkes med Jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

Linjegods, som nå vistnok heter Schenker, og NorCargo, som vistnok nå heter Bring, er vel de transportørene som i hovedsak brukes til å sende ammunisjon.

 

Så lenge de får betalt for å frakte det, frakter de det hvor det måtte være. Til og med i hele landet :)

Link to comment
Share on other sites

De fleste plasser jeg har sett står det "sender ikke ammunisjon i posten" osv osv..

det er fordi det ikke er lov å sende ammunisjon med posten.

 

 

Jo det er vel lov det. "posten", bruk Bring/Linjegods osv som noen over beskriver..

 

Noen som vet om flere enn jaktdepotet som sender ut ammunisjon? (JA LOVLIG, om noen skulle være så freidige å sende meg PM igjen for å fortelle meg at dette ekke lov, bla bla bla)

Link to comment
Share on other sites

De fleste plasser jeg har sett står det "sender ikke ammunisjon i posten" osv osv..

det er fordi det ikke er lov å sende ammunisjon med posten.

 

 

Jo det er vel lov det. "posten", bruk Bring/Linjegods osv som noen over beskriver..

 

Noen som vet om flere enn jaktdepotet som sender ut ammunisjon? (JA LOVLIG, om noen skulle være så freidige å sende meg PM igjen for å fortelle meg at dette ekke lov, bla bla bla)

 

så man er freidig om man på en hyggelig måte forklarer at det ikke er lov?

du ber om å få forklart hvilke leverandører som sender ting på en kansje ikke helt lovlig måte?

 

så jeg skal si det offentlig siden du tydeligvis ikke skjønte hintet på PM. du får ikke sendt ammunisjon med posten.

ja du får nok sendt ammo med bring eller linjegods, men det er fortsatt ikke "posten". :lol:

Link to comment
Share on other sites

Korriger meg gjerne om jeg tar feil, for det er jo fullt mulig :lol:

 

Men jeg tror at alle forhandlerne kan sende ammunisjon, så lenge de kan belaste deg som kunde for frakten. Flere butikker som jeg har bestilt varer av, har den policyen at de sender på med billigste måte. Det har som regel vært Linjegods eller NorCargo.

 

NorCargo ble oppkjøpt av Posten, å døpt om til Bring. Det er fortsatt en selvstendig transportør, å kan ikke regnes som Posten, som igjen ikke frakter ammunisjon. Gjelder å holde tungen rett i munnen her når det gjelder transportører....... :lol::roll:

Link to comment
Share on other sites

Bring Logistics er i alle fall eid av Posten. :)

det er helt rett.

 

posten frakter amunisjon . iallefall gjorde dem d når jeg kjørte post. d er vel 2 år siden

okei, sist jeg sjekka hos posten fikk jeg beskjed om at man fikk ikke sende sånt som pakker å ble henvist til linjegods/norcargo.

Link to comment
Share on other sites

www.posten.no/_binary?download=true&id=28349

 

3. Hva kan sendes i posten

Posten transporterer som hovedregel ikke farlig gods.

En del stoffer er imidlertid mindre farlig i små mengder og dette betegnes

som «begrensede mengder.» Hvilke stoffer og hvor mye av det enkelte stoff

som går inn under begrepet «begrensede mengder

» går fram av ADR kapittel

3.2 tabell A og kapittel 3.4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Er ikke 100% sikker, men begrensa mengder med farlig gods kan sendes på vei bare de har riktig emballasje, men ikke fly. Derfor de ofte skriver at de ikke sendes til Jan Mayen og Svalbard. Emballasjen må følge ADR kriteriene. Blir mengden for stor må fører av transporten ha ADR sertifikat. Sikkert derfor det ofte er maks 600 patroner for å dekke flere sendinger. Tar jeg ikke feil igjen så er grensa 400 kg eller liter av farlig stoff før en må ha ADR sertifikat. Ammunisjon er også fareklasse 1.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...