Jump to content

Hvilken lommelykt er best?


Jackrussel

Recommended Posts

Hvilken som er best, det vet jeg ikke. Men i og med at jeg aner hva du skal bruke den til :wink: Så vil jeg anbefale denne her:

 

http://www.ledlenserusa.com/product_info.php?modelNum=8420

 

Denne bruker jeg, når jeg er ute og ser etter grønne prikker under steina i skjærgården.

At bikkja tilfeldigvis står og gneldrer der, er vel et sammentreff :lol:

 

Sinnsykt bra lys (maglight suger) liten, så den går i brystlomma, og bruker lite strøm, bar ikke bytta batterier på 1 år.

 

Du får den på Jærnia for 449,- tror jeg

Link to comment
Share on other sites

Har masse små lomme lykter, men min favoritt er Fenix tk11 (240 lm). Den lyser god et par hundre meter. Er 13 cm lang og tykk som tommelen min. Liker godt Fenix, for dem bruker Li ion batterier, og det er (foreløpig) fremtiden i batterier. Kort sagt det er myyyyye mer "guffe" i et sånt Lithium batteri. Det er det som gjør at den lyser så langt og så lang til. I den TK 11 kan jeg bruke et oppladdbart batteri som heter 18650, og det kjøpte jeg på en norsk nett butikk for 99 kr + en ladder til 199 kr. Da har jeg masse lys i flere år fremover. Skal en bruke sånne lykter endel bør en ha ladd bare batterier. Lykten kjøpte jeg hos Diki for en 400-500 kr, så en får masse lykt for pengene med Fenix.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk også NiteCore D10 og EX10. Jeg foretrekker dem fremfor Fenix fordi de er litt mindre og nettere med omtrent samme ytelse og kvalitet. Den lykta jeg har hatt mest nytte av er likevel en gammel Surefire G2 med LED upgrade fra WolfEyes. 260 lumen fra 2 stk CR123-patterier i en lykt som er litt kortere og tykkere enn en Mini Maglite.

Link to comment
Share on other sites

Stili!!:D

Noen som har prøvd led lenser x21?? Denne ser jo helt RÅ ut! Men kansje litt i meste laget:) stor er den også.

Skal lese mer om lyktene dere har tipset om !:D

 

Anbefaler x17, da denne gir nesten det samme lyset som x21 (som i tillegg er ekstremt dyr!). ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...