Jump to content

Hvor får man kjøpt v-max kuler? til .223


Ustu'n

Recommended Posts

Til rådyr trenger du ikke ei superkule, har banka nedpå en del rådyr med sierra 55grs game king... ikke verdens beste kule men fullt brukbar til rådyr. Jeg foretrekker litt mer ekspansjon enn for lite på et kaliber som 223, (ekspansjonen kan til en viss grad reguleres med hastighet på kula, forskjell på 1050 m/s og 880 m/s) det er ikke akkurat en magnum og jeg foretrekker heller å skjære bort 250 gram kjøtt fremfor å lete etter dyr. Blir det 250 gram kjøtt for lite er det bare å skyte et til?

Link to comment
Share on other sites

Er en smule vanskelig å finne noe om det på nett ser jeg:S

 

Skulle hatt 35 grs eller 40 grs til reven..

 

Kanskje noe mer heavy til rådyr?:)

 

Hei!

 

Kanskje du skulle se videoene mine på youtube FØR du vurderer å bruke disse kulene til større vilt enn rev?

LINK

 

men her så bruker du 308, det e vell ikke samme efekten på 223 ?

Link to comment
Share on other sites

Er en smule vanskelig å finne noe om det på nett ser jeg:S

 

Skulle hatt 35 grs eller 40 grs til reven..

 

Kanskje noe mer heavy til rådyr?:)

 

Hei!

 

Kanskje du skulle se videoene mine på youtube FØR du vurderer å bruke disse kulene til større vilt enn rev?

LINK

 

men her så bruker du 308, det e vell ikke samme efekten på 223 ?

 

Det var med tanke på effekten av kula (uansett kaliber) i et såpass "stort" dyr som rådyr jeg skulle fram til. Jeg mener man ikke skal bruke slike kuler på rådyr, da det ikke er sikkert kula trenger inn til vitale deler. Dessuten, i kaliber 308 win så tror jeg nok rådyret hadde dødt på stedet, men var ikke det som var poenget. Det finnes veldig mange bedre egnet kuler der ute.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...